Spring naar inhoud

- - - - -

prutske

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_tygertje_*
Guest_tygertje_*

#1 Geplaatst 09 april 2009 - 11:11

ik zit met een serieus probleem.Ik heb dus een kattin van ongeveer drie jaar, ze heeft heel veel last van wildplassen, ze helpt op deze manier gans ons appartement en beubelen kapot. Ze plast ook op haar droge voeding?
spijtig genoeg geen geld voor sterilistie doordat ik momenteel werkloos ben. Ik wil ons prutske echt niet wegdoen, ik kan da beestje niet missen.
Kan er mij iemand raad geven

groetjes :cry:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#2 Geplaatst 09 april 2009 - 11:14

Hallo tijgertje... Je vertelde me ook van iemand die de sterilisatie gratis zou uitvoeren... Wat denken jullie hier van KS'ers? Lijkt me maar een louche bedoening...
Kan je geen korting krijgen voor de sterilisatie ofzo? Gespreid betalen... En dan nog iets: is het 100% zeker dat het probleem daarmee opgelost is?

Guest_Yena_*
Guest_Yena_*

#3 Geplaatst 09 april 2009 - 11:34

Hoi,
Ik zou toch eens langs de dierenarts gaan met haar.  Ze heeft misschien een probleem met haar blaas en/of nieren, en dat moet dan wel behandeld worden.  Ik zou ze ook zeker laten steriliseren.  Misschien kan je aan de dierenarts vragen om in stukjes te betalen.  Meestal doen ze dit dan wel.  
Hoop voor jou dat het goedkomt want het is inderdaad zo niet te doen.  
Veel succes, en hou ons op de hoogte !
Groetjes,
Yena

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 09 april 2009 - 11:50

Aaron heeft vroeger ook vaak naast de bak geplast. Ik begrijp dat het erg frustrerend kan zijn.
Eerst ga je best naar de da om medische oorzaken uit te sluiten.

Wat je kan doen is een extra kattenbak zetten en eens veranderen van kattenbakvulling. Dat laatste heeft hier erg geholpen. Van zodra ik overgestapt ben naar klontervormend kattenbakvulling ging Aaron steeds meer in de bak. ;) Ik gebruik Pet Plus, maar er bestaan nog tal van andere vullingen die klonteren.
De plaatsen die beplast zijn goed reinigen en je koopt best "Alle nare geurtjes weg " van HG (Alle nare luchtjes weg is ook goed.) De plaatsen waar je poes geplast heeft, bespuit je na het reinigen best eens met dit product.

Hier heeft dit alsinds geholpen. Succes! :)

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#5 Geplaatst 09 april 2009 - 12:14

Van welke provincie ben je? In sommige provincies lopen acties voor gratis of goedkopere sterilisatie.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 09 april 2009 - 12:34

je kan ook proberen om de kattebak te zetten op de plaats waar ze gaat plassen
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 09 april 2009 - 13:15

O jeetje. Dat klinkt niet echt leuk :cry:
Naar de dierenarts gaan lijkt me wel de beste oplossing. Ik weet dat er veel dierenartsen zijn die je helpen zodat je in stukjes kan betalen of wanneer je zelf kan.
Onze dierenarts vroeger die zei altijd:"Jullie komen maar betalen als jullie kunnen :d "
Dat zijn dierenartsen die echt heel erg veel om dieren geven en best wel snappen dat hun baasjes niet altijd kunnen betalen. Ze doen alles voor de dieren :d

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 09 april 2009 - 13:43

Zoals ik reeds in de Shoutbox zei; kan je niet eens vragen aan je dierenarts of je in schijven mag betalen? Mijn dierenarts doet het.
Toen ik op consultatie was was ze aan het telefoneren en mijn da stelde zelf voor aan de desbetreffende persoon om in schijven te betalen.
Het is het proberen waard vind ik..

Misschien is het handig voor jou om iedere week/maand een bepaald bedrag te sparen.  Na een tijdje heb je toch een behoorlijke som en dat geld kan je gebruiken voor dierenartskosten en dergelijke.

En anders: de broekriem wat toespannen. ;) Kan je geen geld lenen van vrienden en/of familie?

Geplaatste afbeelding