Spring naar inhoud

- - - - -

Nat voer+kittenvoeding nodig?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#1 Geplaatst 23 mei 2010 - 23:22

Ik vlieg (zoals zo vaak) weer met mijn moeder in de haren bij een nieuwe kat-discussie.
Ik zeg haar om (deze keer over voeding)
1. Kittenvoeding te kopen ipv voer voor volwassen katten.
Ze zegt dat als je de brokken in stukken doet er niets aan de hand is.
Maar ik heb eens gelezen ofzo dat dat niet het geval is,
maar ze wilt me (wéér) niet geloven.

2. Nat voer wilt ze ook niet kopen.
Ze zegt dat dat als je brokken geeft niet nodig is.
Ik zeg haar dat in nat voer vocht zit dat de katten nodig hebben.
Zegt zij dat ze dan maar wat meer water moet drinken!
Ze wilt geen nat voer kopen omdat 1. Ze vindt dat het stinkt
2. Je het in de frigo moet bewaren

Kent iemand argumenten om haar te overtuigen over de 2 bovenstaande discussies?
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 23 mei 2010 - 23:35

Zeg dat kittenvoeding is zoals bij baby's. Zij hebben ook andere voeding nodig, voeding waar meer bestanddelen inzitten om goed te kunnen groeien enzo...

Natte voeding stinkt niet, toch niet de 'betere' vind ik. En je moet het natuurlijk niet laten staan. Geven, hen het laten opeten en weg. De potjes dadelijk afwassen. Laten ze veel staan, de volgende keer minder geven...
Zo doe ik het.
Oke, soms kan het een geur hebben, maar eens je de potjes terug afgewassen hebt (dadelijk na het eten), is de geur toch weg???

En ivm de frigo. Er bestaan potjes op de markt die geurdicht zijn hoor. Ik denk zelfs dat met het juiste plastic dekseltje de geurhinder ook weg is.

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 23 mei 2010 - 23:39

Dat voeding voor volwassen katten niet bevat wat kittens van die leeftijd nodig hebben om te groeien en zij ook niet graag elke dag hetzelfde eet. Of zeg haar dat ze haar biefstuk ook liever sappig en met saus heeft dan een droge schoenzool. :x

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 23 mei 2010 - 23:40

En als het stinkt, zet ze maar een wasknijper op haar neus :twisted:

Ok, denk niet dat dit echt goeie hulp was, maar ja :p

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 24 mei 2010 - 00:02

Ik denk dat dit meer een generatieverschil is,hoor.Zij denkt waarschijnlijk dat de poezels al tevreden mogen zijn dat ze eten krijgen.Mijn vader die reageert ook altijd zo belachelijk als ik hem zeg welke merken voedsel ik koop.Hij vindt dat ik er "teveel eieren onder leg" O:)

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 24 mei 2010 - 00:07

Ja mijn vader snapt het ook niet helemaal hoor ;)

Je hoeft alleen het open blik natvoer te bewaren in de koelkast. In winkels zoals de zoomart kan je gratis dekseltjes krijgen om die blikjes af te dichten. Ik heb een netjes onderhouden koelkast en bij mij ruik je nooit kattenvoer uit de koelkast hoor! Mag er niet aan denken, bweirk...

Misschien kan je het ook zo aanbrengen: als een kat niet genoeg drinkt dan verhoogt het risico op blaasgruis en andere ziektes. Dat wil zeggen: veel hogere medische kosten op latere leeftijd, en geloof me, dat kan heel hoog oplopen! Door nu het juiste in je kat te steken, zijnde kittenvoeding, kwalitatief natvoer en natuurlijk vers water, heb je een gezondere kat die veel minder vaak naar de dierenarts moet!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 24 mei 2010 - 07:30

Het kittenvoer is HEEL BELANGRIJK bij zo'n kleintje. Het heeft nog nood aan de voedingsstoffen erin.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 24 mei 2010 - 17:05

Zoals Vosse ook alzegt, met een goede en juiste voeding ga je veel medische problemen kunnen voorkomen. En de kosten aan een DA zijn nog altijd hoger dan die van een goede voeding. Een kitten heeft de voedingsstoffen nodig die in het kittenvoer zitten. Ik was hier met Daisy ook te vroeg overgeschakeld op volwassen brokken en zij heeft hier serieuze diarre van gehad.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 24 mei 2010 - 17:08

ik koop van die zakjes natvoer: dus geen open blikjes in de koelkast. 1 zakje=1portie. en het neemt ook geen plaats in in de vuilniszak en je moet het ook niet bewaren in de ijskast.

dus die 2 argumenten gelden al niet.

een kat drinkt van nature niet zoveel. best is dus idd nat voer. er zijn zelfs DA die beweren dat goed nat voer zorgt voor minder DA kosten.

Claudia
Claudia
  • 174 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 24 mei 2010 - 17:22

Of het wat met generatie te maken heeft denk ik niet.
Mijn mams is 62 en die snapt het helemaal zo als ik mijn poezels eten geef.

Ik krijg meer het idee dat die kleine niet welkom is bij je ma :(
Maar goed zo als de andere al zeggen ze heeft speciaal voeding nodig voor haar leeftijd voor de groei enzo. Van het normale eten zal ze niet groeie.

Ik heb met je te doen.....zo jammer dat er mensen zijn die zo doen tegen hun kinderen en dieren :cry:
Geplaatste afbeelding

Groetjes, Claudia, Scorpion Sting en Lamorghini Gallardo.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:42

Hier dezelfde mening. Als je kat voldoende drinkt, is er niets aan de hand. Als je kat niet voldoende drinkt, is natvoer toch belangrijk om hun extra vocht op een andere manier te geven. Dit hoeft niet heel veel te zijn. Er bestaan inderdaad dekseltjes die je gratis kan halen bij verschillende dierenwinkels. Als je dit op je potje zet en dat staat 1 à 2 dagen in de frigo, ruik je daar niets van.

Verder is kittenvoer heel belangrijk. Er zitten extra voedingstoffen in die een kitten net juist nodig heeft om te groeien. Zal ze dood gaan van volwassen voer = neen!, maar het is net zoals bij de mens. Baby's krijgen ook speciale voeding dus bij jonge dieren hetzelfde principe plus of je nu kittenvoer of voer voor volwassenen koopt, is toch even duur? :)
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:52

Persoonlijk vind ik een natvoeding in de vorm van rauw en/of blik áltijd noodzakelijk. Brokken zijn veel te droog (slechts zo'n 3% vocht), daar kan een kat nooit tegenaan drinken.