Spring naar inhoud

- - - - -

Bebbel gestopt met medicatie p15

• Log in om te reageren
232 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 24 mei 2010 - 07:20

Ik weet niet zeker of het hier goed staat. Maar ik heb een vraagje: Onze Bebbel van 4 maanden oud is nu krols. ja, ik weet het... ze is er supervroeg bij :oops: . Na overleg met de da hebben we afgesproken dat ze een week na de krosheid mag gesteriliseerd worden. Maar... hoe merk je dat de krolsheid echt over is?
Ze babbelt nu terug iets minder (alhoewel het gisterenavond weer een volledig concert was). Ze zit iets minder met haar poep omhoog. Haar tepeltjes zijn terug iets kleiner (maar nog niet zoals voor de krolsheid).  Haar poepje is iets minder roze en iets minder vochtig (ja amaai, ik wist niet dat er zoveel dingen veranderden bij een krolse poes O:) ).
Dus mijn vraag: hoe merk je dat die krolsheid echt over is? En mag ik langer dan een week wachten want ik zou dit natuurlijk het liefst laten doen tijdens mijn vrije week zodat ik thuis ben de dagen erna :( . Of zit de kans erin dat ze dan terug krols wordt?

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.838 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 24 mei 2010 - 09:53

Ze is duidelijk bezig om krols-af te worden. Je mag langer dan een week wachten hoor, met de castratie, maar dan loop je inderdaad het risico dat ze weer opnieuw krols wordt.

Wat betreft castratie moet dat niet uitmaken. Ze mag gewoon gecastreerd worden.

Je merkt dat het helemaal over is als ze niet meer reageert als je je hand op haar kontje legt. Als ze haar staart niet meer opzij legt en niet meer trappelt, dan is ze krols af. Reageert ze nog een klein beetje, de andere dag nog eens proberen.Je zult zien dat het dan helemaal over is.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_LDhana_*
Guest_LDhana_*

#3 Geplaatst 24 mei 2010 - 10:48

Hei

onze Faith is ook krols,
iets te lang gewacht denk ik omdat ik ze samen met Shicky wou laten doen, maarja.
Bij ons hebben ze ook aangeraden te wachten tot na omdat tijdens het risico iets hoger is.
Zij vertelden ons dat na eerder september zal zijn.

grts

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 24 mei 2010 - 10:54

ginnie zei:

Ze is duidelijk bezig om krols-af te worden. Je mag langer dan een week wachten hoor, met de castratie, maar dan loop je inderdaad het risico dat ze weer opnieuw krols wordt.

Wat betreft castratie moet dat niet uitmaken. Ze mag gewoon gecastreerd worden.

Je merkt dat het helemaal over is als ze niet meer reageert als je je hand op haar kontje legt. Als ze haar staart niet meer opzij legt en niet meer trappelt, dan is ze krols af. Reageert ze nog een klein beetje, de andere dag nog eens proberen.Je zult zien dat het dan helemaal over is.

Beter dan dit kan ik het niet uitleggen! :thumb:

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.838 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 24 mei 2010 - 11:11

LDhana zei:

Hei

onze Faith is ook krols,
iets te lang gewacht denk ik omdat ik ze samen met Shicky wou laten doen, maarja.
Bij ons hebben ze ook aangeraden te wachten tot na omdat tijdens het risico iets hoger is.
Zij vertelden ons dat na eerder september zal zijn.

grts

Wachten tot september met castratie? Vreemde da die dat zegt!

Het is helemaal niet nodig om te wachten. Als ze krols is kan ze ook gecastreerd worden hoor, alleen doen veel da's dat niet omdat de baarmoeder wat meer doorbloed is.

Een krolsheid duurt gemiddeld ongeveer een week. De ene poes wat korter, de andere wat langer. Waar de ene poes maar 1 of 2 keer per jaar krols wordt, wordt de ander om de week krols, of laat maar een paar dagen tussen krolsheden en lijkt constant krols te worden.

Gewoon een afspraak plannen dus als deze krolsheid over is en gewoon laten helpen. Anders zit je straks misschien met een nestje, en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Je kunt ze gewoon nog voor de zomer laten helpen.

Pfff, wachten tot september omdat poeslief nu krols is. Wat een domme opmerking!

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.838 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 24 mei 2010 - 11:12

Solotje zei:

Beter dan dit kan ik het niet uitleggen! :thumb:

Dank je :oops:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:45

Bedankt allemaal. De da wil zeker niet tijdens de krolsheid steriliseren omdat je dan met die toegenomen doorbloeding zit, maar ook omdat de hormonen dan van de ene moment op de andere een steile val maken. En daar kunnen de katten ook serieus van afzien.
Als ik aan haar poepje kom, krijg ik geen reaktie meer (was gisteren ook al zo) maar ze miauwt nog "krols". Ik zal morgen even naar de da bellen om te overleggen.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:47

Joloka zei:

Bedankt allemaal. De da wil zeker niet tijdens de krolsheid steriliseren omdat je dan met die toegenomen doorbloeding zit, maar ook omdat de hormonen dan van de ene moment op de andere een steile val maken. En daar kunnen de katten ook serieus van afzien.
Als ik aan haar poepje kom, krijg ik geen reaktie meer (was gisteren ook al zo) maar ze miauwt nog "krols". Ik zal morgen even naar de da bellen om te overleggen.

Denk dat ze er dan bijna vanaf is, maar toch nog niet helemaal. Hier kunnen ze ook nog dagen na proemen zonder hun poep omhoog te steken
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.838 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 24 mei 2010 - 14:23

Joloka zei:

Het duurt altijd even voordat de hormoonhuishouding is verdwenen. Dat is normaal. Het is echt niet zo dat de hormonen opeens ophouden met bestaan ofzoiets, het werkt altijd nog even door.

Er wordt ook wel gecastreerd tijdens de krolsheid, dus op zich niets raars hoor, gaat eigenlijk altijd goed. Als poes elke keer maar een paar dagen tussen krolsheden heeft heb je ook geen keuzen.

Naar mijn idee kun je morgen de da bellen voor een afspraak, en dan een afspraak plannen. Omdat de krolsheid bijna voorbij is kun je de afspraak allicht alvast maken. Dan is ze over een paar dagen helemaal krols-af en kun je met een gerust hart haar laten helpen :)

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:23

Allemaal bedankt voor de goede raad :hug: :hug: :hug: . Dat vind ik nu eens super aan KS he :hart:
Morgen ga ik inderdaad naar de da bellen om een afspraak te maken.

Bewerkt door Joloka, 24 mei 2010 - 20:24.

Geplaatste afbeelding

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 24 mei 2010 - 21:33

sow, die is er vroeg bij :o succes met de operatie!

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#12 Geplaatst 25 mei 2010 - 00:20

Kitty was hier ook met 4 maanden krols, wij hebben nog effe kunnen wachten maar aan 6 maand hebben we haar dan ook laten steriliseren. En de da vroeg mij ook of ze krols was toen ik haar heb laten opereren en dat was niet zo. Omdat haar tetjes ook gezwollen waren. Maar alles is prima verlopen en nu 2 maand later zie je er niks meer van. :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:57

De krolsheid is dus duidelijk over sinds zondagavond. Ik heb daarnet contact gehad met de da en vrijdag wordt onze kleine meid gesteriliseerd. Mens, wat gaat dat plots vlug: kleine meisjes worden vlugger groot dan verwacht :cry: .
En de stress komt eraan...
En het wordt het weekje van de da: donderdagavond wordt bij Zita, Finn en Nelleke bloed geprikt om na te kijken op leucose zodat ze eventueel daarna hun inenting er tegen krijgen. Bij Gabriƫl gebeurt dat dan een maandje voor zijn inenting.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 25 mei 2010 - 10:41

Veel succes
en dikke knuffel!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 25 mei 2010 - 10:49

Veel succes Bebbeltje! Wij duimen hier volop :thumb:

Geplaatste afbeelding