Spring naar inhoud

- - - - -

Bebbel gestopt met medicatie p15

• Log in om te reageren
232 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#181 Geplaatst 01 juni 2010 - 13:38

Lut zei:

Hééééé dankje voor de uitleg!!
Zou die methode ook bij mensen werken??? :engel:

Moet je eens vragen aan Bibie (misschien heeft ze het eerst bij Florian uitgetest?)

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#182 Geplaatst 01 juni 2010 - 14:29

Joloka zei:

Moet je eens vragen aan Bibie (misschien heeft ze het eerst bij Florian uitgetest?)

:ha :ha De grote tip is eigenlijk afkomstig van Evelyn, toen we in de knoop zaten met de medicatie pilletjes van Santos. We staken het in zijn mondje maar hij wou niet slikken. En het kusje op de neus werkte altijd. :thumb: Ik denk niet dat Florian dat nodig heeft :ha . Ik ben eerder zelf de moeilijke 'pillekesslikker'.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#183 Geplaatst 01 juni 2010 - 18:47

fijn dat het weer beter gaat met Bebbeltje!
Ze is zo te horen alweer bijna de oude (eh, jonge ;) )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#184 Geplaatst 01 juni 2010 - 19:54

Rond 17 uur zijn we bij de da geweest. En boos en bang dat ze was :r , niet te doen... Nochthans was de da heel lief voor haar.
Onder haar wondje zit er een bobbel en dat zou een steriele ontsteking die dus niet in contact geweest is met de lucht dus geen ziektekiemen van buiten) zijn op de plaats waar het knoopje van de naad zit. Met de medicatie moet dat dus van binnen nu genezen.
Eenmaal thuis was ze weer onze gewone lieve Bebbel, spinnend, miauwend om aandacht vragen...
En de medicatie: ze kent dus ook al het trucje met de kusjesmethode en houdt haar mondje dus heel lang dicht om uiteindelijk prrrrrt de medicatie eruit te blazen :( . Maar dan kent ze mij nog niet: ik geef niet op, het is voor haar goed :thumb: .
Ik ben hem wel vergeten vragen hoe lang ze de medicatie moet nemen dus ik moet hem nog een sms-je sturen :catnoknow . Ja, we waren zo aan het babbelen en babbelen en babbelen...

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#185 Geplaatst 01 juni 2010 - 20:01

Arme Bebbel ze zal echt wel pijn hebben gehad omdat ze ze boos was. :(
Alé nu goed die medicatie geven en dan komt alles wel in orde met ons Bebbeltje. :love4:
En al dat babbelen... dat heb je zeker overgekregen van Miss. Bebbel? :p

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#186 Geplaatst 01 juni 2010 - 20:05

Arme bebbel ,

hopelijk komt nu alles super goed!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#187 Geplaatst 01 juni 2010 - 20:06

Ooh arme Bebbel! Hopelijk is ze snel de oude.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#188 Geplaatst 01 juni 2010 - 20:10

Solotje zei:

Arme Bebbel ze zal echt wel pijn hebben gehad omdat ze ze boos was. :(
Alé nu goed die medicatie geven en dan komt alles wel in orde met ons Bebbeltje. :love4:
En al dat babbelen... dat heb je zeker overgekregen van Miss. Bebbel? :p

Nee, ze had geen pijn want hij heeft alleen maar heel zachtjes aan haar buikje gevoeld. Zodra ze hem zag, was ze al boos (ik denk dat Nelleke haar iets in het oor heeft gefluisterd zoals: doe alsof je boos en bang zijt en je mag direct terug naar huis en dan moet je niet meer gaan :ha ). Maar eigenlijk was ik blij dat ze zo reageerde en daar niet zo passief was als zondag :oops: .
En babbelen: over kattenvoeding, over speelgoed, over krabpalen, over kattenrennen (als die van ons staat, wil hij komen kijken), kortom over van alles wat met katjes te maken heeft O:) .

Geplaatste afbeelding

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#189 Geplaatst 01 juni 2010 - 20:57

Bebbeltje flink je medicatie nemen he :)
Nog een extra dikke dikke knuffel van ons :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#190 Geplaatst 01 juni 2010 - 21:00

Bebbeltje toch! oei, bij ons anais is er een minigatje, allee ik weet het niet goed, mss toch eens langs de DA gaan? :onzeker:
Anais heeft de kusjesmethode ook door gehad na 2 keer... :roll: En ze houdt haar adem ongelofelijk lang in, echt, ik heb gewoon haar mond terug opengedaan omdat ik dacht dat ze zou stikken, zolang! en dan begint het e, speekselproductie a volonte en loopt ze heel de living rond, jeuj!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#191 Geplaatst 01 juni 2010 - 21:04

Frances zei:

Bebbeltje toch! oei, bij ons anais is er een minigatje, allee ik weet het niet goed, mss toch eens langs de DA gaan? :onzeker:
Anais heeft de kusjesmethode ook door gehad na 2 keer... :roll: En ze houdt haar adem ongelofelijk lang in, echt, ik heb gewoon haar mond terug opengedaan omdat ik dacht dat ze zou stikken, zolang! en dan begint het e, speekselproductie a volonte en loopt ze heel de living rond, jeuj!

Ik moest direct aan Anais denken toen ze het deed, maar let er wel op dat haar neusje vrij is, dan moet ze maar langs daar ademen O:) .
Als het minigatje proper staat, dus er komt geen vocht uit, geen etter, dan moet je het enkel een beetje ontsmetten met vb iso-betadine, honingzalf of rescuezalf. Maar wel goed in de gaten houden he :hug:

Bewerkt door Joloka, 01 juni 2010 - 21:05.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#192 Geplaatst 01 juni 2010 - 21:57

Joloka zei:

Ik moest direct aan Anais denken toen ze het deed, maar let er wel op dat haar neusje vrij is, dan moet ze maar langs daar ademen O:) .
Als het minigatje proper staat, dus er komt geen vocht uit, geen etter, dan moet je het enkel een beetje ontsmetten met vb iso-betadine, honingzalf of rescuezalf. Maar wel goed in de gaten houden he :hug:

Dank je Lut. Rescuezalf, waar koop je dat? ik heb er al veel van gelezen! mogen mensen dat ook gebruiken? Is dat iets homeopathisch (of hoe heet dat :catnoknow )
Het ziet er helemaal niet ontstoken uit, enkel die bobbel is huge! Men arm dropje. Maar ze lijkt mij er geen last van te hebben (ze heeft juist haar zot kwartiertje gehad, en ik merkte toch niet dat ze pijn had O:) )
Haar neusje is dan vrij hoor! :) Maar ze begint dan echt "grellig" te doen, en ik vind dat zo zielig! :8

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#193 Geplaatst 02 juni 2010 - 06:15

Frances zei:

Dank je Lut. Rescuezalf, waar koop je dat? ik heb er al veel van gelezen! mogen mensen dat ook gebruiken? Is dat iets homeopathisch (of hoe heet dat :catnoknow )
Het ziet er helemaal niet ontstoken uit, enkel die bobbel is huge! Men arm dropje. Maar ze lijkt mij er geen last van te hebben (ze heeft juist haar zot kwartiertje gehad, en ik merkte toch niet dat ze pijn had O:) )
Haar neusje is dan vrij hoor! :) Maar ze begint dan echt "grellig" te doen, en ik vind dat zo zielig! :8

Dat kan je kopen in de natuurwinkel en misschien ook bestellen bij de apotheker (weet het niet zeker). En je mag het zeker bij mensen gebruiken.
Bij Bebbel is die bobbel ook een echte bobbel maar zolang je er niet aankomt, is er geen probleem. Ze crost hier weer rond zoals vroeger :love:

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#194 Geplaatst 02 juni 2010 - 06:36

Wat is die kusjes methode toch?

En Bebbel je bent heel goed bezig :thumb:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#195 Geplaatst 02 juni 2010 - 06:39