Spring naar inhoud

- - - - -

Indonesië

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
33 reacties op dit onderwerp
vendie
vendie
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 24 mei 2010 - 08:14

Hallo, mijn naam is Pieter van Dee en ik woon 6 maanden in Indonesië en 6 maanden in Nederland. Het is geen toeval dat ik op dit forum terecht ben gekomen want enige weken is er bij ons Guesthouse, wij beheren een Guesthouse op Oost-Java, een katje in de tuin gezet.
Reden is niet bekend maar ik denk dat zijn moeder is overleden.
Nu is het zo hier in Indonesië ze hebben wel katten en poezen hier maar die worden meer gezien als "vee". Niet dat de mensen ze hier eten (al steek ik mijn hand hiervoor niet in het vuur want je zal maar honger hebben) maar de mensen gaan hier toch anders om met huisdieren dan wij in Nederland en ik denk ook in België.
Ik en mijn vrouw zijn nu niet direkt kattemensen temeer wij heel vaak weg zijn en wij anderen niet willen belasten.
Maar ja, nu kon ik het katje toch niet aan zijn lot overlaten. Het diertje (2 maanden oud volgens de dokter) zou zeker een prooi zijn geworden van roekeloos rijdende Indonesiërs of eten voor een slang of ander dier.
Het katje hebben wij dan ook liefdevol in huis genomen.
De dokter heeft hem diverse spuitjes gegeven en zo te zien heeft hij het enorm naar zijn zin.
Dezelfde dag echter hoor ik aan het hek weer miauwen en daar stond z'n zusje.
Ook haar hebben wij opgenomen.
Probleem is echter dat katten willen krabben.
Produkten voor katten zijn hier niet te koop en ik denk dat je dan in de echte grote steden moet zijn.
De eerstvolgende stad is Surabaya op zo'n 6 a 7 uur rijden van ons vandaan zodat je ook niet even snel daar gaat shoppen voor je katjes.
Ik wil echter een krabpaal maken want onze rotan en waterhyacint meubelen gaan er snel aan door de scherpe nageltjes van onze poesjes.
Maar...aan welke eisen moet zo'n paal voldoen.
Van welk materiaal.
Ik zou het plezierig vinden een bouw of werktekening te ontvangen of een gedetailleerde foto zodat ik kan proberen (ik ben helemaal niet technisch) zo'n paal te maken.
Ons Guesthouse is ook voor de verhuur zodat ik eigenlijk onze gasten zo min mogelijk wil belasten met b.v. de geur van uitwerpselen.
Ik heb wel een soort kattebak gevonden (een verfrollerbak van de Gamma) maar eigenlijk moet daar ook nog een soort kattegrid in.
Helaas is dit ook niet hier te verkrijgen zodat ik op zoek ben naar een goed alternatief.
En of dat de vorige vragen al niet genoeg zijn wil ik ook weten hoe het zit met de steralisatie van beiden.
Bij een man is dat naar mijn idee vrij eenvoudig maar hoe zit het met het vrouwtje.
Ideeen zijn welkom maar wel graag in gedachte houden dat hier alles erg primitief is.
Zoals al gezegd heb ik van mijn en van mijn vrouw's hobby een beetje ons levensmotto gemaakt door in Indonesië een Guesthouse te starten zodat er wat mensen zijn die hierdoor een leuke baan hebben. Ik heb 4 1/2 mens in dienst en dit breiden wij uit als er meer dan 6 gasten verblijven.
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie antwoorden.
Groeten uit Kalibaru - Oost Java - Indonesië

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 24 mei 2010 - 08:56

:hi: hier op de kattensite. Als je naar het onderdeel 'In-door' van het forum gaat kijken, daar staan enkele topics van mensen die zelf een krabpaal hebben gemaakt. Misschien kan je daar wat raad aan vragen of ze even contacteren? Ikzelf kan je daar niet echt met verder helpen.

Voor de kattenbak denk ik aan krantensnippers. Risico is wel dat ze er mee gaan spelen of dat het niet genoeg absorbeert.

Katjes vinden kokosmatten en andere deurmatten ook heel leuk om aan te krabben. Misschien kan je al zo'n mat bij ze leggen?

Allesinds veel succces met de twee kleine rakkers. :geluk:

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 mei 2010 - 10:21

zou zooplus niet bij jou leveren ?

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 24 mei 2010 - 10:28

Welkom

Geplaatste afbeelding

Wim1979
Wim1979
  • 325 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 24 mei 2010 - 11:26

:hi: Vendie.

We hebben hier natuurlijkkrabpalen in huis staan. Maar ik heb als extra zelf een krabpaal gemaakt. Ik heb gewoon een touw strak om een paal van de trapleuning gewikkeld en vervolgens vastgezet. Het is simpel en ze zijn er hier blij mee :LOL: .

Voor een kattebak heb je niet per se kattengrid nodig. Vroeger (toen de lucht nog schoon was en de sex nog vies ;) ) deden veel mensen gewoon zwart zand in de bak. Met zwart zand moet je het wel beter bij houden want die absorbeert veel minder het vocht en luchtjes :misselijk: .

Ik hoop dat je er wat aan hebt. De groeten uit het verre Twente :)
Geplaatste afbeelding

Shaq
Shaq
  • 233 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 24 mei 2010 - 11:29

welkom hier! :)
Groetjes van Freya en flinke kater Odom :paw

cato11
cato11
  • 4.311 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 mei 2010 - 12:44

:hi:

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 24 mei 2010 - 12:48

Welkom op de site. Ik hoop dat je hier het één en het ander kan vinden.

wea
wea
  • 5.897 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:03

ik herinner me ook nog dat mijn grootmoeder gewoon zand in de kattebak deed. Ander alternatieven zijn zaagsel dacht ik, krantensnippers, ... ik denk dat je gewoon wat moet uitproberen wat werkt voor je en voor de katten.

best kater en kattin steriliseren. de kater is natuurlijk simpeler, maar de kattin moet echt ook wel gedaan worden. Krolse katten zijn meesters in ontsnappen! Veel mensen denken de kat wel binnen te kunnen houden, maar helaas, de kat is hun meestal te slim af. Sterilisatie van een kattin gebeurt door de eileiders (en soms ook de baarmoeder) te verwijderen. er bestaat ook een pil, maar dat is niet altijd simpel om een pil aan een kat te geven en dat geeft ook meer kans op borsttumoren en baarmoederontstekingen. Zorg dat je er goed op tijd bij bent want anders heb je zeker een nestje. Zeker niet wachten tot 9 maand. Ook voor de kater want het is best te vermijden dat die ooit gaat sproeien.

nog enkele tips: eten en kattebak niet te kort bij mekaar zetten, drinkbakje en eetbakje ook niet naast mekaar zetten, krabpalen zetten op plaatsen waar de kat ze wil :LOL:

een kattebak moet ook op de juiste plaats staan: privacy geven, maar ook een uitzicht op de omgeving bieden.

Blijkbaar heb je toch een DA, mss kan je die eens vragen welke kattenmedicijnen je niet in indonesie kan krijgen maar wel in nederland en dan in nederland eens bij een DA gaan? zeker eens vragen naar antibiotica. Of eens kijken of je iets kan regelene dat als je een medicijn nodig hebt, dat het in NL naar je kan opgestuurd worden? Hopelijk heb je het niet nodig, maar mss zoek je dit best nu uit in het geval dat hel wel nodig is.

welkom en succes met je nieuwe aanwinsten.

het grote nadeel van katten is: ze vinden altijd een weg naar je hart!!! :LOL:

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:11

welkom en hopelijk vind je hier inderdaad veel tips

Geplaatste afbeelding

garnet
garnet
  • 10.157 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 24 mei 2010 - 14:45

:hi: op de :kattensite:

Geplaatste afbeelding

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 24 mei 2010 - 16:38

Geplaatste afbeelding

peterwalker
peterwalker
  • 1.955 berichten

#13 Geplaatst 24 mei 2010 - 16:44

:hi:  vendie. Voor de kattenbakvulling kan ge gewoon fijn zond gebruiken. of houtkrullen doen het ook. Voor een krabpaal gebruik je een stevige bodemplaat, boomstammetjes voor de palen kunnen ook. Of je kan ze omwinden met touw. gebruik zoveel mogelijk natuurlijke producten van uit het woud. Is het goedkoopste. hebben we in Suriname ook zo gedaan voor m'n zwager.
Veel succes met de katjes.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 24 mei 2010 - 17:33

Welkom hier Vendie, van mij en mijn schatjes :hi:

Hoe tof zeg, nu is :kattensite: al bekend tot in het verre Indonesië !!!

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:08

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.