Spring naar inhoud

- - - - -

Dit vind ik nu echt heel erg.

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#1 Geplaatst 24 mei 2010 - 10:38

:cry:
Dit moet me van het hart,
ik ga geen namen noemen, en heb alles op mail,
maar ik vind het gewoon heel erg....

Wel als Cattery krijg je veel mails en vragen,
gelukkig heel veel positieve,

onlangs kreeg ik mail van een persoon, ze wilde een poes maar wist nog niet welke kleur, ik wilde haar wel helpen maar ook bij andere Cattery's die ik goed ken, om haar het juiste kitten te bezorgen!

Eerst ver rijden ging niet, dus wilde ik wel eens gaan kijken met haar en 2 uur rijden voor haar als ze dat wilde,
ze wilde een Cattery opstarten een nestje doen,
maar veel mocht de poes ook niet kosten, en ze moest prachtig zijn, niets minder,
hier begon het al, ik liet haar verstaan denk even na.....
voor je toch iets begint en dieren kosten geld, ook nadat je ze hebt, en het is niet altijd Bingo, mensen doen er jaren over om een mooie poes te vererven, show was niet belangrijk koste teveel geld en ze geloofde er niet in oke ieder zijn geloof. Ik heb er al veel gelerd en gezien en wil een goedkeuring over een kitten en mijn poezen en katers wat ik vererf....
Tenslotte keurders doen het ervoor en goed hun job.

Een tijdje geen mail, nu ineens een mail ze had een kater en die had een bolletje in de keel, en het nakijken koste 200 euro wat ze veel teveel vond de poes koste al 450 euro!!!!!!!!!
En het was van haar man en die wilde het niet.
Hij had het er niet voor over :evil: ze wilde het zo laten en hem de tijd geven die hem nog reste, ik liet haar verstaan dit dit wel met pijn kon gepaard gaan indien je niet weet wat het is het kan even onschuldig zijn...

Toen ik deze mail las werd ik razend,
je weet niet wat de poes heeft , het kan kanker zijn of eender wat dat nog kan verwijdert worden en vooral de poes een leven kan geven zonder nodeloze pijn.

Ik gaf een antwoord dat ik dit onverandwoordelijk vond voor het dierenleed dat de poes werd aangedaan!
En zeker geen kitten of hulp nog wilde bieden aan de persoon op geen enkele manier.
Dit kan toch niet.

Het spijtige is dat ze geen hulp heeft van haar man, wel wil maar het mag geen geld kosten.

Ik kreeg terug een brief dat de persoon zoveel in het verleden al geld had uitgegeven aan dieren die ziek waren,
en wat het allemaal koste, de euro's telden heel veel door in de mail!

Na wat ik ook al heb meegemaakt en betaald heb voor mijn dieren in goede gezondheid te houden, zelfs nu nog, zelfs dankbaar ben na 1 kitten overgehouden te hebben en drie verloren, gaan hier kosten aan op,
ben ik nog steeds blij als ik het zie groeien en ben ik blij met het kleine en vergeet ik de kosten die ik heb.
Heb je het financieel moeilijk neem aub geen dieren want gebeurd er iets zoals hier kun je ze niet helpen! En dat vind ik heel erg voor het dier...

Met dieren weet je net als met kinderen dat ze iets kunnen krijgen in gezondheid, men weet dat ze geld kosten, en dat ze altijd iets kunnen kwa gezondheid krijgen,
wil dit dan zeggen zoals de persoon me zei,

we willen nog geen 200 euro uitgeven de kat koste ons al 450 euro!!!!

Die woorden deden het mij, ik was boos,
en het deed me pijn, dat mensen dan nog een cattery willen beginnen,
deze persoon en dat heb ik haar aangeraden,
begint hier best niet aan, gewoon voor het geld.
En voor het dier en de gezondheid niet op de eerste plaats te zetten.

Ik heb haar laten verstaan dat ik geen mail of geen contact meer met haar wil. Het doet me verdriet om haar mails te lezen.

Het is nu wel nagekeken het bolletje, het resultaat vernoemde ze niet,
wat dus wel het bealngrijkste is, de Cattery heeft een veearts geadviseerd en dit koste nu maar 90 euro.
Wel een pluim voor  de cattery dat die toch wat steun heeft gegeven voor de poes!

Ik vond het een koud en onwaarschijnlijk verhaal...... O:)

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#2 Geplaatst 24 mei 2010 - 10:56

Afschuwelijk hoe sommige mensen denken. Ik kan me best voorstellen dat je met sommige dingen op het prijskaartje let, maar als je dit soort dingen niet voor je huisgenootje over hebt, neem er dan niet één!

Ik heb 2 raskatten, er komen er nog 2 bij, maar samen hebben ze me waarschijnlijk minder gekost dan de dierenartskosten voor mijn lieve Jazz, een asielkatje. Het maakt me niet uit, daardoor heeft ze nog zes fijne jaren bij me gehad en ik had haar lief.

Snap helemaal dat je hier boos van wordt. Mijn angst met dit soort mensen is dan: jij ziet het, tegen jou zegt ze het. Bij een volgende misschien niet en dan krijgt ze alsnog een kitten.. :(

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#3 Geplaatst 24 mei 2010 - 11:00

brr :(

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 24 mei 2010 - 11:00

bizar

hopelijk zal ze niet gaan fokken dit is gedoemd voor het ontstaan van veel ellende

Guest_Sphynxkitty_*
Guest_Sphynxkitty_*

#5 Geplaatst 24 mei 2010 - 11:49

Zo zijn er veel mensen he...met dollartekens in de ogen.
Alles is te duur, maar toch willen ze alles hebben, meestal om te showen, en om anderen de ogen uit te steken...

Je kan je opwinden als je dergelijke verhalen hoort.
Daarom :
een mens zou er schrik van krijgen zich open te stellen voor anderen,
of om hen te helpen.

meevoelende...

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 24 mei 2010 - 12:05

wat een verhaal :( :evil:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 mei 2010 - 12:06

We kunnen maar hopen dat deze persoon niet zal gaan fokken, want de testen, de voeding, de verzorging en de mogelijke 'medische' problemen kunnen ook hoog oplopen. Laat deze persoon het maar bij haar éne poes houden (eigenlijk liever geen dieren, maar ja...). Dieren kosten geld en het niet altijd leuk, maar die verantwoordelijkheid neem je bij het in huis halen van een dier.
Geplaatste afbeelding

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#8 Geplaatst 24 mei 2010 - 12:07

wel
ik denk hier dat het gezin het niet breed heeft wat ik in de mails las, ze wel een passie had en een droom,
ik ken dat en wil altijd helpen om een droom te verwezenlijken,
maar de man was hard en koel,
en ik denk dat ze ergens vast zit hiertussen,
ze heeft geweent maar die woorden,
ik was er echt niet goed van....
verdrietig zelfs...

als je het geld niet hebt neem gewoon geen huisdiertje,
zoals je vertelde Joke zelfs een gewoon asielkatje kan veel geld kosten.
en Is dat dan het minder waard?
ik vind van niet elk diertje heeft een ziel en dit is goud waard dat zieltje.
Of het van een ras is of niet....

Dat je onnodige kosten wilt voorkomen oke
maar niet op een dierenleven....

Mijn veearts is ook wat duurder dan de doorsnee niet veel maar toch een beetje, maar ik kan 100 % op haar vertrouwen en dat spaart dan weer andere kosten uit als er direct een goede diagnose word gesteld!
En mijn dieren goed geholpen worden.

Ik ben juist diegene die anderen niet graag afbreek echt,
ik steek liever de mensen een hartje onder de riem,
en steun ze,
maar hier neen,
ik kan er geen begrip voor opbrengen.
Een lange mail met ik heb dit en dat al aan de hand gehad en dat heeft zoveel gekost, wel dat geeft je nog geen reden om over het volgende dier koudweg over te gaan...

En iedereen die dieren heeft heeft al onkosten gehad op eender welke manier.

Zoals ik al vertelde heb je het geld niet om een dier zelfs een kind
als er iets gebeurd hulp kunnen te biden,
wacht dan tot je het kunt,
maar niet op deze manier!

neen ik ben wat weemoedig, na drie kittens te verliezen en dankbaar te zijn voor dat éne dat het dan zo goed doet, al geraak ik niet aan mijn kosten uit.
tja dat weten we op voorhand,
het verlies van de kittens raakt me veel dieper dan dat geld!!!!!

daarom dat ik dit niet kan begrijpen. :(

Bewerkt door Snow, 24 mei 2010 - 12:28.

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#9 Geplaatst 24 mei 2010 - 12:32

Een Cattery kost nu eenmaal geld we worden er niet rijk van,
toch niet als je het op een menselijke manier wilt doen,
neen van mij geen hulp,
en zeker geen kitten hier.....dit heb ik duidelijk laten verstaan.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 24 mei 2010 - 12:34

Grrrrrr wat een verhaal. :misselijk: :misselijk: :misselijk:

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#11 Geplaatst 24 mei 2010 - 14:11

Wel het word erger en erger en gelukkig kan ik niet aan haar nek als ik dit las, ik werd gewoon wild, dit is gewoon dierenmishandeling!

Ik liet haar verstaan dat kinderen ook iets kunnen krijgen en dan als je het geld niet hebt wat doe je dan? ook zo reageren?

Dit was haar antwoord, sorry maar ik heb echt geen goed woord meer voor over!
een koele hardvochtige madam, en ja ik ken veel cattery's die kittens grootbrengen met de fles en ja dit lukt,
dit is puur uit geldbejag hoe deze koele madam reageert, en dan heeft ze nog geen geld om een poes te kopen!
sorry hier walg ik van en ik heb haar dit ook verteld
ik blokkeer haar want ik word hier ziek van, en ja ik zou dag en nacht mijn kittens aan de fles geven om ze te redden, blijkbaar heeft onze madam geen koel hart maar ook geen verstand van fokken want ze heeft nog nooit een nestje gehad maar wel deze mening!!!!!!!
:r :r

Haar antwoord!

"Mensen gaan altijd boven dieren, dat kun je niet vergelijken. Vind ik maar een zwakke redenatie. Trouwens de natuur is dat de sterkste overleven, draai en keer het zoals je wilt. Als 1 van mijn kittens ooit te zwak zou zijn zou ik het niet met de fles voeden. Je hebt er alleen later problemen mee. Klinkt kru maar moeder natuur wou het zo. Zo heb je als fokker ten minste zeer gezonde dieren. Trouwens de meeste kittens halen het toch niet met het flesje. Heb al genoeg verhalen gelezen op de sytes. De bedoeling is om gezonde kittens te kweken en een zwakke beestjes. Niets als last mee achteraf met de nieuwe eigenaar. We hebben trouwens toch geen recht op een nieuw kitten want niemand geeft die garantie, dus voor dat geld dat je er in steekt heb je een nieuw gezond beestje, hoe erg het ook klinkt. Zo is de natuur, de wet van de sterkste. Het is toch een verloren strijd als het de schildklier is. "..." zelf zei dat me niets te verwijten valt. Zij zou er ook niets aan laten doen als het de schildklier is en ze fokt ook britjes. Dus er zijn wel fokkers die mijn mening delen. Jij bent eigenlijk de enige die protesteert. Je moet ook realistisch zijn. En je kunt mensen daar niet mee gaan vergelijken, dat is totaal iets anders."

ik heb de naam door puntjes vervangen
maar iedereen die haar naam wil mag hem vragen privé want hier echt hier doe ik niet aan mee aan deze dierenmishandeling!! :evil:

Ik walg er gewoon van,

En volgens haar ben ik dus alleen van deze mening!!!!!!!!!!
Mijn broek ja! :evil:

Bewerkt door Snow, 24 mei 2010 - 14:20.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#12 Geplaatst 24 mei 2010 - 14:24

Je hebt 100 percent gelijk,ik zou mij ook verschrikkelijk kwaad maken in jouw plaats.Dat ze er zo over denkt,tot daar aan toe,maar dat ze er dan geen in huis laat.Ik denk dat je aan zo een mensen niets kunt leren,die hebben gewoon geen inlevingsvermogen en zijn meestal oerdom.Als de natuur het zo wil zegt ze :trance: Als wij de natuur hadden laten gaan met mijn bevalling,dan waren mijn dochter en ik dood...Sommige mensen doen alles om hun lieveling te redden en dan heb je zo een mensen.Ongelofelijk... :zweep:

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#13 Geplaatst 24 mei 2010 - 14:47

gutte gut waarom is mijn flesse nestje van 5 destijds goed groot geworden.

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

luister de sterksten overleven en de zwakkere zullen het niet halen.
MAar dan spreek je over kittens met aanleg foutjes en organen die nog er niet klaar voor zijn, dat kan je aan de buitenkant soms niet zien. Je vecht maar verliest de strijd.

beetje vaag mens

Rita wees voorzichtig en stop het communiceren met haar wees verstandig en denk om uw hart. Ze is het niet waard dat je je druk maakt.
Laat je naam niet bezoedelen want dit soort is uit op ellende.

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#14 Geplaatst 24 mei 2010 - 14:54

wel Sandra het klopt
ze heeft er geen verstand van, soms heb je hulp nodig,neen ik vind dit echt koelbloedig,
ik ben tegen afbreken echt waar,
maar dit neen dit kan me niet zomaar koud laten.

Het maakt me zo triestig...

Ik zou mijn twee kinderen nooit gehad hebben waar ik zo plezier van heb.

Maar als je niet voor de gezondheid kan instaan van een dier neem er dan geen :(

echt dit maakt mij verdrietig,
het is toch voor de liefde van de dieren dat je dit doet!
Hoeveel Cattery's hebben al niet nachten doorgebracht om hun kittens erdoor te helpen doordat de moeder door omstandigheden er niet kan of kon voor zorgen?
ligt dit aan de schildklier van het kitten ? ik denk het niet!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 24 mei 2010 - 14:59

Wat voor een mail is me dit!!! :o
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding