Spring naar inhoud

- - - - -

Eindelijk een drinkfonteintje aanschaffen ! gekozen ! de keramieke

• Log in om te reageren
165 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#1 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:20

:dancer: na toestemming ga ik een drinkfonteintje kopen
maarja de welke ?Hij moet zo weinig mogelijk lawaai maken , en de vloer mag er niet kledder nat van worden ( parket )en het moet makkelijk schoon te maken zijn
ik dacht aan Geplaatste afbeeldingdeze ?

of aan deze Geplaatste afbeelding

heeft iemand de eerste en de tweede gehad of welke zou je aanraden ...

Bewerkt door clyde, 29 mei 2010 - 18:34.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:27

Ik zou voor deze gaan: Drinkfontein kat, katten drinkfontein, katten-waterfontein goedkoop bij zooplus: Lucky Kitty Keramiek Kattenfontein

maar of de vloer kledder wordt, hangt volledig van je katten af. Finn veroorzaakt hier met alle fonteintjes een tsunami :x .

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:27

Wij hebben de tweede. Altijd tevreden van geweest, behalve dat Santos nu wat zwarte puntjes op zijn kin heeft. Naar het schijnt is dat van de plastiek? De Catit is zo goed als geluidloos, makkelijk schoon te maken (gemakkelijker dan onze vroegere Drinkwell), etc. Hij is nu wel bijna kapot. Het priesje werkt niet meer zo goed en soms moeten we het eens hersteken vooraleer hij weer 'contact' maakt. :)

De Drinkwell 360 vind ik er wel héél leuk uit zien, maar ga je dan niet altijd zo'n "stroel" horen? :ha .

Veel succes!

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:28

Die cat it heb ik gehad en die maakt wel iets van lawaai. Wat wel zeer positief is, is dat de katten er niet kunnen mee spelen.

Ik persoonlijk vind de eerste er het best uit zien, maar ik heb er geen ervaring mee. De commentaren op zooplus zijn wel positief.
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:29

Mieke zei:

Die cat it heb ik gehad en die maakt wel iets van lawaai. Wat wel zeer positief is, is dat de katten er niet kunnen mee spelen.

Ik persoonlijk vind de eerste er het best uit zien, maar ik heb er geen ervaring mee. De commentaren op zooplus zijn wel positief.

Echt? Die van ons maakt totaal geen lawaai. Echt bijna niets? Misschien hangt het van model tot model af? :ha

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:33

Bibie zei:

Wij hebben de tweede. Altijd tevreden van geweest, behalve dat Santos nu wat zwarte puntjes op zijn kin heeft. Naar het schijnt is dat van de plastiek? De Catit is zo goed als geluidloos, makkelijk schoon te maken (gemakkelijker dan onze vroegere Drinkwell), etc. Hij is nu wel bijna kapot. Het priesje werkt niet meer zo goed en soms moeten we het eens hersteken vooraleer hij weer 'contact' maakt. :)

De Drinkwell 360 vind ik er wel héél leuk uit zien, maar ga je dan niet altijd zo'n "stroel" horen? :ha .

Veel succes!

Ja!!! Mystic had ook last van zwarte puntjes (een tijdje na Finn en Flanelle) en Fearke had er ook in mindere mate last van. Heb die aan de kant gezet voor al maanden aan een stuk en de zwarte puntjes zijn weg :dancer: Bij ons was het wel nog altijd die bol van Cat-it, niet de nieuwe versie, maar blijkbaar hebben ze dat ook van die nieuwe versie omdat het inderdaad zou komen van de plastic... Ik vraag me af of er dan nog zoveel katten zijn die er last van hebben? Bij de gekleurde kinnetjes moet je wel al veel beter kijken natuurlijk..

Denk dat we ook die keramische gaan aankopen, ik zou dan ook geen van de bovenstaande aanraden aangezien ze allemaal van plastic zijn, maar het kan zijn dat ze er bij jou geen last van hebben Zoë

Bewerkt door Spanishke, 24 mei 2010 - 13:36.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#7 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:36

oei zwarte puntjes .... maar kan dat kwaad
die keramische pff ja is zo groot ..... en lijkt me zo lomp

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:36

als de vloer niet nat mag worden moet je er iets onder zetten. of, zoals karolientje het doet, in een grote kom of iets dergelijks

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:38

ja ik heb een onderlegger liggen maar als ze hier iets nat maken dan ist de muur en al mee :ha

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:41

clyde zei:

oei zwarte puntjes .... maar kan dat kwaad
die keramische pff ja is zo groot ..... en lijkt me zo lomp

Die zwarte puntjes kunnen wel ontsteken, ik denk dat Finn daar last van had? Lut zal je wel meer kunnen vertellen :) . Daarom dat wij nu ook voor de keramische gaan, aangezien de catit zijn laatste adem aan het uitblazen is.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:42

Mieke zei:

Finn kon er dus wel mee spelen :louche:

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#12 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:45

zo'n zwarte puntjes kunnen idd ontsteken ja, dat zijn eigenlijk al lichte ontstekingen.

ik zou ook voor de keramieken gaan eigenlijk... ik denk dat dat veel beter is qua materiaal. Plastiek blijft vaak chemische stoffen afgeven ook, iets wat keramiek niet doet. (drankbussen voor mensen worden daar bv zwaar op gecontroleerd, maar ik weet niet hoe zwaar ze het plastiek testen voor kattenfonteintjes natuurlijk ;) )

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:47

Vosse zei:

zo'n zwarte puntjes kunnen idd ontsteken ja, dat zijn eigenlijk al lichte ontstekingen.

ik zou ook voor de keramieken gaan eigenlijk... ik denk dat dat veel beter is qua materiaal. Plastiek blijft vaak chemische stoffen afgeven ook, iets wat keramiek niet doet. (drankbussen voor mensen worden daar bv zwaar op gecontroleerd, maar ik weet niet hoe zwaar ze het plastiek testen voor kattenfonteintjes natuurlijk ;) )

Bij plastiek gaat het niet alleen over de chemische stoffen, maar ook over de kleine krabjes, scheurtjes (met het blote oog niet zichtbaar) waar er allerlei vuil in komt te zitten. En die zwarte puntjes kunnen dus inderdaad wel kwaad, daarom geven de da's meestal een antibioticakuurtje.

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:47

Joloka zei:

Finn kon er dus wel mee spelen :louche:

boo'ke doopt altijd zijn heel pootje onder in dat ding :)

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:48

Die Cat-it is nu in de aanbieding bij Zooplus voor 19,90! Dat is tien euro korting!
Ik heb hem gisteren besteld want van het oude model word ik helemaal chagrijnig.