Spring naar inhoud

- - - - -

Eindelijk een drinkfonteintje aanschaffen ! gekozen ! de keramieke

• Log in om te reageren
165 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#121 Geplaatst 04 juni 2010 - 18:09

clyde zei:

:thumb: :thumb: ooh kheb nog eten erbij zitten , en dan een vlindertje en een krabje van speelgoed
dan een tekentangetje en de drinkfontein

:ha :ha En ik de Litter Locker, de Kitty Lake en blikvoer :mrgreen: . Nu in volle spanning wachten op het pakje! :cheer:

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#122 Geplaatst 05 juni 2010 - 12:20

Bibie zei:

Tsunamiiii! :ha

Toen ik hem de eerste keren opnam (zonder uit elkaar te halen) en naar de pombak liep, liep het water tussen de twee delen, ploef op de grond.

Dus, de juiste stappen zijn:

1. De pries uittrekken
2. De twee delen uit elkaar halen
3. Het restje water van het bovenste deel in het onderste deel gieten
4. Het bovenste deel in de pombak leggen en wassen
5. Het onderste deel in de pombak leggen en wassen
6. Afdrogen
7. Onderste deel bijvullen en terug op zijn plaats zetten
8. Ter plekke weer het buisje weer goed hangen en dan het bovenste deel erop schuiven
9. De pries insteken

En als je die nu eens op een plastieken dienblad zet, dan kun je meteen het dienblad meenemen zonder alles op de grond uit elkaar te moeten halen ;)

Ik heb mijn bowl er hier op gezet, een dienblad van Ikea, Smula, kost 1,99 Euro, en er is een randje zodat als er toch wat water over gaat, het niet direct op het laminaat komt :d

IKEA | Serveerschalen, platte schalen & dienbladen | Dienbladen | SMULA | Dienblad

Hier staan ze nu wel in blauw en rood, maar ik heb er een transparante witte, denk wel dat die ook nog verkrijgbaar zijn!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#123 Geplaatst 05 juni 2010 - 12:23

haemoglobine zei:

En als je die nu eens op een plastieken dienblad zet, dan kun je meteen het dienblad meenemen zonder alles op de grond uit elkaar te moeten halen ;)

Ik heb mijn bowl er hier op gezet, een dienblad van Ikea, Smula, kost 1,99 Euro, en er is een randje zodat als er toch wat water over gaat, het niet direct op het laminaat komt :d

IKEA | Serveerschalen, platte schalen & dienbladen | Dienbladen | SMULA | Dienblad

Hier staan ze nu wel in blauw en rood, maar ik heb er een transparante witte, denk wel dat die ook nog verkrijgbaar zijn!

Geen slecht idee! Maar het is niet zoveel werk om de twee delen ter plekke uiteen te halen hoor. Ze zijn trouwens te groot om allebei in één keer in de pombak te gooien, dus dan zou ik daar nog wat verder moeten sukkelen :ha .

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#124 Geplaatst 05 juni 2010 - 12:30

haemoglobine zei:

Haha, Smula is een grote hulp in het huishouden doenbaar te houden met een cattery ;)
Ik heb vier van die transparante en 4 van die blauwe. De witte daar eten ze op, de blauwe zijn voor de drinkfonteintjes 8)

Bewerkt door Smitten Kitten, 05 juni 2010 - 12:30.

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#125 Geplaatst 06 juni 2010 - 11:47

grr, ik wil dus ook een fonteintje maar davy wil niet omdat het op stroom werkt, mannen he.
Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#126 Geplaatst 06 juni 2010 - 15:03

Smitten Kitten zei:

Bij ons maakt dat allemaal niet uit voor de katten. Als het maar beweegt en als het maar regelmatig schoongemaakt wordt door het personeel. Maar mijn katten zijn gadgetfreaks denk ik... en dat is mijn schuld :catangel
Vroeger dronken mijn eerste katten uit een gewone bloempot (zo'n rode zware, omdat ze andere dingen omver gooiden en ik durfde die wel eens een paar dagen niet verversen :louche: ) tegenwoordig drinken ze enkel uit waterfonteintjes, de kraan of de de douchesproeier. En uit mijn glas spa blauw ;)

valt dat nog af te leren op 13 dagen? Of moet ik ook dringend een drinkfonteintje aanschaffen. Mimi drinkt uit de waterschaal die op de kast staat :x , Ibse heeft een drinkenbakje in de keuken en boven staat nog een (ordinair, plastieke :oops: ) drinkenbakje.  
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#127 Geplaatst 06 juni 2010 - 16:32

chatje80 zei:

grr, ik wil dus ook een fonteintje maar davy wil niet omdat het op stroom werkt, mannen he.

het verbruikt op jaarbasis 2.60 stond op een site :)

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#128 Geplaatst 08 juni 2010 - 09:00

De Cat-it staat nu in reclame in de Tom&Co voor 17,45euro.
Ga vnv eens gaan kijken, mss dat ik er ook eentje aanschaf...

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#129 Geplaatst 08 juni 2010 - 18:56

hij is er , nu de regels volgen van bibie :ha

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 08 juni 2010 - 22:01

clyde zei:

hij is er , nu de regels volgen van bibie :ha

:ha . Zo doe ik het nog steeds iedere dag. De beste methode ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#131 Geplaatst 09 juni 2010 - 05:53

pffff opgestaan vandaag , het ding maakte veel lawaai plots , het liep niet meer en er lag een enorme plas erlangs
oke ik kijk dus , en de helft van het water is er uit gegaan , vraag me niet hoe , heb jij dat ook gehad ?
dan een vraagje
- moet dat pompje altijd vol water staan ( tot de bovenkant ) , want juist vanacht heeft hij gedraaid en de helft van het pompje was maar nat he
en dan vraag 2 : heb jij ook zoveel moeite om dat slangetje in de bovenkant te steken als het pompje op de bodem met het sliertje vastplakt
( trouwens leuk speelgoed als dat buisje zo recht int pompje steekt :ha )

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#132 Geplaatst 09 juni 2010 - 08:53

clyde zei:

pffff opgestaan vandaag , het ding maakte veel lawaai plots , het liep niet meer en er lag een enorme plas erlangs
oke ik kijk dus , en de helft van het water is er uit gegaan , vraag me niet hoe , heb jij dat ook gehad ?
dan een vraagje
- moet dat pompje altijd vol water staan ( tot de bovenkant ) , want juist vanacht heeft hij gedraaid en de helft van het pompje was maar nat he
en dan vraag 2 : heb jij ook zoveel moeite om dat slangetje in de bovenkant te steken als het pompje op de bodem met het sliertje vastplakt
( trouwens leuk speelgoed als dat buisje zo recht int pompje steekt :ha )

Vraag 2 is in het begin het moeilijkste. Maar eenmaal je de truc vasthebt, gaat het makkelijker. Je kan ook eerst het slangetje verbinden en dan pas het pompje bevestigen :thumb: .
Ik vulde die met water en als alles in elkaar zat, goot ik er nog wat water bij.
En vraag me niet wat die katjes hebben uitgestoken dat er zo een plas naast ligt. Hou het goed in de gaten, er kan altijd een defect zijn (of een katje die aan het kabeltje van het pompje trekt: tsunami spelen noemen we dat hier :engel: )

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 09 juni 2010 - 10:04

:LOL: Het slangetje bevestigen vergt in het begin een hele dosis geduld, maar uiteindelijk zal het wel lukken. Je wordt er steeds behendiger in ;) . Bij vraag 1: ik heb enkel een plas naast de Lucky Kitty als ik hem zelf veroorzaakt heb :ha .

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#134 Geplaatst 09 juni 2010 - 14:23

en van dat pompje en het water ?? vraag 1 dus :ha
segg heb jij ook zo een zwart puntje op u kabel

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#135 Geplaatst 09 juni 2010 - 14:37

clyde zei:

en van dat pompje en het water ?? vraag 1 dus :ha
segg heb jij ook zo een zwart puntje op u kabel

Een zwart puntje? Wat bedoel je? Toon eens een fotootje?

In verband met het pompje: ik denk niet dat het goed is dat hij niet in het water staat. Kan hij daar niet kapot van gaan?

Bewerkt door Bibie, 09 juni 2010 - 14:38.

Geplaatste afbeelding