Spring naar inhoud

- - - - -

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
23 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:18

De meeste van jullie weten ondertussen wel dat we tot vrig jaar  katten hadden die vrij kort na elkaar gestorven zijn op  jaar. (maart en augustus)
Eind maart Is "ons Mimi" dan bij ons komen wonen. Toen Figaro stierf in augustus was er al lange tijd een hele discussie aan de gang thuis met mijn oudste dochter die dolgraag een mopshondje wilde. Mijn man wilde er echter niets van weten. Uiteindelijk na veel ruzie en beloftenissen is Ibse dan toch bij ons gekomen in november. En natuurlijk, mijn man en Ibse zijn goede vrienden en ook ik zie Ibse wel graag.
Maar toch, we zijn kattemensen.
Ik zou dan ook dolgraag een 2e poesje bij in huis willen nemen. En tja, nu wwil mijn man daar absoluut niets van weten. Hij haalt de gekste argumenten boven. OK, de aankoop is niet niks (ik zou terug graag een BKH) hebben. Maar verder valt het allemaal toch wel mee. Ik kan me niet echt inbeelden dat het zo'n groot verschil maakt 1 of 2 katten. We hebben nog een nieuwe kattenbak staan, dus die moeten we al niet aankopen, kattengrind is nu toch ook niet zo duur.
De vaccinaties, dat valt uiteindelijk toch ook mee.
Hij heeft schrik dat hij zijn werk zal verliezen (tja dat hoor ik al 3 jaar zeggen) en tja, ik ben nog met ziekteverlof, maar ik hoop dat dat binnen een paar maanden gedaan is.
Je kan toch niet eeuwig zitten wachte op mssn......
En stel nu dat onze televisie stuk gaat, gaat hij dan geen televisie meer kopen (we hebben een flatscreen) omdat dat te duur is?? Of gaat hij een mini televisietje kopen.
Wij gaan ook nooit op vakantie, juist omdat we onze dieren niet alleen willen laten.
Dan weer het argument, tja, met de hond en met Mimi, maar een kitten wordt toch sneller aanvaardt in een groepje? En ondertussen gaat het tussen Ibse en Mimi prima.
Voor Ibse zou zo'n klein speelkameraadje juist leuk zijn denk ik (ze is trouwens zelf nog maar pup)
HOe krijg ik hem zover dat hij toch toegeeft, hij heeft al van ver naar de fotootjes gezien van een kitten, maar tja dan zegt hem 't ja da's een katje hé
VOlgens mijn vriendin moet ik het gewoon doen, maar zo hebben we nog nooit iets gedaan. Over zulke zaken, of dingen die veel geld kosten, of die voor gans de familie zijn, wordt er bij ons nog altijd gesproken. Maar nu krijg ik altijd maar een ontwijkend antwoord. En dat maakt me verdrietig.
Ik weet dat moest er hier een klein kitten komen hij er zeker op slag verliefd op zou zijn en hij na 2 dagen al vergeten zou zijn dat hij er tegen was.
Het spijtige is dat wij geen aparte rekeningen hebben, we doen alles gemeenschappelijk, tja in dat opzich vertrouwen we elkaar nog altijd. Dus ik kan niet zomaar zo'n hoop geld afhalen en met dat poesje thuiskomen.
Hoe kan ik het toch bespreekbaar maken met mijn man, dat hij echt inziet dat ik dit echt heel graag wil en dat noch Mimi, noch Ibse, noch hij of de kinderen er zouden onder lijden.
Er zijn hier zo veel menen die meer dan 1 kat hebben.
Ging het bij iedereen dan zo moeilijk?
Ik heb hem al voorgesteld om eens samen naar het kleintje te gaan kijken, maar dat wil hij niet. En telang wachten wil ik ook niet, want dan wordt het mssn toch verder verkocht
:help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help:
Wie geeft me tips om hem toch zo ver te krijgen
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:37

Goh, ik vrees een beetje dat je man argumenten gebruikt om argumenten te gebruiken. Snap je? Een tweede kat maakt inderdaad niet zoveel uit. De spullen heb je al en zoals de meeste KS-ers heeft één kat wel spullen genoeg om te delen met een tweede. Het enige denkpunt hier, is dat het inderdaad een extra kost is voor de inenting, ontworming, het ontvlooien en wat als er één van de twee ernstig ziek wordt... maar ja...wat als hé :louche: .

Hier komt er ook geen derde kat en dat heeft niets met de kosten te maken of de verzorging, maar gewoon met het feit dat Koen het absoluut niet wil en hij nu al teveel zaagt over hun haar en hun 'vuiligheid'.
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:42

oh lieverd kijk eens wat ik nu vond O:)

Werkt zoiets niet?

Muizepoes
Muizepoes
  • 5.142 berichten

#4 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:45

Geef het voor zijn vaderdag ;)

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:55

Chantage misschien? Of zoiets als "als ik een kat krijg, krijg jij ...".
Helpt dat niet?
Ofwel... "In ruil om elke dag te koken, te wassen, te strijken en boodschappen te doen, zou ik graag nog een kat hebben ..."
Ik heb gemakkelijk spreken :oops: Bij mij thuis zou het ook niet pakken :s :trance:

Bewerkt door veerlevs, 24 mei 2010 - 20:05.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.763 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:55

Probeer erachter te komen wat zijn werkelijke reden is om nee te zeggen.

Waar draait het om? Tijd? Geld? Angst? Onrust?

Kom achter de werkelijke reden en je kunt hem een argument geven om toch te gaan kijken. 1 argument. Maar dan moet je wel de werkelijke reden weten.
Daar kom je achter door eens goed met hem te praten. Niet veroordelen, niet 'zeuren' ;) gewoon vragen waarom hij toch zo tegen is.

Vraag hem wat zijn reden is om geen katje erbij te willen en luister naar wat hij te zeggen heeft. Kom niet met tegenargumenten, hoe moeilijk dat ook is ;)
Luister echt naar hem.
(tussendoor even samenvatten om te zien of je het goed begrepen hebt, bijvoorbeeld: "als ik het goed begrijp vind je de kosten van aanschaf van een raskitten te hoog" ofzoiets) Aan het einde van het gesprek geef je aan dat je hem begrepen hebt, dat je over zijn argumenten na gaat denken en dat je dan graag nog eens met hem erover spreekt (noem een dag) als je alles op een rijtje hebt gezet. Zo geef je jezelf de tijd om achter zijn werkelijke reden te komen en om te bedenken hoe je dat kunt weerleggen.

Denk er ook echt over na en als je dan weer met hem gaat zitten om te praten kun je met jouw verhaal komen. Geen verwijten maken, gewoon aangeven wat jij denkt. Zo kun je op een rationele manier zijn bedenkingen weerleggen en met tegenargumenten komen.

Als je de juiste reden te pakken hebt kun je hem redelijk snel 'om' krijgen ;)

ingewikkeld? Welnee, 'gewoon' goed naar hem luisteren. Dan kom je een heel eind ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:02

Hij zoekt echt een goed excuus om het niet te doen arme Kathleen... :hug: als het een kwestie van geld is dan zou ik zonder dat hij het weet elke maand een cent opzij zetten tot dat je het bedrag hebt voor een raskat, dan ga je het nog eens vragen en als hij dan terug begint te zeuren over geld dan kom je met je spaarpotje. :x

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:10

dat is hier oa een probleem met de gezamelijke rekening. En hij is zo'n pietje precies dat elke cent bie binnen en buitengaat exact genoteert wordt (tja, da's een beetje zijn hobby) Ik weet niet echt waarom, maar zijn argumenten zijn, geen dieren meer (we hebben er al 2), het kost gegld (tja, als het wasmachiene stukgaat ook), dus ik vind niet dat we daar op moeten zitten wachten.
Te veel werk heeft hij er nu echt niet mee en hij ziet zelf heel graag katten.
Volgens mij zit er nog altijd een stukje verdriet van Figaro achter.
En ik wik geen maanden meer wachten, ik wacht al bijna een jaar. En nu ben ik verliefd geworden op een kitten en ik denk dat hij daar zeker ook verliefd op zal worden. Dus waarom niet???? Ik kan er echt niet mee praten. De beslissing om een nieuwe auto te kopen was veel sneller gemaakt. :(
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:16

Muizepoes zei:

Geef het voor zijn vaderdag ;)

Hé, dat is inderdaad een goed idee :x
En net het goeie moment!

Kan hij niet weigeren hé, hij wilde misschien wel wat anders, maar we krijgen niet altijd wat we willen ;)

Bewerkt door haemoglobine, 24 mei 2010 - 20:18.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:28

Dat is ook niet zo'n goed idee. Wij doen aan al die "feestjes" niet mee. Meestal kopen we 1 of 2 keer per jaar iets waar gans de familie iets aan heeft. Zoals dus een oa grote nieuwe televisie, of een nieuwe PC. Maar nu is het toch wel even geleden dat we nog iets gekocht hebben. Hij maakt me er alleen zo verdrietig om en hij snapt het niet :cry:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:34

Heeft hij ook niet vooral schrik om dat katje dan terug te verliezen of om er TE gehecht aan te raken? Als ik me niet vergis was hij stapelgek op Figaro? :(

Nu om zo'n toegeving uit een man te halen, gaat het alvast een hele tijd duren, eer een man zoiets durft toe te geven :louche:

Bewerkt door Spanishke, 24 mei 2010 - 20:34.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.763 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:34

Toch met hem praten. Dat is de enige manier.

Leg hem uit hoe jij je voelt. Niet zagen, gewoon uitleggen hoe jij je voelt. Hopelijk legt hij dan ook uit hoe hij ervoor staat en komen jullie er samen uit.

Het komt vast goed Kathleen, echt waar :hug:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:36

Ik zou al zeker niet tot de aankoop over gaan zonder zijn mede-weten. Een raskat kost toch al direct 500€ en ik vind dat dergelijke hoge uitgaven zeker met je partner besproken moeten worden.
Ik kan me wel vinden in wat Ginnie schrijft, ga nog eens beide rond de tafel zitten en bespreek het eens grondig, en luister ook goed naar zijn tegen argumenten. Misschien is er nog wel de angst om het verlies van Figaro, maar dan moet je hem ook de tijd geven om zijn verdriet hierrond te plaatsen. Er is altijd een kans om een huisdier vroegtijdig te verliezen, maar moeten we daarom geen dieren meer in huis halen ? Het is pijnlijk om afscheid te nemen, maar er is voordien ook zoveel vreugde geweest met je huisdier.
Ik begrijp dat het niet gemakkelijk zal zijn om hem te overtuigen, maar heb je hem al verteld hoe verdrietig dit je maakt, hoe groot het verlangen naar een 2de poesje werkelijk is ? Kan je hem niet vragen om voor jou plezier toch eens naar het kitten te gaan kijken, als hij dan nadien nog bij zijn standpunt blijft, zal je je hierbij helaas moeten neerleggen. Vrag eens hoe hij erover denkt als het niet om een raskat zou gaan, een gewone HTK ? Dan weet je ook direct of het financiële werkelijk het struikelblok is. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

alaantje
alaantje
  • 2.402 berichten

#14 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:44

Kun je niet zeggen: 'Je weet nooit wat kopen voor mijn verjaardag en voor kerst ,
nou ik zou heel graag een kitten hebben en dan heb ik ineens mijn kado voor de komende 5 of 10 jaar. Jij moet niet meer nadenken en je maakt mij de gelukkigste mens op de wereld.'
Volgens mij zal hij daarbij glimlachen waarna je hem direct om de nek vliegt en uitbundug bedankt.
Wat denk je van deze techniek?

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#15 Geplaatst 24 mei 2010 - 21:28

Aaah zo alleen wonen is toch zaaaaalig!! :p