Spring naar inhoud

- - - - -

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
23 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 24 mei 2010 - 21:34

Ik zou in geen geval zomaar zonder zijn medeweten een kat kopen en ermee binnenkomen, gelukkig geef je aan dat je dat niet gaat doen ^^

Ik volg eigenlijk Peggy en Wendy hier! Je woont samen dus je moet er samen over praten en er samen over beslissen :)

Heel veel succes! :geluk:

Geplaatste afbeelding

lenalena170
lenalena170
  • 1.151 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 24 mei 2010 - 21:53

Als praten niet helpt kun je altijd hem een "briefje" schrijven en daarin uitleggen wat je voelt en vooral wat je zo verdrietig maakt en ook dat je begrijpt wat hij voelt ivm het verlies van jullie 2 eerdere poezels. Vraag hem daarin om eens echt goed na te denken en schrijf erin hoe gelukkig dat hij jou daarmee maakt.
Succes.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#18 Geplaatst 25 mei 2010 - 00:15

Je hebt je hart verloren aan een britje maar je kan mss een htk kat nemen als hij daarmee akkoord zou gaan. Ik heb 6 katten en een hondje dat pas sinds begin februari hier is. Hij was dan ook ons valentijn geschenk.
En nog iets mijn man werkt alleen en ik ben huismoeder en we hebben 2 kinderen. Dus 2 katjes en een hondje is financieel haalbaar, je maakt alles zo duur als je dat zelf wil. Natuurlijk kost een britje veel meer geld dan een katje uit het asiel. Maar jij brengt toch ook geld in het laatje als ik dat goed begrepen heb, en daar mag jij toch ook een deel vrij van spenderen, ik vind niet dat de man over het geld de eindbeslissing moet hebben. Als koppel sta je gelijk. Hij een nieuwe wagen bv en jij je katje. :)

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 25 mei 2010 - 00:20

"Schat? weet je nog dat triotje? Als ik nou een kitten krijg..."

neen, ahum... ik zou eerst proberen uit te zoeken waarom hij er nu echt zo tegen is. Mss is hij gewoon niet klaar voor nog een poezeltje en moet hij wat meer tijd krijgen.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 26 mei 2010 - 18:57

Ik zou het ook zeker niet zonder zijn weten te kopen. Je moet hier echt over praten zoals ze hier al zeiden. Zeker niet om zagen maar uitleggen waarom je zo graag nog een poes bij wil. En heel goed naar hem luisteren en goed proberen uit te vissen waarom hij er echt zo tegen is. Want buiten de aankoop is een katje echt niet meer werk.
Maar ben je mss wel bereid om een htk te kopen ipv een raskat? dat zou wel al schelen in aankoop he?

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#21 Geplaatst 28 mei 2010 - 08:11

:geluk:

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#22 Geplaatst 28 mei 2010 - 09:30

Ik ken je probleem, ik heb een echtgenoot die niets met dieren heeft.  Ik droom al mijn hele leven van een hondje maar dit ziet hij echt niet zitten.
Ik heb er jaren over "gezaagd" maar hij blijft bij z'n standpunt.  Bij iedere vraag van "wat wil je voor je kerstcadeau, verjaardag, moederdag ?" antwoordde ik steevast "een hondje".  Stel dat ik zou zeggen, ik doe het toch, dan zou dat absoluut geen goed doen aan onze relatie en stel ik ook geen goed voorbeeld voor de kids.  Er zijn al veel mensen die gezegd maar doe dat toch, als hij zo'n pupje ziet, is hij verkocht enz... enz...

Ik ben ook een kattenmens, als het van mij alleen zou afhangen, had ik zeker 4 in huis in plaats van twee.  Ook over de katten zijn hier soms discussies (omdat ze vb op z'n bureaustoel liggen, omdat er witte haren aan z'n zwart kostuum hangen enz.).  Hij moppert wel eens over de dierenartskosten enz...
MAAR hij laat het wel toe, hij gunt het mij en persoonlijk vind ik dat je dan moet blij kunnen zijn met wat je hebt.

Ik begrijp het wel, hier passeren soms de mooiste katten en dan denk ik soms ook, er kan nog wel eentje bij ... Ik lees in je berichtje dat er ook al discussie was over Ibse, hij heeft daar al een toegeving gedaan, erover praten is de enigste optie, al je charmes in de strijd gooien en als hij dan nog niet wil ... dan vrees ik dat je niet anders kan dan je erbij neerleggen, hoe moeilijk dat ook is.
Heel veel succes, ik :duim: alvast voor je.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 28 mei 2010 - 10:09

tja mannen kunnen soms moeilijk doen ik ken er alles van :) onze keisha ben ik ook gaan halen zonder medeweten maar dat was geen raskat natuurlijk en ik deed het meer omdat men dochter echt een katje wou... en mijn man ik krijg toch alleen een nee dus (ze zeggen hier elk kent zijne zot :x ) ... toen hij thuis kwam was het wel van "wat heb ge nu weer gekocht"  .. maar algauw ws keisha zijn beste vriend :d

ons indy was een geval apart.. dat was een dolertje.. toen ze zat te miaauwen aan  ons deur (kreeg eten natuurlijk) kreeg ik van mijn man te horen op een zaterdag avond "wat heb je nu weer gedaan.. die kleine kat zit nu te miaauwen aan ons deur.. ik antwoorde doodleuk ga maar naar bed en laat ze miaauwen".. toen hij op de slaapkamer was haaste ik me ongemerkt deze kleine pruts in huis te nemen...ik sliep natuurlijk hele nacht beneden bij haar. De zondagmorgend zag hij ons muisje en zei gewoon "ja ik dacht het al.. en ik kreeg twee weken om een andere tuis te zoeken ... :catscratchhead nu na twee jaar is ze nog steeds bij ons :x :louche:

IK wou ook een derde kat een britje maar ik mag doen en zagen zoveel ik wil het is NEE en blijft NEE dan denk ik soms wel tenminste nog één die zijn verstand gebruikt.

als je een raskat koopt kost dit wel veel geld dan moet je er in elk geval over praten en een duidelijk antwoord eisen.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 28 mei 2010 - 12:16

Als je nu eens één of meerdere mooie foto's van dat kittentje zou maken, en die op de kast zetten! Misschien zelfs één grotere foto! Zou hij dan niet al een beetje smelten??  Is het proberen waard he!!

Hier beslissen we aankopen ook altijd samen, hebben ook enkel gezamelijk rekening. Is makkelijk, maar je kan inderdaad niks "in 't geniep" doen he! Zou ik trouwens ook nooit doen! In een goeie relatie is het belangrijk om zo'n dingen altijd te bespreken en er allebei achter te staan :)