Spring naar inhoud

* * * * * 2 stemmen

Nayra is geboren! (nieuwe foto's p.116)

• Log in om te reageren
1739 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1021 Geplaatst 16 november 2009 - 10:38

Laat je dan maar niet overhalen flessen te geven, want daar zijn ze snel mee. :(
Geeft ze over direct na de voeding of wat later? Je kan zorgen dat haar hoofdje hoger ligt. En drinkt ze erg gulzig, anders moet je de voeding in twee keer geven he.
Troost je, ik heb mijn zoon toen hij een jaar was nog 5 keer per dag gevoed, we waren in Spanje en hij wou niks anders eten :d

o, ik zie dat de hoofd hoger tip al gegeven is..

Bewerkt door Fairy, 16 november 2009 - 10:39.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1022 Geplaatst 16 november 2009 - 13:01

als je daarmee gerustgesteld bent, kun je beter eens een keertje naar de dokter gaan he. Ik weet van mijn schoonzussen dat hun baby's daar ook nogal veel last van hadden, dus ik zou me niet te veel zorgen maken hoor (haha, gemakkelijk gezegd :) )

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#1023 Geplaatst 16 november 2009 - 16:32

Ik lees dit nu pas. Van harte gefeliciteerd met je dochter.
Een mooi en origineel kaartje, maar dat kan niet anders met zo'n mooi fotomodel :d
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1024 Geplaatst 16 november 2009 - 19:49

Het is echt een heel mooi meisje, ivm dat overgeven: geef haar voeding in 2 keren en laat ze goed boeren tussen in. Al wat er terug uitkomt is waarschijnlijk omdat ze teveel drinkt. Weeg je haar voor en na de voeding?
Zo kan je zien hoeveel ze eigenlijk drinkt.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1025 Geplaatst 18 november 2009 - 09:48

Er is helaas niet zoveel te doen aan het overgeven. Maandag is er een dame van Kind & Gezin op bezoek geweest. Ik heb dit eens vermeld en ze heeft me een aantal tips gegeven.
Nadien zijn we toch nog naar de dokter geweest. :a Ook zij zei dat er niet veel aan te doen was. Daar Nayra nog maar 2 weken is vindt ze het te vroeg om over reflux te spreken. De dokter gaf quasi dezelfde tips als de dame van K&G.
Ik kolf nu soms melk af en meng het met nutriton poeder waardoor de melk wat dikker wordt. Ik wissel dus af met fles en borst. Ik leer ze ook haar tuutje gebruiken omdat ze zo'n enorme zuigbehoefte heeft. Door te zuigen kan ze er ook voor zorgen dat de melk opgehouden wordt.
Ik moet ook minimum 2u tussen de voeding laten.

Verder gaat alles prima met haar. Met mij gaat het ook steeds beter, ik kan eindelijk weer vanalles doen zonder dat het ontzettend pijn doet. ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1026 Geplaatst 18 november 2009 - 09:51

elixeryen zei:

Er is helaas niet zoveel te doen aan het overgeven. Maandag is er een dame van Kind & Gezin op bezoek geweest. Ik heb dit eens vermeld en ze heeft me een aantal tips gegeven.
Nadien zijn we toch nog naar de dokter geweest. :a Ook zij zei dat er niet veel aan te doen was. Daar Nayra nog maar 2 weken is vindt ze het te vroeg om over reflux te spreken. De dokter gaf quasi dezelfde tips als de dame van K&G.
Ik kolf nu soms melk af en meng het met nutriton poeder waardoor de melk wat dikker wordt. Ik wissel dus af met fles en borst. Ik leer ze ook haar tuutje gebruiken omdat ze zo'n enorme zuigbehoefte heeft. Door te zuigen kan ze er ook voor zorgen dat de melk opgehouden wordt.
Ik moet ook minimum 2u tussen de voeding laten.

Verder gaat alles prima met haar. Met mij gaat het ook steeds beter, ik kan eindelijk weer vanalles doen zonder dat het ontzettend pijn doet. ;)

Da's goed nieuws allemaal :cheer: En niet vergeten regelmatig foto's te posten he :mrgreen: :engel:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1027 Geplaatst 18 november 2009 - 10:50

U vraagt, wij draaien. ;)
17nov.jpg

Met een wasbaar luiertje:
17nov2.jpg
17nov3.jpg

Stoere pose met haar tuutje :lachen:
17nov4.jpg
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1028 Geplaatst 18 november 2009 - 10:52

:loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1029 Geplaatst 18 november 2009 - 10:53

Wat een mooi kindje zeg! En haar oogjes zijn zo supergoed open, ze is zo alert!
Dat wasbaar luiertje ziet er wel tof uit, is het handig in gebruik? Steek je dat gewoon in het wasmachien? Zal zich na verloop van tijd wel wat schelen in prijs denk ik. En beter voor het milieu!

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1030 Geplaatst 18 november 2009 - 10:55

:loveshower: :loveshower: :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#1031 Geplaatst 18 november 2009 - 10:58

:loveshower: :loveshower: :loveshower:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#1032 Geplaatst 18 november 2009 - 11:05

:thumb: :thumb: :LOL: :LOL: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#1033 Geplaatst 18 november 2009 - 11:10

Wat een mooi kindje :loveshower:
Post maar veel foto's hoor O:)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1034 Geplaatst 18 november 2009 - 11:11

Die luiers kan je inderdaad gewoon wassen. Ik heb een aantal soorten gekocht omdat ik dan makkelijk kan zien welke ik het handigst vind.  Die op de foto is een small. Ik heb ook enkele one size luiers. Dit wil zeggen dat je die luiers kan gebruiken voor een kleine baby tot die op het potje gaat.
Een nadeel is dat het wel een dik pak wordt, zeker voor een pasgeboren kindje. Ik gebruik die one size luiers nu enkel voor 's nachts omdat ik het geen zicht vind. :ha
Momenteel gebruik ik zowel wegwerp als wasbaar omdat ik hier nog wegwerp luiers heb en omdat Nayra ook erg veel ververst moet worden en ik nog niet genoeg luiertjes heb.
Die luiers steek je inderdaad gewoon in de wasmachine. Ik was ze op 60 graden.
Wasbare luiers zijn wel tamelijk duur in aankoop maar je spaart het inderdaad wel uit op termijn. Zeker als je het ook gebruikt voor een 2de kindje. ;)
Je hebt natuurlijk ook goedkopere luiers. De meeste luiers die ik heb zijn pocket luiers. Dit is een voorgevormde luier waar je inleggers in moet steken.
Je hebt voorbeeld ook een 2delig systeem; dat is een luier en daar moet je nog een overbroekje over doen. Meestal is dat wel iets goedkoper maak ik vind dat zo'n gedoe..

Of het handig is in gebruik hangt af van luier tot luier. Ik heb hier enkele luiertjes liggen die ik niet handig vind. Ik weet niet hoe het komt maar op één of andere manier lukt het me niet om de luier snel aan te doen.
Wasbare luiers heb je met velcro of een druksluiting. De meeste luiertjes die ik heb hebben een druksluiting. Mijn vriend vindt de velcro wel veel handiger. De reden waarom ik niet veel luiers gekocht heb met velcro is omdat ik dacht dat het snel vol met haar zou hangen. ;) :lachen:

Uiteraard zijn wasbare luiers beter voor het milieu. Zeker met een kakkertje zoals Nayra. :a
Je hebt uiteraard wel meer was als je wasbare luiers gebruikt.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1035 Geplaatst 18 november 2009 - 11:21

Dat lijkt me toch wel goed, die wasbare luiers. Onthou maar goed welke handig waren en gebruiksvriendelijk en welke minder :) . Dan kan ik eens bij jou komen aankloppen als het zover is  bij ons.
Velcro kan je wel goed aanpassen aan de maat van je kindje denk ik, maar inderdaad, daar blijft alles wel in hangen.

Verder alles goed met jou? Valt het mee, het weinige slapen en het "zorgen voor"? Daar zou ik schrik voor hebben....
Geplaatste afbeelding