Spring naar inhoud

* * * * * 2 stemmen

Nayra is geboren! (nieuwe foto's p.116)

• Log in om te reageren
1739 reacties op dit onderwerp
Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#1051 Geplaatst 18 november 2009 - 18:55

Wat een lief mooi babytje!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1052 Geplaatst 18 november 2009 - 19:20

Prachtige baby !!!!!!! Dikke proficiat !!!!

Ook mijn dochter had reflux toen ze baby was. Ze woog amper 2.480 kg en kreeg ook borstvoeding. We moesten van k&g ook overstappen op flesjes. Wat heb ik daar spijt van gehad. Ze bleef net evenveel spugen als voorheen met al die flesjes. Maar ja, ze moest flessen drinken, ze moest verzwaren !! Met flessen , speciale voeding, bindmiddelen, medicijnen,....bleef ze maar spugen. Van kinderarts naar kinderarts, foto's, nachtelijke opnames,....niets hielp.
Zelfs nu nog heeft ze reflux, 's avonds na 18.00 u mag ze niets meer eten of het ligt eruit 's nachts. Een afwijking aan haar maagklep. Ze is nu 11 jaar en nu pas spreken ze over een operatie om die klep aan te pakken. Niemand had dit gezien toen ze baby was ????!!!!!!
Het is nu ook niet meer nodig, ze heeft haar eetgewoontes nu 's avonds goed aangepakt. Ze heeft er totaal geen last van en ziet een operatie zelf ook helemaal niet zitten.

Ons zoontje (nu 8 heeft borstvoeding gehad tot 18 maanden en had nergens last van. Is ook nooit ziek geweest als baby'tje...

Bewerkt door feroesti, 18 november 2009 - 19:21.

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#1053 Geplaatst 18 november 2009 - 21:42

De tekening is door mijn zus gemaakt. Mijn vriend heeft de tekst geschreven en mijn papa heeft het drukklaar gemaakt.

De doopsuiker:
Stylo's en snoepjes voor de kindjes:

damn die kikker is blijkbaar populair bij geboortes wij hadden die ook gekregen toen onze zoon geboren is :goofy:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#1054 Geplaatst 18 november 2009 - 21:53

wat een prachtig prinssesje...........een schat van een dochtertje
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1055 Geplaatst 19 november 2009 - 09:47

elixeryen zei:

Ik heb de chance dat ik best wel weinig slaap nodig heb. Daarbij kan je makkelijk nog wat slapen/rusten als je baby slaapt. Vooral de eerste dagen dat ik thuis was heb ik dat echt gedaan. Een kind kopen en BV geven vergt toch wel energie.

De zorg is inderdaad heel wat werk. Waarom heb je daar schrik voor?

Nayra is inderdaad al heel alert. Al kunnen haar ogen zich nog nit goed richten. Soms kijkt ze echt scheel. :twisted:

Ik heb dus best veel slaap nodig. Hoewel ik wel weet, dat als ik voor Nicolas, Lena en Rosa zorgde, ik ook weinig sliep, en dat ging precies toch wel.
Ik heb schrik voor zo kleine dingen, bijvoorbeeld, je staat onder de douche en je baby begint te krijsen en je bent alleen thuis, het combineren van alles: je huishouden, eten maken, de poezels en de baby. Omdat een baby op zich al veel werk is, en je natuurlijk daar veel tijd in wil steken, en de rest zo wat blijft liggen. Of is dat ook zoiets waar je wel een evenwicht in vindt?

Klinkt stom hè, maar omdat ik zo nadenk over die dingen,krijg ik wat schrik. Maar dat mag ons eigenlijk niet tegenhouden hè :) .

Geplaatste afbeelding

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#1056 Geplaatst 19 november 2009 - 10:07

Wat een mooi meisje :LOL:

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#1057 Geplaatst 19 november 2009 - 10:11

een prachtig prinsesje :love3:
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1058 Geplaatst 19 november 2009 - 10:47

Merci voor al de leuke reacties. :)

@ Feroesti: bij mij zei de dame van K&G dat het jammer zou zijn als ik zou stoppen met borstvoeding enkel en alleen omdat Nayra overgeeft. Ik heb zeker niet de intentie om enkel flesvoeding te geven. Als ze uit een fles drinkt is het nog steeds mama-melk. ;)

@ Jess: Sinds gisteren is mijn vriend weer gaan werken. Qua huishoudelijke taken heb ik gisteren wel gemerkt dat het niet altijd evident is.
Nayra was wat huilerig en had veel troost nodig. Dan kan je uieraard niet zoveel doen. Ik moest de afwas nog doen, de was insteken, stofzuigen, etc. Toen ze getroost was en in dromenland lag heb ik in een sneltempo het huishouden gedaan.
Meestal is het wel een flinke en kan ik vanalles doen als ze beneden ligt. Ik leg ze dan gewoon op zo'n borstvoedingskussen (ik raad dit echt aan voor iedere zwangere vrouw! Ik gebruik het eigenlijk niet om BV te gebruiken, maar dat kussen is zo ontzettend handig voor allerlei doeleinden.) en ze vindt het dan geweldig om te kijken wat er allemaal gebeurd.

Ik til er ook niet zwaar aan als ik niet alle huishoudelijke taken gedaan heb dat ik wou doen. Ik vind het belangrijker dat ik veel tijd doorbreng met mijn baby.
Ze is nu ook nog maar 2 weken, ik vind het niet meer dan logisch dat nog niet alles op wieletjes loopt.
De katten voelen inderdaad wel dat ze minder aandacht krijgen. Ik was ontzettend close met Aynoa en nu is dat wat verkoeld. :8 Ik hoop echt dat we snel terug de beste maatjes worden.

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1059 Geplaatst 19 november 2009 - 11:21

Dat valt allemaal wel in zijn plooi. Je gaat zien binnen de kortste keren is jouw band met Aynoa weer hecht en dan heeft ze er nog een dikke vriendin bij in Nayra ook... :)
Dat is idd normaal dat het niet allemaal direct op rolletjes loopt, maar idd, het belangrijskte is momenteel toch wel de baby, de rest komt wel vanzelf... En dan gaat het net lijken of je nooit iets anders gedaan hebt :LOL:
Hoor mij, net of ik ben de ervaringsdeskundige :oops: ...
Wat mij vooral afschrikt is de verantwoordelijkheid: dat ik verantwoordelijk zou zijn voor zo een klein frulleke!
Geniet er maar van want voor je het weet zijn ze groot ;) (ik neem mezelf als voorbeeld, denk ook nog steeds dat ik 18 ben, ook al is het al 27 ondertussen :mrgreen: )

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1060 Geplaatst 19 november 2009 - 11:22

De poezeltjes zullen wel terug meer knuffelig worden hoor, dat zal ook zijn tijd nodig hebben. Ik zou ook zin hebben om de hele tijd te frutselen met mijn baby, maar zoals je zegt, als ze slapen kan je wel het één en ander doen, en op een uurtje kan je eigenlijk wel veel doen.

Plus als ik zou merken dat het te veel is, zou ik wel hulp nemen, kraamzorg ofzo, iemand die beetje poetst en ook boodschappen kan doen.
Mijn vriend is zelfstandig, en da's een mes dat langs twee kanten snijdt: hij kan thuis blijven zolang en wanneer hij wil, maar als hij thuis is, komt er geen geld binnen, en als hij dan terug gaat werken zijn het vaak lange dagen.
Hij zegt wel van "als je zwanger bent ga ik minder werken", maar ik heb toch schrik om er veel alleen voor te staan.

Klinkt dat stom? :oops:

Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#1061 Geplaatst 21 november 2009 - 07:16

nee da klinkt nie stom , zolang iedereen rondom me was toen ik bevallen was , was alles oke , maar eens mn ventje terug werken was en ik stond daar plots met 2 kindjes moederziel alleen had ik het gevoel van'' o nee en nu '' , maar dat went , en de eerste maanden was het hectisch , mijn taken waar ook ver van gedaan
kindjes zijn veel werk en hoe ouder ze komen hoe meer werk ze worden
maar ze zijn het waard

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#1062 Geplaatst 21 november 2009 - 09:43

Ik deed enorm veel in het huishouden met mijn kleinste spruit in de draagdoek. Hij genoot ervan (ik ook) en ik kon verder doen. Hij viel steeds in slaap tijdens het stofzuigen. Mijn echtgenoot speelde soms zo piano met hem op de buik :love3:

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#1063 Geplaatst 22 november 2009 - 09:05

super mooi babytje :hart: :hart: :hart:
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1064 Geplaatst 11 december 2009 - 00:17

Ik doe ook erg veel met Nayra in de draagdoek. Ze vindt dat erg leuk en zo kan ik makkelijk dingen doen die ik anders niet goed zou kunnen. ;)

Hier enkele nieuwe fotootjes van vandaag:
10dec2.jpg
10dec5.jpg

De katten doen het echt fantastisch. Ze hebben nog niet één keer geblazen naar Nayra. Aaron & Balou zijn echt gek op haar. Ik moet wel wat opletten want Balou wil steeds op haar gaan staan/liggen. :roll: Aaron legt alleen z'n kopje op haar buik. :love:
Amira & Aynoa doen het ook fantastisch. Ik ben zo trots op mijn lieve poezeltjes!

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#1065 Geplaatst 11 december 2009 - 01:06

Wat een prachtig meisje is het toch,en die ogen zo mooi.

Super dat je poezeltjes het zo goed doen zeg..
Geplaatste afbeelding