Spring naar inhoud

* * * * * 2 stemmen

Nayra is geboren! (nieuwe foto's p.116)

• Log in om te reageren
1739 reacties op dit onderwerp
JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#1651 Geplaatst 04 november 2011 - 10:58

Proficiat Nayra :flower: 2jaar wat gaat dat toch vlug . :)

Prachtig keukentje ze is er precies super blij mee zo lief dat kleine kokkintje :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1652 Geplaatst 04 november 2011 - 11:03

Oh, heeft er iemand suggesties voor wat ik kan klaarmaken als avondeten op haar feestje? Er komt zo'n 15 man en 2 kindjes. Welja, Nayra kan ik meerekenen als volwassene want zij eet quasi alles. Haar nichtje zal vast babyvoeding meekrijgen want dat is vaak zo.
Ik ga sowieso soep maken (en brood erbij serveren) maar ik weet echt niet goed wat ik kan maken. Het moet iets zijn dat niet teveel werk vraagt en makkelijk in grote hoeveelheden te maken is. Broodmaaltijd kan uiteraard ook, maar iets warms is toch aangenamer. Va

Misschien kan ik erbij zeggen dat ik een rot oven heb en ik heb nog geen keuken, wat koken/bakken erg vervelend maakt. :lachen:
Ik moet ook taarten maken, maar hoeveel verschillende neem ik er dan? Ah, ik ben daar echt niet goed in. :ha

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1653 Geplaatst 04 november 2011 - 11:36

Proficiat Nayra. Het is een mooi keukentje ze gaat haar nogal kunnen uitleven. :thumb:

Mss lasagne maken met zeevruchten, dat heeft dikwijls wel succes.
Qua taarten mag je gerust 2 stukken de man tellen, dus een taart of 5 is denk ik genoeg zo heb je nog wat reserve. Ga je de taarten zelf bakken?
Je kan ook cake maken dat is altijd gemakkelijk.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1654 Geplaatst 04 november 2011 - 11:42

Ja, ik wil de taarten zelf maken. Maak ik maar er sowieso ook die niet in de oven moeten. Want met mijn oven weet je nooit. :ha Mijn schoonmoeder wou er ook wat maken, dus dat geeft me wat minder werk. :a
2stuks de man, ik denk dat dit niet voldoende zal zijn met mijn bende. Wij zijn goede eters. :twisted:

Quiche lijkt me ook leuk, dan kan ik verschillende maken. Voor elk wat wils. Maar ik weet alleen niet of dat haalbaar gaat zijn qua tijd.

edit: lasagne met zeevruchten ligt wat moeilijker. Nayra's tante is zo'n moeilijke eter, dat zal vast weer niet goed zijn. Ofwel moet ik dan ook verschillende maken.

Bewerkt door elixeryen, 04 november 2011 - 11:45.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#1655 Geplaatst 04 november 2011 - 14:18

Vol-au-vent met puree of gehaktballen met kriekjes is ook niet veel werk en over het algemeen lust iedereen dit wel.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#1656 Geplaatst 04 november 2011 - 14:21

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Nayra :birthday: wat een schattige filmpjes :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Erika
Erika
  • 812 berichten
  • 2 katten

#1657 Geplaatst 05 november 2011 - 00:03

Ohhhh wat is ze alweer groot, nog van harte met haar verjaardag, wat een knappe meid zeg!!!
Geplaatste afbeelding
Vito rust zacht lieverd, je blijft in mijn hart!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1658 Geplaatst 05 november 2011 - 00:36

Ja zou het niet te ingewikkeld maken, vidé met frietjes dat lust iedereen denk ik wel.
En de vidé kan je de dag ervoor al maken dan is die nog beter van smaak. ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1659 Geplaatst 05 november 2011 - 08:21

Ongelofelijk mooi meisje!!! Prachtige ogen! :loveshower: Een heel gelukkige verjaardag voor Nayra! En ze kan al goed koken zo te zien ;) Mooi roeren, dekseltje erop! :thumb:

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#1660 Geplaatst 05 november 2011 - 09:25

Gelukkige verjaardag Nayra !!! Al 2 jaar geworden, wat gaat de tijd toch vlug. :cheer:
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1661 Geplaatst 08 november 2011 - 12:39

Die keuken is écht een succes! Ze staat 's morgens op en het eerste dat ze doet is koken. Ik heb al veel pannenkoeken en thee gekregen. :lachen: "Mama, nog u beetje thee? Nog pannenkoek? Tuur?" (dat laatste is confituur) Hilarisch! Ik hoop dat ze wat (houten) keukenspullen krijgt voor haar verjaardag. :goofy:

Gisteren wou ze niet gaan slapen en om 2u 's nachts was ze nog wat aan het koken. :gek:

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#1662 Geplaatst 08 november 2011 - 12:45

elixeryen zei:

Die keuken is écht een succes! Ze staat 's morgens op en het eerste dat ze doet is koken. Ik heb al veel pannenkoeken en thee gekregen. :lachen: "Mama, nog u beetje thee? Nog pannenkoek? Tuur?" (dat laatste is confituur) Hilarisch! Ik hoop dat ze wat (houten) keukenspullen krijgt voor haar verjaardag. :goofy:

Gisteren wou ze niet gaan slapen en om 2u 's nachts was ze nog wat aan het koken. :gek:

Zo te horen is Nayra op weg om een super huismoedertje te worden . :LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#1663 Geplaatst 08 november 2011 - 13:09

elixeryen zei:

Ooh da's echt suuuperlief! :heart:

Als ik jullie zou kennen zouden jullie gegarandeerd zo'n porseleinen minisetje gekregen hebben, dat hadden wij vroeger ook en daar leven nu nog onderdelen van :d

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1664 Geplaatst 08 november 2011 - 14:13

oooh zo'n leuk keukentje en nog een late happy B-day voor Nayra!

Misschien een grote pot spaghetti maken.

Van taart die niet in de oven moet: zo'n petit beurkestaart.
Anders vraag je even of je Nayra haar 2 ovens mag gebruiken hè! ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1665 Geplaatst 10 november 2011 - 16:13

Ik ga 3 taarten maken en mijn schoonmoeder gaat er ook nog 2 maken.
Als avondeten gewoon courgette-mascarponesoep (njam!) met brood voor de liefhebbers en het is pitta. Ik heb aan mijn mama gevraagd of ze pitabrood wil maken. Ocharme, maar dat is echt ZO lekker. Mama's eten blijft toch altijd het lekkerst.. :lachen: Ik heb 2 verschillende soorten vlees gekocht voor erbij en verder uiteraard groentjes..
Dat moet wel voldoende zijn denk ik.

Straks nog naar de Colruyt achter drank.

Nayra is helaas wat verkouden. Ik hoop dat ze tegen zaterdag beter is.
Slapen is de laatste tijd echt een ramp. Ze wordt soms echt emotioneel als ik zeg dat we gaan slapen. "Nayra nie apen, Nayra nie apen". :lachen:

Haar taal is er enorm op verbeterd, al denk ik wel dat het voor buitenstaanders iets moeilijker is om te begrijpen wat ze zegt. Bepaalde woorden spreekt ze gewoon anders uit. Als iemand haar niet goed verstaat vind ze dat echt niet leuk. Dan wordt ze ofwel emo ofwel boos. :louche:
Ze is nog steeds enorm aanhankelijk en knuffelig.

Koken doet ze als de beste, echt de beste aankoop ooit. :wi

Bewerkt door elixeryen, 10 november 2011 - 16:13.

Geplaatste afbeelding