Spring naar inhoud

* * * * * 2 stemmen

Nayra is geboren! (nieuwe foto's p.116)

• Log in om te reageren
1739 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#1666 Geplaatst 11 november 2011 - 07:50

M'n nichtje begon te praten toen m'n schoonzus nog zwanger was, maar eens het zusje er was, had ze ineens een "terugval".  Zo at ze bv. ook al alleen enz, maar daarna wou ze ook dat ze haar weer met een lepeltje eten gaven enz. En ze is ook gestopt met praten en teruggevallen op gebarentaal. Maar door naar school te gaan, is ze er wel weer doorgekomen en nu begint ze toch al deftig te praten. Ze was 2 toen haar zusje erbij kwam.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1667 Geplaatst 11 november 2011 - 09:00

elixeryen zei:

Ik ga 3 taarten maken en mijn schoonmoeder gaat er ook nog 2 maken.
Als avondeten gewoon courgette-mascarponesoep (njam!) met brood voor de liefhebbers en het is pitta. Ik heb aan mijn mama gevraagd of ze pitabrood wil maken. Ocharme, maar dat is echt ZO lekker. Mama's eten blijft toch altijd het lekkerst.. :lachen: Ik heb 2 verschillende soorten vlees gekocht voor erbij en verder uiteraard groentjes..
Dat moet wel voldoende zijn denk ik.

Straks nog naar de Colruyt achter drank.

Nayra is helaas wat verkouden. Ik hoop dat ze tegen zaterdag beter is.
Slapen is de laatste tijd echt een ramp. Ze wordt soms echt emotioneel als ik zeg dat we gaan slapen. "Nayra nie apen, Nayra nie apen". :lachen:

Haar taal is er enorm op verbeterd, al denk ik wel dat het voor buitenstaanders iets moeilijker is om te begrijpen wat ze zegt. Bepaalde woorden spreekt ze gewoon anders uit. Als iemand haar niet goed verstaat vind ze dat echt niet leuk. Dan wordt ze ofwel emo ofwel boos. :louche:
Ze is nog steeds enorm aanhankelijk en knuffelig.

Koken doet ze als de beste, echt de beste aankoop ooit. :wi

Waaw dat wordt nogal een feest!!

Dat niet slapen klinkt bekend, de peter van Storm wordt ook papa (is al stiefpapa van het zoontje van zijn vrouw), en het kindje dat er al is, is ook erg emo over slapen, eten. Precies hetzelfde: W niet eten, W nie apen. Je bent dus niet alleen.

En ivm praten: ze is ook nog maar net twee jaar hè, het ene kind ontwikkelt zus en het andere zo hè. Als ze al zo goed 'fantasiespel' kan spelen, dan ontwikkelt ze op dat vlak duidelijk prima!

Ik hoop alleen dat ze iets beter gaat slapen als zusje er is. Gaan jullie dan nog steeds met z'n allen co-sleepen? Ik zou, als er ooit een tweede komt, een co-sleeper willen voor aan het grote bed te hangen.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1668 Geplaatst 11 november 2011 - 10:38

Mijn vriend ziet het samen slapen eerlijk gezegd niet goed zitten met nog een baby erbij. :lachen:
Ik heb hem best wel moeten overtuigen om Nayra nog steeds bij ons te houden. Hij wil dat zij in een eigen bed slaapt als ukje 2 er is. Een andere optie is om Nayra nog bij ons te houden en de baby in een ander bed, maar dat zie ik echt niet zitten. Als ze evenveel gaat drinken als Nayra wordt dat 10x opstaan om ze in en uit bed te steken. Ik wil haar dicht bij me zodat ik makkelijk kan voeden. Als Jelle haar in en uit bed wil nemen is dat prima voor mij (heb ik hem ook gezegd maar toen zweeg hij toch wijselijk :ha :ha ).
Nayra's bed hebben we omgebouwd tot co-sleeper. Ik had dat al maanden geleden gezegd maar om de één of andere reden wou mijn vriend dat maar niet doen. :louche: Soit, nu ze een co-sleeper heeft heeft vindt Jelle het samen slapen (weer) prima. Maar ik ben niet van plan om haar alleen te leggen eens ukje2 geboren is. Dat lijkt me een te grote verandering voor haar.
We hebben wel een extra bed in de kamer gezet. Ik zou graag hebben dat ze in dat bed in slaap valt en eens ze 's nachts wakker wordt, mag ze gewoon bij ons liggen. Toen mijn zwangerschap nog niet ver gevorderd was sliep ze ook in haar eigen bed in, maar het werd gewoon veel te lastig voor mij om ze te tillen en daarom heb ik ze weer doen inslapen in het grote bed.
Hoe we het precies gaan doen weet ik niet. We hebben jammer genoeg geen plaats om nog een extra co-sleeper aan de andere kant van het bed te zetten, dat was de ideale oplossing geweest vind ik. De enige plaats waar nog een co-sleeper kan komen is achter de co-sleeper van Nayra maar dan kan ik echt niet in en uit bed en dan staat dat voor het raar. Lijkt me niet zo praktisch... :lachen:
Ukje2 gaat naast mij liggen (hangt er vanaf aan welke kant ze drinkt :ha dus soms tussen Nayra & mij en soms tussen Jelle & mij. Ik zorg dan wel dat er een bv kussen tussen Nayra & haar zusje ligt. Dat vind ik net iets veiliger.
Ik heb zoiets van: we zien wel wat het geeft en we zien wel hoe we het gaan doen.
Jammer genoeg staat Jelle nog (steeds) niet 100% achter het samen slapen. En in mijn omgeving moet ik daar al helemaal niet over praten want dat is "ongezond" en "abnormaal". :roll: Langs de andere kant staat hij me vaak wel bij als er (negatieve) reacties komen. Dus ik denk dat hij gewoon soms een uitlaatklep nodig heeft.
Hoe gaat Jeroen om met het samen slapen?

Ik denk dat ik me verkeerd geformuleerd heb ivm haar taalontwikkeling: ik vind dat Nayra erg snel is qua taal. Van een terugval eens er een andere baby is, had ik nog nooit gehoord. Dat zien we dan wel.. Terugval qua eten is hier iets moeilijker daar Nayra quasi nooit gevoed geweest is met lepeltjes. :wi
Emotioneel over eten is ze gelukkig niet. Ze kan nog steeds erg goed eten (en veel :ha )

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1669 Geplaatst 12 november 2011 - 09:12

Even snel een reactie (Storm hangt aan mijn been en ik krijg vanmiddag bezoek en heb nog werk ;) ): wij slapen niet de hele nacht samen. Storm slaapt in in zijn bedje op zijn kamer (en dat gaat eigenlijk wel goed), maar hij slaapt nog steeds geen enkele nacht door... Concreet wil dat zeggen dat hij tot ongeveer 02u00, soms 04u00 in zijn bedje slaapt, en dat ik hem dan bij mij pak om hem aan de borst te leggen en zo samen verder te slapen. Hij slaapt intussen ook gewoon mee onder de donsdeken en dat gaat prima.

Omdat we niet de hele nacht samen slapen, vind Jeroen het eigenlijk prima. Ik heb geluk dat Storm dat eerste stukje wel goed slaapt, want die nachten kunnen je echt wel afmatten vind ik... Pff.
Dan begrijp ik soms niet waarom ouders liever hun kind laten blèten in hun eigen bedje. Ik pak hem bij mij, en hij slaapt meteen weer in. Mamahonger hè.

Ik vind dat ik -voordat er commentaar op komt- verder een heel makkelijk kind heb: hij is erg sociaal tegenover andere mensen, hij doet het heel goed bij vreemden en in de kribbe, slaapt overdag ook prima in zijn eigen bedje (alleen als hij een sprongetje heeft is dit wat minder, maar kom), dus het is niet zo dat ik een rotverwend kind heb dat alleen maar aan mama wil hangen. Integendeel, hij weet dat hij altijd de 'zekerheid' heeft dat hij bij mama mag zijn wanneer hij daar nood aan heeft en dat stelt hem gerust en maakt hem zelfzeker. Ik vind samen slapen, voeden, dragen dus echt niet raar of gevaarlijk maar gewoon de natuur.

Sebiet nog wat meer vertellen hierover.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1670 Geplaatst 07 december 2011 - 14:13

Een foto van 21 oktober, ik vind het zo schattig. :love4:
21okt.jpg

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#1671 Geplaatst 07 december 2011 - 14:19

Oh wat een prachtige foto, maar ja ze is ook een mooi meisje natuurlijk :) :heart:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#1672 Geplaatst 08 december 2011 - 11:34

:LOL: :LOL: , heel leuke foto
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#1673 Geplaatst 08 december 2011 - 13:11

Leuke foto en lief kleintje :love:
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1674 Geplaatst 17 januari 2012 - 12:03

Nayra is gisteren wel 2x op het potje geweest! Ik ben zo trots op haar.
Nayra loopt eigenlijk de hele tijd in haar blote poep rond. :lachen: Ze kan haar pipi erg goed ophouden maar vroeg dan steeds een luier als ze voelde dat ze naar het toilet moest gaan. Na 1 minuut was die dan zeikenat. Ik vraag altijd eerst of ze niet op het potje wil gaan en gisteren zei van ja. :cheer: Dus hebben we het gezellig gemaakt met een paar boekjes erbij en toen plaste ze op het potje. :mrgreen:
's Avonds heeft ze dan nog eens op het potje geplast.

Vandaag zit ze er wel op, maar de pipi moet terug in de luier. "Nee mama, uiertje aandoen" (uiertje is uiteraard Luiertje :wi )
Maar de stap is gezet hé, ik ben zo trots!

Geplaatste afbeelding

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#1675 Geplaatst 17 januari 2012 - 12:32

:thumb: :thumb: :thumb: :geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#1676 Geplaatst 17 januari 2012 - 12:38

Het is een begin :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#1677 Geplaatst 17 januari 2012 - 13:04

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1678 Geplaatst 23 februari 2012 - 10:00

Gisteren in de tuin. :LOL:
P1050020.JPG
P1050025.JPG

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#1679 Geplaatst 23 februari 2012 - 10:03

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#1680 Geplaatst 23 februari 2012 - 13:34

amaai, ze trekt wel goed op jou he! leuk dat alles vlot verloopt!