Spring naar inhoud

* * * * * 2 stemmen

Nayra is geboren! (nieuwe foto's p.116)

• Log in om te reageren
1739 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#181 Geplaatst 05 mei 2009 - 18:00

19 mei heb ik nog een afspraak met de gyneacoloog. Ik ga daar wat verdere info vragen over toxoplasmose.
Toxoplasmose is inderdaad alleen gevaarlijk bij de zwangerschap. Het virus kan tot bij de foetus en kan ernstige schade aanrichten zoals een waterhoofd, te klein hoofd, mentale achterstand, etc.
Je kan het krijgen door vb ongewassen rauwe groenten te eten, rauw (of niet goed gebakken) vlees te eten en je komt beter ook niet in aanraking met kattenstront.
Als je rauw vlees ebt aangeraakt, was je ook best je handen.

Het is gewoon wat vervelend daar er soms wel wat kaka aan de perzenvachtjes blijft hangen.. Ik kan toch moeilijk wachten tot mijn vriend thuis is om het af te kuisen. :ha
Ik kom ook veel in aanraking van rauw vlees daar Bolo & Aynoa rauw eten.
Van tuinieren kan je het ook krijgen.
Veel de handen wassen zal de boodschap zijn. ;)

Een ramp is het natuurlijk niet, maar ik had liever gehad dat ik wel immuun was. Dat maakte het wel wat makkelijker. Als de kittens hier gaan zijn zal ik in het begin vast her en der wat kittenkakjes vinden. :ha Ik denk dat ik me handschoenen zal aanschaffen. :a

Toxoplasmose kan je dus ook krijgen als je niet zwanger bent. Maar dan is het niet gevaarlijk.
Dat is althans wat ik denk dat het is. Ik hoop dat ik op 19 mei uitgebreide info krijg. ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#182 Geplaatst 05 mei 2009 - 18:31

Ja, dat is wel de basis denk ik..van tuinieren kan je het ook krijgen omwille van de simpele reden dat katten daar ook hun behoefte doen...
Moest ik zwanger zijn, zou ik toch ook graag hebben dat ik immuun zou zijn want inderdaad..met poezels in huis kom je altijd wel eens iets tegen..

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#183 Geplaatst 05 mei 2009 - 18:35

Eigenlijk zou je, als je katten hebt, dan van te voren een lage dosis daarvan ingespoten moeten krijgen zodat je wel immuun bent hé :) Pakt natuurlijk enkel maar als je aan het plannen bent voor een kindje en niet als het er plots is :ha

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#184 Geplaatst 05 mei 2009 - 18:40

elixeryen zei:

19 mei heb ik nog een afspraak met de gyneacoloog. Ik ga daar wat verdere info vragen over toxoplasmose.
Toxoplasmose is inderdaad alleen gevaarlijk bij de zwangerschap. Het virus kan tot bij de foetus en kan ernstige schade aanrichten zoals een waterhoofd, te klein hoofd, mentale achterstand, etc.
Je kan het krijgen door vb ongewassen rauwe groenten te eten, rauw (of niet goed gebakken) vlees te eten en je komt beter ook niet in aanraking met kattenstront.
Als je rauw vlees ebt aangeraakt, was je ook best je handen.

Het is gewoon wat vervelend daar er soms wel wat kaka aan de perzenvachtjes blijft hangen.. Ik kan toch moeilijk wachten tot mijn vriend thuis is om het af te kuisen. :ha
Ik kom ook veel in aanraking van rauw vlees daar Bolo & Aynoa rauw eten.
Van tuinieren kan je het ook krijgen.
Veel de handen wassen zal de boodschap zijn. ;)

Een ramp is het natuurlijk niet, maar ik had liever gehad dat ik wel immuun was. Dat maakte het wel wat makkelijker. Als de kittens hier gaan zijn zal ik in het begin vast her en der wat kittenkakjes vinden. :ha Ik denk dat ik me handschoenen zal aanschaffen. :a

Toxoplasmose kan je dus ook krijgen als je niet zwanger bent. Maar dan is het niet gevaarlijk.
Dat is althans wat ik denk dat het is. Ik hoop dat ik op 19 mei uitgebreide info krijg. ;)

klopt helemaal hoor ^^
maar als je nog meer info hebt, zet het hier maar neer! ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#185 Geplaatst 05 mei 2009 - 19:22

Tgoh ja voor al die dingen kan je eigenlijk best makkelijk handschoenen gebruiken dus dat moet inderdaad toch te doen zijn. Ook een beetje een kwestie van niet net pech te hebben allicht. Zal wel lukken! :)

Bewerkt door MissKitty, 05 mei 2009 - 19:27.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#186 Geplaatst 05 mei 2009 - 19:55

Zie dit nu pas. Eerst en vooral een dikke proficiat

Spanishke zei:

Echt he? Ik voel mij ook al superoud nu :ha iedereen hier rond mijn leeftijd begint aan kindjes en ik voel er mij nog HELEMAAL niet klaar voor, maar ik moet wel zeggen dat ik het niet raar vind dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik heb het gewoon veel meer voor dieren dan voor kinderen op dit moment.

Ik ben ondertussen 26, de meeste die ik ken hebben al 1 of meer kindjes en/of zijn zwanger.
Zelf denk ik nog ABSOLUUT NIET aan kindjes
Ik snap dus wat je bedoelt

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#187 Geplaatst 05 mei 2009 - 19:56

ik vond het rauw vlees erger dan de katten
mannekes lief heb ik prepare gemist die maanden
de dag dat ze eruit waren had me ma boterhammen met prepare mee naar het ziekenhuis en ikke mocht er dan nog geen eten ook :o omwille van mn keizersnede en zwangerschapsvergiftiging
goed letten op rauw vlees dat je vastpak , onze gyn zij dat dat echt wel gevaarlijk is voor je ongeboren spruit

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#188 Geplaatst 05 mei 2009 - 22:03

ja, het is idd echt wel gevaarlijk. Enne dat tuinieren ook echt met handschoenen aan doen en dan natuurlijk nog goed je handen wassen hé.
pfff ik heb ze wat afgewassen in die tijd :ha .
Vond het ook maar stom dat ze je daar niet voor kunnen inenten......... :(

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#189 Geplaatst 05 mei 2009 - 23:26

Heb dit ook nu pas gezien!! Proficiat hoor!!
Wat leuk zeg, dit wordt dan zeker onze eerste KS-baby hee??!! Worden wij nu allemaal tante of nonkel!! JOEPIE!!

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#190 Geplaatst 06 mei 2009 - 09:37

Zoveel mogelijk van die latex handschoenen gebruiken en steeds goed wassen na bv het verschonen van de kattenbak enzo. Ik heb hier zo'n Dettol handwas flacon staan en m'n handjes worden vele keren per dag gewassen hoor! Ook omdat ik een beetje, echt een klein beetje, smetvrees heb. Maar ik was ook niet immuun en tijdens de zwangerschap heeft m'n (ex)man meestal de katten verzorgd. Wat niet wil zeggen dat ik m'n toenmalige katjes niet meer knuffelde hoor, gewoon een beetje opzetten met ontlasting. Maar bevraag je maar goed als je naar de gynaecoloog gaat binnenkort.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#191 Geplaatst 06 mei 2009 - 10:08

Ik vind dat Dettol echt stinkt. :oops: Maar ik ga wel van die zeep kopen waarmee je je handen ook kan ontsmetten. Ik dacht dat je dat onder andere in het Kruidvat kan kopen.
De kattenbak doet mijn vriend al vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. :cheer: (Pure luxe eigenlijk :ha ) Maar zoals ik al zei, soms hangt er al iets aan die haren hé. Of wat er hier ook vaak voorvalt, is dat ik plots een stukje stront vind op een vreemde plaats. Volgens mij hangt er wat aan de perzenkontjes en valt het er dan plots af. :ha :ha Vaak is het een kakje van Amira want die zijn altijd erg stevig.
De overige verzorging neem ik wel nog op mij. Dat kan toch geen kwaad. Daarbij zie ik mijn vriend echt niet elke dag de katten kammen. :louche:
Knuffeltjes krijgen ze niet minder dan anders hoor. ;)

Vandaag ben ik erg moe. Aynoa kon het (weer) niet laten om de hele tijd op mijn gezicht te liggen. Ik word daar altijd van wakker. Desondanks er een aantal leuke slaapplekjes in de slaapkamer zijn, verkiest ze toch steeds mijn hoofd. :twisted:

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#192 Geplaatst 06 mei 2009 - 10:37

ik ga iedereen hier maar meteen gelijk geven: handen goed wassen en bij de "gevaarlijke" klusjes handschoenen aan. Dan komt het wel helemaal goed :thumb:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#193 Geplaatst 06 mei 2009 - 10:51

Je hebt bij de apotheek ook ontsmettende zeep, die ruikt heel neutraal. Het merk ontsnapt me even, maar ja kan daar gerust achter gaan vragen. Is van hetzelfde type dat ze in ziekenhuizen gebruiken.  En je kan ook je handen daarna nog even met Alcogel inwrijven, dat stinkt niet en verdampt dadelijk. Van de commerciele merken gelijk Palmolive bestaat er ook ontsmettende zeep maar ik vind die niet zo goed, die is zo fel geparfumeerd vind ik. Je kan ook een zeeptablet halen die ontsmettend werkt. Die gebruikte ik ook om mijn handen te wassen na mijn piercing gezet was, en om mijn piercing zelf ook uit te wassen...

Wat een uitleg maar er is ontsmettende zeep genoeg hoor, je moet niet speciaal dettol gebruiken :)
Geplaatste afbeelding

Guest_danielle29_*
Guest_danielle29_*

#194 Geplaatst 07 mei 2009 - 09:16

gefeliciteerd :)
altijd leuk nieuws :d

Guest_danielle29_*
Guest_danielle29_*

#195 Geplaatst 07 mei 2009 - 09:19

Moest ook steeds oppassen voor toxoplasmose.

je mag ook geen prepare of dergelijke eten , ook voorzichtig zijn dat je poezels je niet krabben of met de kattenbak te verschonen. :(