Spring naar inhoud

- - - - -

Mandarijn wil niet eten....

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#1 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:27

jullie weten van de drie kittens die ons huis nu ondertussen al wel héééééééééééééééééééééééééééééél onveilig maken...wat een duiveltjes zeg :x
ze zijn nu alledrie 6 weken oud, en 2 meisjes eten flink mee met de papjes die ik bereid voor ze, maar eentje, die wil er gewoon zelfs niet aan ruiken, het interesseert haar niet, ze is wel super actief, ik denk dat ze voorlopig nog genoeg melk van Sprokkel krijgt, maar ik zou willen weten, zijn er nog kittens die dit doen???
moet ik het een beetje proberen forceren, of komt da eten wel vanzelf??? :help: ze is al niet van de dikste....zou niet willen dat haar iets overkomt natuurlijk!!!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:32

Welke papjes maak je dan wel?
Als ze nog de kans hebben om bij mama te drinken, is dit niet zo erg. Komen ze nog mooi bij? Als ze nog bijkomen, lijkt mij alles OK. Misschien lust het éne kitten jouw papjes niet zo :d .
Ik zou persoonlijk kittenbrokjes ter beschikking stellen en 's morgens en/of 's avonds een heel klein beetje natvoer geven aan de kittens (zo'n 10 gram per kitten).
Geplaatste afbeelding

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#3 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:37

ze hebben altijd de babybrokjes van RC staan(die allerkleinste), dag en nacht, daar wordt bijna nog niet van gegeten....en dan geef ik twee keer per dag de mousse van RC voor babies met wat viyo erdoor voor kittens....
jullie mogen het gerust zeggen als ik iets verkeerds geef...maar ik dacht dat die viyo geen kwaad kon?
zit daar misschien een speciale smaak aan?
het ligt ook niet aan die viyo bedenk ik nu, want ik heb al zonder gegeven ook...
heb het kittentje al bij me op schoot genomen, het natvoer op mn vingers, en dan likt ze twee keer, en spurt daarna weer weg om te spelen :x :twisted:
het is echt dan nog de grootste deugniet van de bende, met haar spitssnuitje, ik kan er niet aan weerstaan :oops: :love3: :heart:

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:38

Ik geef de kittens als eerste lamshart en carnibest, vinden ze heerlijk. Beetje Almo erdoor kan ook helpen.
Pap willen ze hier niet meer met 6 weken :wi Ze hebben tandjes om te knagen....

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#5 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:45

die van mij willen dus niet knagen, anders zouden ze die brokjes toch wel al eens eten af en toe???
ga dan toch maar die carnibest eens halen, blijkbaar is dat toch wel geliefd bij de meeste katten :goofy:

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#6 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:47

o en voor lamshart heb ik hier al de hele wijde omgeving afgereden.... blijkt enkel vlot te vinden in de Makro.... :louche:

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 25 mei 2010 - 10:35

Je bent prima bezig maar dit kitten heeft duidelijk nog geen zin in papjes en heeft nog genoeg aan mama. Maar het kan zeker geen kwaad om af en toe het toch op schoot te pakken en met bv een friscostokje wat eten tegen z'n verhemelte te leggen en dat doe je best dan een paar keer per dag. Op een goede dag komt de klik wel en dan begint het ook te eten. Ik vind die rc mousse voor kittens heel goed en meestal zijn m'n kittens met dit op 1 a 2 dagen vlees aan het eten.
Je moet vooral niet ongerust zijn als het kitten voor de rest levendig is en speels.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 25 mei 2010 - 10:59

Aan 6 weken kan het eigenlijk nog nie zo kwaad dat ze nog niet vast eet.

Als ze de brokjes niet eten kun je die wel eventueel weken in de viyo of in wat geitenmelk ;)
dan worden ze zachter en gaan ze er misschien wel van eten ^^

Veel succes!

Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#9 Geplaatst 26 mei 2010 - 00:02

je kan ook eens proberen om met je vinger wat aan te reiken.
Ik heb eens een kitten gehad dat ook geen vaste voeding wou, maar op mijn vinger likte ze alles eraf, leek wel of ze bang was van het potje zelf.
Na enkele keren kon ze het niet meer weerstaan en heeft ze haar angst overwonnen.
Geplaatste afbeelding

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#10 Geplaatst 26 mei 2010 - 09:17

amazingdolls zei:

je kan ook eens proberen om met je vinger wat aan te reiken.
Ik heb eens een kitten gehad dat ook geen vaste voeding wou, maar op mijn vinger likte ze alles eraf, leek wel of ze bang was van het potje zelf.
Na enkele keren kon ze het niet meer weerstaan en heeft ze haar angst overwonnen.

dat had ik dus al paar keer geprobeerd, zonder resultaat

MAAR : gisterenavond hoor ik opeens een geknabbel van jewelste :x uit de bakjes komen, ik kijk, Sprokkel zal naast me, die kon het nie zijn :catscratchhead
wie o wie zat daar met veel allure de "grote" brokken van moe op te eten?????   jajaja................MANDARIJN !!!!!!! :goofy: :goofy: :goofy:
ik kreeg echt de slappe lach, da klein wurm met haar magere billekes stond daar te "vreten"  O:)  iets anders kan ik het echt niet noemen, hoe die bezig was..... :s :trance:

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 26 mei 2010 - 11:26

Super!! :goofy:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:59

:dancer: :dancer: :dancer:
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#13 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:08

:ha des te beter  :LOL: nu zal wel wat aankomen :)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 28 mei 2010 - 08:30

:geluk:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 28 mei 2010 - 20:44

Dan heb ik gemakkelijke kittens precies. Hier aten ze al op 4-5 weken mee met de mama van de kittenbrokjes. Ondertussen durven ze ook van de gewone brokken te knabbelen en lusten ze natvoer. Als ik de mama kittenmelk geef (bijvoeding) dan zijn ze ook alle 4 van de partij :)