Spring naar inhoud

- - - - -

Vraag in verband sterilisatie van de Jos

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
josdekat
josdekat
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 25 mei 2010 - 10:04

Dag beste mensen,

Ik zit met een paar vraagjes waar jullie me misschien mee kunnen helpen. Mijn prachtige kattin Jos (Josephine) heeft al twee nestjes gehad en we vinden hier in huis dat de natuur nu wel genoeg zijn gang is gegaan. Daarom wil ik haar nu zo snel mogelijk laten steriliseren want de zwerfkat op ons dak heeft er duidelijk al opnieuw zin in.
Het probleem is dat ik bijna ga verhuizen en momenteel nogal veel kosten heb, daarbij komt dat ik nog steeds een arme student ben.
Ik ben er achtergekomen dat de gemiddelde kosten van een sterilisatie ongeveer iets boven de honderd euro ligt. Ik ben van Antwerpen en trek daarom een klein bedrag terug van de stad, maar toch is dit nog altijd wel een serieuze uitgave.
Weten jullie of ik ergens terecht kan waar de kosten niet zo hoog zijn? Of wat ik nog kan doen ?

Veel groetjes

Indra en de Jos

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 25 mei 2010 - 10:18

Je zou haar voorlopig op de pil kunnen zetten. Die moet je dan wel heel getrouw om de veertien dagen geven en het meest gezonde is het niet. Kan je bv het geld niet lenen van je ouders en dan bv met 20 euro per maand terug betalen? De pil kost ook geld en je bent nooit honderd procent zeker en je moet er ook voor naar de dierenarts om ze te kunnen hebben. Voorts loont het zeker de moeite om bij verschillende dierenartsen prijs te vragen want soms scheelt dat wel iets.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

josdekat
josdekat
  • 4 berichten

#3 Geplaatst 25 mei 2010 - 10:23

Ja de pil zou inderdaad wel een tijdelijke oplossing kunnen zijn maar ik ben er toch niet zo een voorstander van. Ik heb al een aantal dierenartsen gecontacteerd maar het bengelt zo een beetje tussen de 150 en 110 Euro. Heeft er iemand misschien nog een fantastische verborgen dierenarts die minder vraagt?

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 25 mei 2010 - 10:49

als student kan je mss eens kijken naar de prins laurent stichting? Er is er eentje in Antwerpen. Je kan altijd eens bellen om te kijken of je in aanmerking komt.

Fondation Prince Laurent

een goedkopere DA vinden gaat niet simpel zijn, maar mss kan je toch eens rondbellen. alhoewel ik diegene die spotgoedkoop is vergeleken met de andere, ook niet volledig zou vertrouwen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 25 mei 2010 - 14:59

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag