Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen

Cattery Terenshof

• Log in om te reageren
275 reacties op dit onderwerp
Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#136 Geplaatst 30 november 2010 - 12:11

jij hebt het precies wel wat moeilijker met toegeven? Maar is geen probleem hoor. Ik geef men fout toe, ik zou hem beter niet in de topics als brit omschrijven. Heb je het nu duidelijk gelezen? :) Maar ondertussen zijn we al serieus afgeweken van het topic hier e.

Ik denk er het mijne van en jij het jouwe. Laten we het zo houden. :) Want is eindeloze discussie.

britjes zei:

Doe dat dan zelf ook niet in de herhaling vallen. Als je het goed wilt doen start dan de topics ook goed met? een Straight. Je verwijt anderen van fouten of herhalingen, geen probleem maar maak dan je topics gewoon als een straight en niet als een Brit. Dat is kamiel niet. Geen probleem ook is een lieve kat en daar gaat het om.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#137 Geplaatst 30 november 2010 - 12:18

En nu stel ik voor dat er enkel nog wordt gereageerd als er effectief iets kan worden bijgedragen tot het topic zelf. Indien niet, zal ik genoodzaakt zijn om alle berichten die verder gaan met deze eindeloze discussie, te verwijderen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#138 Geplaatst 30 november 2010 - 12:31

Normala bemoei ik me niet zo met dit soort topics maar hallooo???
Op je website aangeven dat het een britje is... is misleiding!  Ookal vertel je achteraf dat dit niet zo is.

Net als die pop op internet ; je bent de gelukkige van een prijs!' '
En als je erop klikt moet je ineens het een en ander gaan doen...

Het is gewoon misleidende reclame. En lijkt ook wel op een verkooptechniek inderdaad.
Want eer de bezoekers die lieve kleine kittens hebben gezien...
'ach wat een schatjes..wat maakt het ook uit dat het een SS is..'

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#139 Geplaatst 30 november 2010 - 17:07

@ Kamiel, awel dan ben ik blij dat ze bij jou toch al wat verander was. Want toen ik Lily ging kopen, heeft ze mij helemaal niet gezegd dat ze een SS is! Ik heb het hier op het forum moeten lezen (ja want ik was een leek op dat vlak). En ook op haar paspoort (dat geel bladje van ID chips) staat British Shorthair, op haar stamboom Scottish Straight en op het contract Brits Korthaar (Scottish Straight). Allemaal juist zeg je, ik dacht het niet!

Geplaatste afbeelding

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#140 Geplaatst 30 november 2010 - 17:47

Elfje zei:

@ Kamiel, awel dan ben ik blij dat ze bij jou toch al wat verander was. Want toen ik Lily ging kopen, heeft ze mij helemaal niet gezegd dat ze een SS is! Ik heb het hier op het forum moeten lezen (ja want ik was een leek op dat vlak). En ook op haar paspoort (dat geel bladje van ID chips) staat British Shorthair, op haar stamboom Scottish Straight en op het contract Brits Korthaar (Scottish Straight). Allemaal juist zeg je, ik dacht het niet!

bij ons staat het op alle documenten juist vermeld. Ze had het idd dan moeten zeggen, en nu ook op haar site vermelden. Volledig akkoord. Maar toegegeven, als je ja kitten gaat halen en je ondertekent alle documenten en krijg je je stamboom mee, dan bekijk je je documenten toch nog eens goed en lees je dit toch? Tenslotte geef je een mooie som geld met de veronderstelling mee te krijgen wat je vraagt. Bij ons heeft ze het contract paragraaf per paragraaf overlopen.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#141 Geplaatst 30 november 2010 - 18:09

Kamiel zei:

bij ons staat het op alle documenten juist vermeld. Ze had het idd dan moeten zeggen, en nu ook op haar site vermelden. Volledig akkoord. Maar toegegeven, als je ja kitten gaat halen en je ondertekent alle documenten en krijg je je stamboom mee, dan bekijk je je documenten toch nog eens goed en lees je dit toch? Tenslotte geef je een mooie som geld met de veronderstelling mee te krijgen wat je vraagt. Bij ons heeft ze het contract paragraaf per paragraaf overlopen.

Ja bij ons heeft ze ook alles overlopen. En toen ik vroeg naar de 2 verschillende benamen zei ze dat dat enkel uitmaakte voor een fokker, dus niet voor mij. Lily ziet eruit als een britje maar de juiste benaming is Scottish Straight. Voor mij maakte het ookal niet meer uit, ik was zo verliefd op Lily en wou haar zo snel mogelijk mee naar huis nemen.

Geplaatste afbeelding

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#142 Geplaatst 30 november 2010 - 18:32

Elfje zei:

Ja bij ons heeft ze ook alles overlopen. En toen ik vroeg naar de 2 verschillende benamen zei ze dat dat enkel uitmaakte voor een fokker, dus niet voor mij. Lily ziet eruit als een britje maar de juiste benaming is Scottish Straight. Voor mij maakte het ookal niet meer uit, ik was zo verliefd op Lily en wou haar zo snel mogelijk mee naar huis nemen.

Wij hadden er eerlijk gezegd van in begin geen problemen mee. Hadden wat opzoekingswerk gedaan en we zijn akkoord gegaan.

Guest_Kellytje_*
Guest_Kellytje_*

#143 Geplaatst 01 december 2010 - 08:01

Ik ben verzot op foldjes :) )
ga me er ook eentje aanschaffen, maar ik heb al van 2 mensen héél slechte ervaringen gehoord over deze cattery...

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#144 Geplaatst 01 december 2010 - 08:15

Kellytje zei:

Ik ben verzot op foldjes :) )
ga me er ook eentje aanschaffen, maar ik heb al van 2 mensen héél slechte ervaringen gehoord over deze cattery...

Tja, wat de ene een goede Cattery vindt is voor de andere misschien weer slecht. Ik kan er alleen maar positief over zijn. Kan begrijpen voor diegene er een nare ervaring heeft op nagehouden ook ni positief kan zijn.

Guest_Kellytje_*
Guest_Kellytje_*

#145 Geplaatst 01 december 2010 - 08:28

Inderdaad..
daarmee dat het het beste is om altijd eens zelf te gaan kijken en te oordelen :)

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#146 Geplaatst 01 december 2010 - 08:47

Kellytje zei:

Inderdaad..
daarmee dat het het beste is om altijd eens zelf te gaan kijken en te oordelen :)

Voila, dat vind ik ook. Sommige mensen oordelen over cattery's (waaronder terenshof), maar zijn er nog nooit geweest, maar vangen enkel roddels op en gaan daar vanuit dat ze al dan niet goed is. Er is niks mis mee met zelf is langs te gaan. Er is geen aankoopverplichting en dan kan je nog altijd voor jezelf uitmaken of ze goed is of niet.

Guest_Kellytje_*
Guest_Kellytje_*

#147 Geplaatst 01 december 2010 - 09:34

Volledig mee eens :)

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#148 Geplaatst 01 december 2010 - 10:24

Hoewel mijn droom van een foldje (of een kitten van eender elk ander ras) met enkele maanden naar achter is geschoven ben ik nog steeds bezig met het nodige opzoek- /onderzoekswerk.

Sinds ik dit topic heb gestart heb ik contact gehad met mensen die minder goede ervaringen hadden met deze cattery, die me informatie hebben gegeven op wat ik moest letten als ik eens op cattery bezoek zou gaan.

Ik ben dan ook al eens naar de cattery geweest en heb daar toch enkele uurtjes gezeten. Ik mocht vragen wat ik wou en kreeg daar ook heel uitgebreide antwoorden op en heb ook alle delen van de cattery gezien. Alle katten waren super lief en op die paar uren waren er verschillende die met plezier op mijn schoot kwamen liggen.
Ik had ook enkele van mijn catnip muisjes bij en die vielen erg in de smaak zowel bij de kittens als de volwassen katten.

Van de dingen waarop mij gewezen werd door de mensen met slechtere ervaringen heb ik persoonlijk niets van gemerkt.

Dat ze op de site haar SS kittens voorsteld als Britjes is misschien dan wel verkeerd maar bij mij toch zeker niet iets wat mij zal beïnvloeden of ik al of niet daar een kitten zou kopen. Wat voor mij telt is de gezondheid van de katten en in wat voor omstandigheden de kittens/katten leven. En hier was volgens mij toch alles in orde.

Het feit dat Kamiel verkocht is geworden op een moment dat die niet helemaal gezond was en nog een ab kuur aan het volgen was, komt mij toch echt wel over als een uitzondering. Van haar nieuwsbrieven krijg ik toch de indruk dat Inge eerder van de voorzichtige aard is en bij het minste niesje ze ervoor zal opteren om het kitten wat langer bij te houden.

Ik sta ondertussen bij haar op de wachtlijst voor een fold kittentje en heb nog steeds een goed gevoel bij deze cattery.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Guest_*Mimosa*_*
Guest_*Mimosa*_*

#149 Geplaatst 01 december 2010 - 10:40

Doet ze ook botscans ?

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#150 Geplaatst 01 december 2010 - 10:56

Kamiel zei:

Voila, dat vind ik ook. Sommige mensen oordelen over cattery's (waaronder terenshof), maar zijn er nog nooit geweest, maar vangen enkel roddels op en gaan daar vanuit dat ze al dan niet goed is. Er is niks mis mee met zelf is langs te gaan. Er is geen aankoopverplichting en dan kan je nog altijd voor jezelf uitmaken of ze goed is of niet.

waar rook is
kan vuur zijn.

Bewerkt door Nahs, 01 december 2010 - 10:56.