Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen

Cattery Terenshof

• Log in om te reageren
275 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#16 Geplaatst 26 mei 2010 - 09:45

Over een andere cattery, tja je kan heel moeilijk hier over oordelen.
Wat al eerder ook werd gezegd, wat voor de 1 goed is, is voor de ander niet.
Wat me opvalt is dat niet bij alle poezen bij staat of ze PKD en HCM getest zijn. Bij 1 zie ik staan dat ze uit HCM negatieve ouders komt, da's quatsch. De poes zelf dient getest te zijn. Wat me ook opvalt is, dat uit fold maal brit wordt aangegeven dat er pas na zoveel weken gezien kan worden wat er fold is en wat er brit is. Alles wat hier uit komt is scottish fold of scottish straight. Er kunnen geen britten uitkomen.
Verder zou ik gewoon langsgaan, kijken hoe de katten leven, hoe de kittens zijn en hoe schoon het is.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:28

hoi,
ik heb ook een foldje van het terenshof.  Ikzelf ben daar heel content van, het klikte met de mensen zelf, ik vond dat de poesjes het daar heel goed hadden en voor zover ik heb meegemaakt, zijn dat wel betrouwbare mensen.  Mocht ik in de toekomst nog een foldje willen, zou ik zeker en vast terug gaan.  
Ook vond ik het wel fijn dat ik zo goed op de hoogte werd gehouden van de ontwikkeling van ons kitten zolang die nog niet bij ons was.  
Ik kan er alvast enkel pôsitieve dingen over zeggen.  

groetjes :d

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#18 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:46

als fokkers de kittens met rechte oren niet goed registeren dus als brits korthaar ipv scottish straight, dan vindt ik dat het zwendelaars zijn!
dan zou ik geen advies geven daar iets te kopen.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:56

En we leren bij :) Dus wanneer je fold tegen brit zet, kan er nooit een britje (qua naam althans) uitkomen? Dus wel met rechte oortjes, maar dan noemt dat geen brit?

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#20 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:59

Frances zei:

En we leren bij :) Dus wanneer je fold tegen brit zet, kan er nooit een britje (qua naam althans) uitkomen? Dus wel met rechte oortjes, maar dan noemt dat geen brit?

Neen, het is dan geen Brit, maar een "scottich straight"

Bewerkt door Guschi, 26 mei 2010 - 13:02.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:08

Guschi zei:

Neen, het is dan geen Brit, maar een "scottich straight"

Aaahhh zo! Oké, nu weet ik ook wat dat is! En mag je zo'n scottich straight dan tegen een fold zetten? (heb een licht vermoeden van niet..)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#22 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:12

Frances zei:

Aaahhh zo! Oké, nu weet ik ook wat dat is! En mag je zo'n scottich straight dan tegen een fold zetten? (heb een licht vermoeden van niet..)

neen

dus het ras kan niet op zichzelf staan en daarom vindt ik dat het omwille van gezondheidsrisicos niet moet fokken

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:16

Nahs zei:

neen

dus het ras kan niet op zichzelf staan en daarom vindt ik dat het omwille van gezondheidsrisicos niet moet fokken

Wat gebeurt er als je twee folds tegen elkaar zet?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#24 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:25

Dan heb je een megagrote kans op gezondheidsproblemen en afwijkingen.
Een fold is een kat met een afwijking. Naast die afwijking kunnen heel vaak andere afwijkingen erbij te vinden zijn. Hartafwijkingen, botafwijkingen en vooral stijfheid van de staart.
Twee folds aan mekaar verparen is dus vragen om die extra afwijkingen.
Het is zelfs niet evident om een brit eraan te verparen. Want wanneer ben je helemaal zeker dat die brit geen enkele afwijking heeft of zal doorgeven ?

Er zijn wel hele goede fold-fokkers die weten wat ze doen en voldoende stamboomkennis hebben om correct te fokken. Maar veel beginnend fokkers houden er toch na een paar jaar mee op wegens veel problemen.

Zelf ben ik zeker niet pro fold en wil die lijnen dus nooit in mijn britten/britannica's terug vinden. Ik vind het ook mega zonde van de brittenlijnen waar ze aan verpaard worden. Het is in de brittenfok al niet zo heel evident om afwijkingenvrij te werken, zonder dat men zo'n afwijkingen er nog eens bij gaat fokken...

Bewerkt door feroesti, 26 mei 2010 - 13:26.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:43

Het was mijn bedoeling niet om een voor- en tegen- discussie op te starten ivm met het ras Scottish fold. Ik wou alleen weten of ik goed zat bij die cattery ongeacht het ras.

Er zijn ook rassen die ik helemaal niet moet maar daar gaat het hier toch niet over.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#26 Geplaatst 26 mei 2010 - 14:04

Er zullen mensen zijn die vinden dat je een grote vergissing maakt door daar een kitten te kopen en er zullen anderen zijn die vinden dat je er goed zit. Zoals gezegd kan enkel jij zelf te weten komen wat je ervan vindt, door er te gaan kijken en te letten op die zaken die voor je belangrijk zijn. Aantal dingen zijn hierboven al gezegd. (proper? gezonde dieren? goede huisvesting? etc)
Verder erop letten of beide ouders recent getest zijn op hcm/fiv/felv/pkd. Een must!
Tenzij dat ook iets is dat je "helemaal niet moet"... 8)

Oh ja en in geval fokken met folds is een botscan van de foldouder de enige manier om de schade ietswat in te perken. Dus ook dat is in elk geval een must.

En ja de opmerkingen hierboven zijn wel relevant. Je vraagt waar je op moet letten... bij een fold komt er een heleboel bij te kijken...

Bewerkt door Smitten Kitten, 26 mei 2010 - 14:07.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 26 mei 2010 - 14:18

Verder erop letten of beide ouders recent getest zijn op  hcm/fiv/felv/pkd. Een must!
Tenzij dat ook iets is dat je "helemaal niet moet"... 8)
Dat wil ik niet zeggen. Ik bedoel er gewoon mee dat iedereen zijn of haar voorkeur heeft voor bepaalde rassen.

Maar voor zover ik kan opmaken zijn de mensen die met deze cattery al contact hebben gehad, zeer tevreden en dat was al dat ik wou weten.

En ja de opmerkingen hierboven zijn wel relevant. Je vraagt waar je op  moet letten... bij een fold komt er een heleboel bij te kijken...

Die dingen wist ik al. Ik heb, voor ik met cattery's contact begon te hebben, al weken opzoek werk gedaan naar de scottish fold en wat erbij komt kijken.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 26 mei 2010 - 14:30

Sommige mensen weten daar niks van, sorry, een topic/forum kan voor velen informatief zijn. :onzeker:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#29 Geplaatst 26 mei 2010 - 14:31

Auryn zei:

Dat wil ik niet zeggen. Ik bedoel er gewoon mee dat iedereen zijn of haar voorkeur heeft voor bepaalde rassen.

Maar voor zover ik kan opmaken zijn de mensen die met deze cattery al contact hebben gehad, zeer tevreden en dat was al dat ik wou weten.

Die dingen wist ik al. Ik heb, voor ik met cattery's contact begon te hebben, al weken opzoek werk gedaan naar de scottish fold en wat erbij komt kijken.

Doen ze de botscans? Aangezien je deze cattery hebt uitgekozen?

En verder; maar dat geldt over alle topics over "ervaringen met cattery x of y". Heel weinig mensen zullen hier open en bloot slechte ervaringen neerzetten over een cattery.

Bewerkt door Smitten Kitten, 26 mei 2010 - 14:31.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 26 mei 2010 - 14:44

En verder; maar dat geldt over alle topics over "ervaringen met cattery x  of y". Heel weinig mensen zullen hier open en bloot slechte ervaringen  neerzetten over een cattery.

Dan hoop ik dat ze het me laten weten via een pm ofzo. Als ze niet willen hoeven ze niet hun hele verhaal te doen. Ik wil gewoon graag weten of de cattery een goede keus is.