Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen

Cattery Terenshof

• Log in om te reageren
275 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#46 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:16

Frances zei:

Volgens mij doen die dat gewoon om op euhm... hoe moet je het noemen... het niveau van "de gewone mens die niet veel kennis heeft van SF, SS en BKH" te blijven? :catnoknow Gewoon, voor de duidelijkheid dat die dan rechte oortjes hebben. Mss gaan de mensen dan nog denken dat SS ook platte oortjes zijn maar nog een ander variant met die oortjes ofzo.

Ik begrijp je redenering, Frances, maar je moet al redelijk debiel zijn om niet te begrijpen dat Scottish Straight betekent "rechte oren". En Scottish Fold "gevouwen" oren. Sorry als ik hiermee iemand voor het hoofd stoot, maar zo moeilijk is het toch niet? :oops:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#47 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:19

En het is ook gewoon ergerlijk die verkeerde registraties. Voor mij een belangrijke reden om in België geen kat te kopen voor de fok. Je moest eens weten hoeveel fouten ermee gemaakt worden en hoeveel onwetende beginnende fokkers hun droom mogen begraven als ze erachter komen dat er Fold in de stamboom van hun "britje" zit. In Frankrijk wordt er ook wel veel met Folds gefokt en nog redelijk wat verkeerd geregistreerd, maar geen enkele Nederlandse fokker met verstand zal hier in België een kat kopen zonder de stamboom van voor naar achter uitgepluisd te hebben ivm Folds.

Bewerkt door Smitten Kitten, 30 mei 2010 - 19:21.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:23

Smitten Kitten zei:

Ik begrijp je redenering, Frances, maar je moet al redelijk debiel zijn om niet te begrijpen dat Scottish Straight betekent "rechte oren". En Scottish Fold "gevouwen" oren. Sorry als ik hiermee iemand voor het hoofd stoot, maar zo moeilijk is het toch niet? :oops:

En ik snap jou ook, maar ja, waarom zouden ze het anders doen? Zouden ze zelf als fokkers niet zo ver zijn dat uit zo'n combi geen brit kan komen?!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#49 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:24

Frances zei:

En ik snap jou ook, maar ja, waarom zouden ze het anders doen? Zouden ze zelf als fokkers niet zo ver zijn dat uit zo'n combi geen brit kan komen?!

Ja, ik weet wat je bedoelt, maar op deze manier houden de fokkers de onwetendheid van de kittenkopers in stand. Terwijl het een kleine moeite is om een kat een kat te noemen, toch ;)
Het zijn dit soort zaken waarom wij (Belgische fokkers) in het buitenland bekend staan als prutsers :x

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:27

Smitten Kitten zei:

Ja, ik weet wat je bedoelt, maar op deze manier houden de fokkers de onwetendheid van de kittenkopers in stand. Terwijl het een kleine moeite is om een kat een kat te noemen, toch ;)
Het zijn dit soort zaken waarom wij (Belgische fokkers) in het buitenland bekend staan als prutsers :x

Ik geef je helemaal gelijk!
Haha :LOL: België algemeen... :louche:

Bewerkt door Frances, 30 mei 2010 - 19:28.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#51 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:30

Bij de "kattenprofielen" staat het juist, dan waarschijnlijk op de stamboom toch ook.

VanTerenshof

VanTerenshofLily

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#52 Geplaatst 30 mei 2010 - 22:01

Guschi zei:

Bij de "kattenprofielen" staat het juist, dan waarschijnlijk op de stamboom toch ook.

VanTerenshof

VanTerenshofLily

waarom misleiden ze dan op hun site!!

vindt ik net zo erg

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#53 Geplaatst 30 mei 2010 - 22:16

Nahs zei:

waarom misleiden ze dan op hun site!!

vindt ik net zo erg

Misleidend is het zeker!
Een Brit is waarschijnlijk gemakkelijker te verkopen dan een Scottish Srtaight!

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#54 Geplaatst 30 mei 2010 - 22:20

Toch even iets rechtzetten hier!! Voor je ’t weet, staan hier hele onwaarheden.Ik denk trouwens dat Frances het bij het rechte eind heeft, de gewone leek begrijpt de term ‘scottish straight’ niet. Ik heb hier de stamboom van mijn katje naast me liggen (heb hem sinds gisteren) en bij litter staat dus wel degelijk scottish straight voor het poesje met rechte oortjes. Mijn schatje is echt adorabel, heel lief, schattig en speels. We kunnen hem al niet meer missen. Hij gebruikte de kattenbak meteen, eet dat het een lieve lust is, kortom, we zijn heel gelukkig met hem. En met zijn stamboom is alles in orde. (ik heb een scottish fold)

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#55 Geplaatst 30 mei 2010 - 22:28

Elena zei:

Toch even iets rechtzetten hier!! Voor je ’t weet, staan hier hele onwaarheden.Ik denk trouwens dat Frances het bij het rechte eind heeft, de gewone leek begrijpt de term ‘scottish straight’ niet. Ik heb hier de stamboom van mijn katje naast me liggen (heb hem sinds gisteren) en bij litter staat dus wel degelijk scottish straight voor het poesje met rechte oortjes. Mijn schatje is echt adorabel, heel lief, schattig en speels. We kunnen hem al niet meer missen. Hij gebruikte de kattenbak meteen, eet dat het een lieve lust is, kortom, we zijn heel gelukkig met hem. En met zijn stamboom is alles in orde. (ik heb een scottish fold)

Als iedere Scottish Fold fokker de termen "scottish straigt" en scottish fold" zou gebruiken, dan zou dat voor de leek geen enkel probleem zijn.
Het is nu pas verwarrend, omdat ze hun kittens met staande oren als Brit aanduiden, en dat zijn hun kittens niet!

cattery-ripous
cattery-ripous
  • 34 berichten

#56 Geplaatst 30 mei 2010 - 23:42

Maar mensen toch, stop toch eens de scottish fold zo te benadelen.
Het zijn schatten van katten, en als ze met verstand gefokt zijn, zijn er absoluut geen problemen met afwijkingen.
Een kitten met rechte oren uit een fold nestje is inderdaad op stamboom "scottish straight", en dit wordt ook op de stamboom geschreven, ten minste waar ik lid ben (BCC), en Inge vraagt haar stamboom in de zelfde club !
Maar voor de particulieren is het een britje, omdat het op een britje lijkt ! Wel meldt ik altijd aan een kitten koper dat als ze een nestje willen hebben met het katje dat ze wel een zuiver britte lijn moeten nemen. Alles is een kwestie van kennis van zaak ! :)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#57 Geplaatst 31 mei 2010 - 09:06

cattery-ripous zei:

Maar mensen toch, stop toch eens de scottish fold zo te benadelen.
Het zijn schatten van katten, en als ze met verstand gefokt zijn, zijn er absoluut geen problemen met afwijkingen.
Een kitten met rechte oren uit een fold nestje is inderdaad op stamboom "scottish straight", en dit wordt ook op de stamboom geschreven, ten minste waar ik lid ben (BCC), en Inge vraagt haar stamboom in de zelfde club !
Maar voor de particulieren is het een britje, omdat het op een britje lijkt ! Wel meldt ik altijd aan een kitten koper dat als ze een nestje willen hebben met het katje dat ze wel een zuiver britte lijn moeten nemen. Alles is een kwestie van kennis van zaak ! :)

Vero het blijft niet correct om Brit op je website te zetten, dan moet je ook correcte informatie verstrekken.
Het is geen brit en zal nooit een brit worden.

Fokkers zijn de professionals en moeten correcte voorlichting geven.
Door dit niet te doen misleiden ze mensen klaar uit.

En als men denkt dat de eenvoudige mens het niet begrijpt legt men het op de site goed uit! Is dat zo'n probleem.

Gelukkig registreerd ze wel goed maar verknalt ze het voor mij op der website!

Ik kan echt niet het mooie in de SF zien ik zie alleen een zielige kat die in handen van malloten die willen fokken daarmee het gehele ras schade aan doen. En dat zijn meer malloten dan wij denken!

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 31 mei 2010 - 09:14

Ik kan echt niet het mooie in de SF zien ik zie alleen een zielige kat  die in handen van malloten die willen fokken daarmee het gehele ras  schade aan doen. En dat zijn meer malloten dan wij denken!
Daar ben je vrij in om dat te denken, maar dat is jouw persoonlijke mening en daardoor niet die van een ander. Ik heb dat gevoel dan weer met andere rassen.

Ik ga binnenkort eens langst de cattery en dan kan ik erna nog beslissen of ik er een kitten zou nemen of niet. Ik heb verschillende tegengestelde reacties gekregen maar uiteindelijk is het aan mij om de knoop door te hakken.

In ieder geval wil ik iedereen al bedanken met de geboden hulp en ik zal nog wel iets laten weten als ik beslist heb.

Bewerkt door Auryn, 31 mei 2010 - 09:15.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

cattery-ripous
cattery-ripous
  • 34 berichten

#59 Geplaatst 31 mei 2010 - 11:58

Ben ik een malloot (met andere woord "dom kind" "dwaze fokker") omdat ik gezonde scottish foldjes fok  ????
Iedereen kan zijn meening hebben, maar iedereen verdient ook respect !!

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:33

cattery-ripous zei:

Wel meldt ik altijd aan een kitten koper dat als ze een nestje willen hebben met het katje dat ze wel een zuiver britte lijn moeten nemen. Alles is een kwestie van kennis van zaak ! :)

Gaat dit dan over de Fold of ook over de Straight? Want ik dacht eigenlijk dat je met Scottish Straights niet mocht fokken.

Geplaatste afbeelding