Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen

Cattery Terenshof

• Log in om te reageren
275 reacties op dit onderwerp
Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#61 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:38

cattery-ripous zei:

Ben ik een malloot (met andere woord "dom kind" "dwaze fokker") omdat ik gezonde scottish foldjes fok ????
Iedereen kan zijn meening hebben, maar iedereen verdient ook respect !!

Vero jij noemt jou 3 kleurtje Chloe ook een britje terwijl dit gewoon een scottisch straight is. Dus tsja trek je eigen conclussie maar.
uit een SF maal Brit wordt geen brit geboren!! Zet het dan ook niet op je site.

Dit is toch je reinste besodemieteren, je houdt zelfs je zelf voor de gek.

Of ben ik nu gek?
Het wordt gewoon tijd dat mensen wakker worden en dat de SF fokkers hun verantwoordelijkheid nemen en goed de straight benoemen en zorgen dat mensen weten dat het geen brit is.
Een ras fokken betekent ook goede voorlichting geven en mensen inlichten!

ik vindt het niet correct maar blijkbaar de SF fokkers wel.
de brit wordt al te vaak misbruikt, de exo ook

i rest my case

ps het gaat me er niet om om een van de 2 catteries in de negatieve aandacht te zetten, maar puur dat mensen wakker worden en weten wat ze kopen voor veel geld!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#62 Geplaatst 31 mei 2010 - 14:13

cattery-ripous zei:

Ben ik een malloot (met andere woord "dom kind" "dwaze fokker") omdat ik gezonde scottish foldjes fok ????
Iedereen kan zijn meening hebben, maar iedereen verdient ook respect !!

gezond?? uhmm ik vind gevouwen oortjes niet gezond :s
Geplaatste afbeelding

Guest_Loly-pop_*
Guest_Loly-pop_*

#63 Geplaatst 31 mei 2010 - 14:24

als iedereen zich eens in zijn eigen cattery moeide ZOU HET DAN NIET BETER GAAN
ik denk dat de cattery's die met foldjes bezig zijn wel goed weten wat ze doen
anders zouden we op dit forum nogal wat te lezen krijgen denk je ook niet

cattery attention i am

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 31 mei 2010 - 14:35

Ik heb een hele tijd met terenshof en inge gemaild toen ik op zoek was naar een britje :)

Wat ik positief vond aan haar was de website met veel info en foto's van haar katten, je krijgt ook veel mailtjes met updates en foto's.
Waarom heb ik uiteindelijk besloten om daar geen kitten te kopen?

Het is via dit forum en een andere fokker dat ik te weten ben gekomen dat uit brit x fold geen brit maar een scottish straight komt indien de oortjes rechtop staan. Ik wou echt wel een britje, zij heeft mij daar zelf NOOIT op attent gemaakt. Ze verkoopt ze dus als "britje" (ja ok, zelfs al zou ze het op de stamboom in orde zetten, dan nog krijg je als leek de idee dat je een brit hebt gekocht en geen scottish straight, verrassing!!!)

Ik geloof zelfs dat ik haar daarvoor een mailtje heb gestuurd, maar ik weet niet meer wat ze daarop geantwoord heeft. Ik probeer het terug te vinden in mijn mails, als ik die nog heb.

Verder ging er plots ook veel mis. Ik vond dat ze op korte tijd véél nestjes kreeg, toen werden die ook nog eens ziek... De moederpoes kreeg diarree, wat was het toch ook alweer allemaal... Ik herinner me nog heel goed het mailtje waarin ze vertelde de kittens van de mamapoes te hebben afgezonderd omdat mama ziek was. Dus mama moest ergens apart gaan zitten...

Dat alles tesamen heeft mij doen besluiten hier toch geen kitten te kopen. Ook een leek mag weten dat hij een scottish straight koopt ipv een brit. Ik kreeg er uiteindelijk een slecht gevoel bij. Ik ben evenwel nooit op bezoek geweest.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 31 mei 2010 - 14:40

xantippe zei:

Het is via dit forum en een andere fokker dat ik te weten ben gekomen dat uit brit x fold geen brit maar een scottish straight komt indien de oortjes rechtop staan. Ik wou echt wel een britje, zij heeft mij daar zelf NOOIT op attent gemaakt. Ze verkoopt ze dus als "britje" (ja ok, zelfs al zou ze het op de stamboom in orde zetten, dan nog krijg je als leek de idee dat je een brit hebt gekocht en geen scottish straight, verrassing!!!)

Daar ga ik helemaal mee akkoord. Ik heb haar namelijk ook gemaild, ook dat ik op zoek ben naar een britje. En sinds enkele dagen weet ik dat pas van fold x brit = fold of straight, en noooiiitt brit. Dus ja, dan denk je wel nog is na.
En ik vind trouwens, maar dat is puur persoonlijke mening/opvatting, dat ze veel te commercieel is... Een winkel en veel nestjes... Mja... Ieder zijn "fokdoel" zeker...? :catscratchhead

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#66 Geplaatst 31 mei 2010 - 14:41

Loly-pop zei:

cattery attention i am

ja hoor tuurlijk

straks hebben we ook een nieuw ras zeker? brits kortharen met knikstaarten en hoe noem je die dan? scotish knik tail of zo? zo kan je overal wel rassen van maken.
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#67 Geplaatst 31 mei 2010 - 14:42

Loly-pop zei:

cattery attention i am

als de straights niet als bkh genoemd wordt vindt ik het best.
Ik ben uit princiepe tegen de SF. Maar dat is mijn overtuiging

Ik zou dus willen pleiten dat de SF fokkers structureel hun rechtorige kittens gewoon Straight noemen.
Is toch niet meer dan eerlijk :)
En dat is feite ook de essentie van het verhaal

Bewerkt door Nahs, 31 mei 2010 - 14:44.

Guest_Loly-pop_*
Guest_Loly-pop_*

#68 Geplaatst 31 mei 2010 - 15:58

daar ben ik het mee eens en dat doe ik vanaf het begin dat ik met fold bezig ben en dat is nu toch al een zestal jaar ik druk er ook op bij de mensen dat het straights zijn
want vandaag zijn ze particulier en morgen gaan ze fokken
daarom staat er altijd op mijn stambomen scottish straight
maar ik vind wel dat iedereen kiest welk ras hij graag ziet en als je verantwoord scottish fold fokt heb je geen problemen
attention i am

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#69 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:01

Ik ben geen fan van het ras, maar de essentie is inderdaad dat er correct geregistreerd moet worden. Zo'n grote moeite is dat toch niet als jij het bv al 6 jaar doet, loly-pop? Verkeerd geregistreerde katten in de handen van incompetente "fokkers" is vragen om problemen want zo worden er al te gemakkelijk 2 foldlijnen op elkaar gezet.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#70 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:41

Ik ga even advocaat van de duivel spelen.
SF en SS die kunnen niet met elkaar verpaart worden maar hebben ten alle tijden BKH of BLH nodig.
Veel van deze katten worden verkeert geregistreerd. De brittenfokkers willen absoluut geen SF of SS in de lijn. Echter is het op een gegeven moment niet zo, dat door veel inmenging van de SF en SS dat de britten hiermee toch 'besmet' zijn en hierdoor het overzicht kwijt raakt?

En als ik dan toch bezig ben.
Is de SF en SS wel zo enorm gezond ras, ze hebben ten alle tijden de brit nodig omdat ze niet oke correctie, nooit op zich zelf kunnen gaan staan.

Zeker een beginnende fokker kan hiermee lelijk in zijn vingers snijden.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#71 Geplaatst 31 mei 2010 - 17:22

jubikelcats zei:

Ik ga even advocaat van de duivel spelen.
SF en SS die kunnen niet met elkaar verpaart worden maar hebben ten alle tijden BKH of BLH nodig.
Veel van deze katten worden verkeert geregistreerd. De brittenfokkers willen absoluut geen SF of SS in de lijn. Echter is het op een gegeven moment niet zo, dat door veel inmenging van de SF en SS dat de britten hiermee toch 'besmet' zijn en hierdoor het overzicht kwijt raakt?

als er correct geregistreerd wordt kan er toch geen fold in een britse lijn zitten? of wel? aangezien er uit verparing aan een scottish fold of straight geen brit meer kan komen?

Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#72 Geplaatst 31 mei 2010 - 18:00

Dat zou zo moeten zijn maar soms worden de Straights weer in de Britten 'gestopt' :(
Henny

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#73 Geplaatst 31 mei 2010 - 19:30

xantippe zei:

als er correct geregistreerd wordt kan er toch geen fold in een britse lijn zitten? of wel? aangezien er uit verparing aan een scottish fold of straight geen brit meer kan komen?
daar wringt de schoen ik heb oude stambomen in mijn bezit en bijv Henny wees me erop dat een bepaalde kat een SF was!
Deze kat stond als brits korthaar geregistreerd!!!!

Ik heb een blauwe brit gezien met 2 foldlijnen in de boom en deze brit had een ruggegraadafwijking.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#74 Geplaatst 31 mei 2010 - 20:34

Met gevolg dat het voor de startende fokker een heikel punt wordt en hierdoor ongemerkt dus ook met SF of SS fokt :(
Fijn zo'n goede registratie. :(

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 31 mei 2010 - 20:59

als fokker zou je toch moeten weten dat je met fold in de lijnen geen britten meer kan fokken...

Geplaatste afbeelding