Spring naar inhoud

- - - - -

gezelschapsspelletjes

• Log in om te reageren
188 reacties op dit onderwerp
Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#136 Geplaatst 17 december 2010 - 00:33

kahuna is inderdaad ook een heel leuk spelletje. Kan trouwens maar met 2 personen gespeeld worden.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#137 Geplaatst 17 december 2010 - 12:00

De bezeten fles vind ik echt geen aanrader. Deze stond al even op mijn verlanglijstje en het is zo'n teleurstelling. Ik heb het wel enkel nog maar met 2 personen gespeeld. Ik vind het zodanig stom dat ik het niet meer uit de kast haal. :lachen:
Vrienden van ons hebben dit spel ook en zij vinden dit ook een teleurstelling.
Martinique staat hier ook op het verlanglijstje. Jambo trouwens ook. ;)

Saboteur vind ik pas echt leuk vanaf 5 personen dacht ik.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#138 Geplaatst 17 december 2010 - 12:05

elixeryen zei:

De bezeten fles vind ik echt geen aanrader. Deze stond al even op mijn verlanglijstje en het is zo'n teleurstelling. Ik heb het wel enkel nog maar met 2 personen gespeeld. Ik vind het zodanig stom dat ik het niet meer uit de kast haal. :lachen:
Vrienden van ons hebben dit spel ook en zij vinden dit ook een teleurstelling.
Martinique staat hier ook op het verlanglijstje. Jambo trouwens ook. ;)

Saboteur vind ik pas echt leuk vanaf 5 personen dacht ik.

Bezeten fles heb ik alleen nog maar gespeeld met min 4 personen en dan vind ik het veel leuker. Met twee is er inderdaad niets aan.

Saboteur gaat echt al vanaf 4, met 5 zijn er minstens 2 saboteurs dat is wel leuker ja en moeilijker voor de kabouters
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#139 Geplaatst 17 december 2010 - 12:15

]Tobago vind ik ook een aanrader. Het spel is altijd anders daar je het spelbord in elkaar moet steken (het bestaat uit een aantal grote puzzelstukken.) Het spel ziet er ook mooi uit.

Verder is er nog een spel dat mijn vriend echt ontzettend leuk vindt. Heel origineel: Khronos

Als dobbelspel kan ik "regenwormen" aanraden.

Bewerkt door elixeryen, 17 december 2010 - 12:15.
Reden van bewerken: tekst aangepast want Aynoa was aan het typen. ;)

Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#140 Geplaatst 17 december 2010 - 12:32

Wij hebben onlangs Thunderstone gekocht, voor een vriend van ons zijn verjaardag, en dat was onze beste aankoop ooit :)

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#141 Geplaatst 17 december 2010 - 15:36

Gezelschapsspellen - Dossier - Test-Aankoop

hier enkele games die test-aankoop heeft getest en de voor- en nadelen van deze games heeft opgesomd

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#142 Geplaatst 18 december 2010 - 10:37

Bedankt voor al de tips! De spelfanaat is de winkel waar wij meestal onze spelletjes kopen. Maar we gaan straks ook eens kijken in de winkel die Lieveke noemde. Om het nog een beetje leuker en persoonlijker te maken ga ik een spel maken aan de hand waarvan de twee broers dan pakjes kunnen winnen. Moet nog even denken hoe ik dat ga aanpakken... Als er tips zijn, wederom welkom ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#143 Geplaatst 18 december 2010 - 10:45

Oh als er nog tips zijn, speciaal voor goedkope, leuke spellen dan zijn die ook nog HEEL welkom. Ik ga een paar duurdere spellen kopen en wil dan "opvullen" met wat goedkopere. Zodat er veel pakjes zijn ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#144 Geplaatst 18 december 2010 - 14:12

Deze spellen zijn het geworden:

China Town (zou een heel leuk spel moeten zijn...?)
Pandemie

Bang!
Saboteur
Weerwolven van Wakkerdam
Zwarte kater
Jambo
Jungle Speed
Bonanza
Kahuna

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#145 Geplaatst 18 december 2010 - 14:37

Ik heb Boonanza en persoonlijk vind ik dat niet echt een leuk spel. Heb dat gratis gekregen van mijn zus bovenop een uitbreiding van Machiavelli (was de cadeau) gewoon omdat ze er ook vanaf wou :lachen:

Als je wil mag je het gratis komen halen :LOL:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#146 Geplaatst 18 december 2010 - 14:41

Spanishke zei:

Ik heb Boonanza en persoonlijk vind ik dat niet echt een leuk spel. Heb dat gratis gekregen van mijn zus bovenop een uitbreiding van Machiavelli (was de cadeau) gewoon omdat ze er ook vanaf wou :lachen:

Als je wil mag je het gratis komen halen :LOL:

Ik heb het zelf nog nooit gespeeld, maar kreeg de tip van een vriendin. Ach, als de ene broer het niet leuk vindt dan moet die het maar wisselen met de andere broer he ;)

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#147 Geplaatst 18 december 2010 - 14:44

ooh jungle speed! da's een heel leuk spel!

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#148 Geplaatst 18 december 2010 - 14:45

Das juist. Wat betreft dat spelletje er rond maken, zat dat ook al te denken voor Simon zijn zussen, maar dan over de pakjes.

Ik dacht eraan om eventueel met sterretjes ofzo te werken en die bij een pakje te steken. Als ze er dan juist een pakje uithalen met een sterretje op, mogen ze dan overgaan tot een volgend pakje dat gelinkt is aan het sterretje. Je kunt ook werken met vragen of opdrachten ;) Ik zou ook zorgen voor slechte linken, dat maakt het extra leuk & spannend :thumb:

Achteraf bekeken ga ik het niet doen, het zijn jonge zussen en ik heb geen zin om een hele avond gekrijs te horen omdat de ene meer pakjes heeft dan de andere of de andere juist het pakje wou dat de ene dan heeft gewonnen.

Bewerkt door Spanishke, 18 december 2010 - 14:49.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#149 Geplaatst 18 december 2010 - 14:51

MZ_forever zei:

ooh jungle speed! da's een heel leuk spel!

Ja ik vind dat ook een leuk spel! Kan wel zijn dat beide broers het al hebben, maar dat is niet erg, dan houd ik het voor hier ;)

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#150 Geplaatst 18 december 2010 - 14:52

Smitten Kitten zei:

Ja ik vind dat ook een leuk spel! Kan wel zijn dat beide broers het al hebben, maar dat is niet erg, dan houd ik het voor hier ;)

dat zou ik ook doen!

Geplaatste afbeelding