Spring naar inhoud

- - - - -

gezelschapsspelletjes

• Log in om te reageren
188 reacties op dit onderwerp
Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#76 Geplaatst 13 februari 2010 - 16:39

elixeryen zei:

Ik heb net een spel gezien dat ik op mijn verlanglijstje ga plaatsen: "Brug naar de hemel". Het is van dezelfde maker als "De Kathedraal" en het ziet er weer schitterend uit! :goofy:
Hopelijk zie ik dat spel snel in de winkel verschijnen. :lachen:

Zalig he, die spelen met een historische toets! Het nadeel is alleen, als je er veel hebt is het moeilijk om al die verschillende regels te onthouden. Allee, dat heb ik toch :LOL:
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#77 Geplaatst 12 maart 2010 - 12:47

elixeryen zei:

Ik heb net een spel gezien dat ik op mijn verlanglijstje ga plaatsen: "Brug naar de hemel". Het is van dezelfde maker als "De Kathedraal" en het ziet er weer schitterend uit! :goofy:
Hopelijk zie ik dat spel snel in de winkel verschijnen. :lachen:

Ik heb het besteld. :a
Ben erg benieuwd!

Ondertussen nog een nieuw spel bij de collectie: Khronos. Ik heb het gegeven aan mijn vriend. Hij vindt het echt fantastisch, ik ben er iets minder voor te vinden.
Ik heb ook "O Farao" gekocht. Een klein spelletje voor tussendoor maar ik snap et niet helemaal. Is er iemand die dat spel heeft? Het ruilen van de kaarten vind ik nogal vreemd en volgens mij doen we het verkeerd.

Bewerkt door elixeryen, 12 maart 2010 - 12:48.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#78 Geplaatst 12 maart 2010 - 12:49

Joske zei:

Zalig he, die spelen met een historische toets! Het nadeel is alleen, als je er veel hebt is het moeilijk om al die verschillende regels te onthouden. Allee, dat heb ik toch :LOL:

Dat heb ik ook. Bij een spel dat we niet veel spelen moeten we steeds de regels nog eens nalezen.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 12 maart 2010 - 12:50

Ik heb vorig weekend het spel "Piratenbaai" gespeeld en dat is echt een aanrader :thumb: , zeker met 5, allez wij waren eigenlijk met 6, maar ik en Simon hebben samengespeeld

O Farao zegt me niet direct iets, ken wel een ander spelletje met Egypte en farao, maar het zal dat niet zijn, want is dacht ik zonder kaarten
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Isabel
Isabel
  • 1.108 berichten
  • 4 katten

#80 Geplaatst 12 maart 2010 - 14:08

Wij spelen graag een doodgewoon spel Yahtzee, of Trivial Pursuit. Zo de zaterdag- of zondagnamiddag als we niks anders doen. :)
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#81 Geplaatst 19 maart 2010 - 11:48

Spanishke zei:

Ik heb vorig weekend het spel "Piratenbaai" gespeeld en dat is echt een aanrader :thumb: , zeker met 5, allez wij waren eigenlijk met 6, maar ik en Simon hebben samengespeeld

Klinkt leuk! Helaas een spel dat pas vanaf 3 spelers is. Ik vind dat meestal een nadeel daar wij veel met z'n tweeën spelen.
Dit weekend test ik Brug naar de hemel eens uit. :cheer:
Ik las onlangs een beoordeling en het spel kreeg maar een 4/10. Ik hoop dat het mij wat meer kan bekoren..

Bewerkt door elixeryen, 19 maart 2010 - 11:48.
Reden van bewerken: quote aangepast

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 19 maart 2010 - 11:51

elixeryen zei:

Klinkt leuk! Helaas een spel dat pas vanaf 3 spelers is. Ik vind dat meestal een nadeel daar wij veel met z'n tweeën spelen.
Dit weekend test ik Brug naar de hemel eens uit. :cheer:
Ik las onlangs een beoordeling en het spel kreeg maar een 4/10. Ik hoop dat het mij wat meer kan bekoren..

Ja dat is bij ons ook wel altijd het probleem. Hoewel we meer spelletjes hebben dat best met meerdere gespeeld worden, is meestal ook gewoonweg veel leuker, maar het volk ervoor vinden is inderdaad niet altijd even simpel en het past ook niet altijd om eens allen samen te komen natuurlijk. Het toeval moet er dan ook nog eens zijn dat mijn zus hier niet meer wil over de vloer komen door de katten en haar astma.

Vorig jaar ben ik eens naar een soort van gezelschapsspelletjesbijeenkomst geweest (kende daar alleen een heel goeie vriendin) en daar hebben we tot in de vroege uurtjes gespeeld met maar twee spelletjes: Shadows over Camelot en Bang! Heel heel heeeeeeel erg leuke spelletjes (maar je moet er wel voor zijn natuurlijk, het eerste is allen tegen het spel en een slechterik, het tweede is een ingewikkeld kaartspelletje), maar aangeraden om toch minstens met 5 te zijn..

Ben benieuwd naar je bevindingen over Brug naar de hemel :)

Bewerkt door Spanishke, 19 maart 2010 - 11:57.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#83 Geplaatst 22 maart 2010 - 11:15

Brug naar de hemel is goedgekeurd! ;)
Ik heb wel gemerkt dat we 10 stenen te kort komen. We hadden het spel al 2x gespeeld en ik vond echt dat er te weinig stenen waren. Even gecheckt en ja hoor.. :roll:
Even een mailtje sturen naar 999...

Bij mij is het niet zozeer een probleem van volk te vinden. Maar de meeste mensen zien er tegenop om die uitleg te horen. Maar zonder uitleg kan je het spel toch niet spelen. :catnoknow

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#84 Geplaatst 07 april 2010 - 15:08

Ik heb er nog een aantal aangeschaft. :lachen:
-Taluva (nog niet gespeeld)
- Pinguin Party (die moest ik gewoon kopen omdat ik vroeger verzot was op pinguins. ;) Erg makkelijk tussendortje. Een spel dat snel eens gelegd is.)
- Terra Nova (Ik ben er niet zot van, mijn vriend vind het super.)
- Alexander de Grote (nog niet gespeeld)
- Aquaretto (lijkt erg op Zooloretto. Ik vind het een leuk en makkelijk spel. Er zitten ook pinguins in dit spel. :mrgreen: )
- Ananazi (nog niet gespeeld)
- Hart van Afrika (nog niet gespeeld)
- Hector & Achilles (niet echt m'n ding. Spel voor 2 spelers.)
- Justinianus (nog niet gespeeld)
- Mykerinos (Leuk, maar geen topper)
- Oregon (Erg leuk spel!)
- Wikinger (Vind ik ook ontzettend leuk!)
- Bruggen van Shangrila (Ik had erg hoge verwachtingen. Het spel is leuk maar mijn verwachtingen lagen net iets hoger..)
- Thebes (Erg leuk spel. Alleen vervelend dat ik altijd pech heb met de opgravingen. Mijn vriend nam alle goede eruit en ik had steeds puin; geen punten dus :roll: )
- Leonardo Da Vinci (Leuk spel!)

Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#85 Geplaatst 08 april 2010 - 12:52

Jeezes, had je nog niet genoeg spellen dan? :LOL:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#86 Geplaatst 08 april 2010 - 13:03

Je kan er nooit genoeg hebben. :x
Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#87 Geplaatst 08 april 2010 - 13:04

monoply
cluedo
boggle
trivial pursuit
levensweg
lach je rijk
...

allemaal leuk :)

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#88 Geplaatst 08 april 2010 - 13:08

elixeryen zei:

Je kan er nooit genoeg hebben. :x

Dat heet dus: een verslaving :LOL:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#89 Geplaatst 08 april 2010 - 13:25

elixeryen zei:

Brug naar de hemel is goedgekeurd! ;)
Ik heb wel gemerkt dat we 10 stenen te kort komen. We hadden het spel al 2x gespeeld en ik vond echt dat er te weinig stenen waren. Even gecheckt en ja hoor.. :roll:
Even een mailtje sturen naar 999...

Bij mij is het niet zozeer een probleem van volk te vinden. Maar de meeste mensen zien er tegenop om die uitleg te horen. Maar zonder uitleg kan je het spel toch niet spelen. :catnoknow

Wij hadden ook wat steentjes tekort bij Iguazu en ze hebben dat heel snel rechtgezet! Mooi verpakte steentjes teruggekregen met een briefje bij :)

Ja beiden zijn eigenlijk een probleem. Mijn zus en nog een ander koppel spelen ook heel erg graag spelletjes, maar het is vooral de afstand die het niet altijd even goed mogelijk maakt. Inderdaad zonder uitleg kun je een spel niet spelen en meestal ben ik ook niet direct mee, maar als we dan beginnen te spelen, ben ik er wel redelijk snel mee weg.

Amai zoveel spelletjes dat je er hebt bijgekocht! Dat spelletje met die pinguins is zo'n klein kaartspelletje zeker he?

Bewerkt door Spanishke, 08 april 2010 - 13:34.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#90 Geplaatst 08 april 2010 - 13:43

Ik heb de steentjes ook reeds ontvangen.
Dat spelletje met pinguins is inderdaad een kaartspel.
Een aantal van die spellen heb ik aan een voordelige prijs kunnen kopen. Anders zou ik ze niet allemaal gekocht hebben.
De spelletjes die voordelig waren zijn wel in het Duits maar ik heb enkel taalonafhankelijke spellen gekocht. De NL handleiding gedownload en klaar. :a

Geplaatste afbeelding