Spring naar inhoud

- - - - -

Update pg 2 , dokter geweest..Morgen met mij zoon naar de huisarts..

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 25 mei 2010 - 16:23

De jongste zoon van ons, wordt volgende maand 17 jaar , en is heel bewegelijk zit nooit stil , en is altijd buiten..

Maar wij vinden hem toch te licht wegen, hij weegt 55 kilo en is 1.83 lang.

Toch eet hij genoeg denk ik, zo 8 boterhammen per dag, en s'avonds een stevige maaltijd en tussen door nog wel eens wat stuk ontbijtkoek of zo of chippies koekje..

drinkt ook veel melk en eet zijn fruit..

Dus toch maar afspraak gemaakt voor morgen..

Wat vinden jullie van zijn gewicht en van zijn eetpatroon??

En wat eten jullie kinderen van die leeftijd zo ongeveer??

Hier recente foto van gisteren van hem..
Geplaatste afbeelding

En nog een van afgelopen week van hem..
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door brithany, 26 mei 2010 - 14:36.

Geplaatste afbeelding

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 25 mei 2010 - 16:25

Bmi is 16 en iets , is wel weinig ja misschien iets met de schildklier of misschien is hij gewoon zo en is er niets om je zorgen over te maken ...

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 25 mei 2010 - 16:27

Hoe weet jij dat bmi dan van hem, en wat is normaal??
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 25 mei 2010 - 16:28

dat is wel mager, maar zoals je zegt, hij is actief hé. Dus daardoor vallen ze ook af. Het is goed dat je de mening van de huisarts vraagt. Zo ben je zeker dat alles ok is.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#5 Geplaatst 25 mei 2010 - 16:30

brithany zei:

Hoe weet jij dat bmi dan van hem, en wat is normaal??

een bmi een index waaraan je kan zien of je te zwaar bent of niet. Een normaal bmi zit tussen 20 en 25. Dus je zoon is wel mager (maar dat had je zelf ook wel door)

Bmi Berekenen | BMI berekenen

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 25 mei 2010 - 16:33

Ik heb hier ook zo een lange magere zwiep rondlopen: 1,87 cm en ik denk dat hij niet veel meer weegt. Voortdurend zie je hem eten: hij zit aan tafel, eet, heeft genoeg en even later heeft hij weer honger en zo gaat die de hele dag door. Chips, cola,.. alles gaat erin. Maar hij fiets wel elke dag op en af naar school (nu rijdt hij soms met de auto). Van wie hij het heeft? Dirk en mij kan je rollen. Dirk was ook slank tot hij een paar jaar geleden niet meer kon gaan lopen. Joris en Katrijn hebben meer van mij: opletten wat je eet of het komt erbij.

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 25 mei 2010 - 16:36

Ja dat is hier ook , hij eet constand, vraag heel de dag door heb je wat lekkers of zit in de kasten grrrrr, en dan toch dit gewicht nu ben benieuwd morgen wat de dokter zegt..

En idd heb die bmi nu gedaan en dat geeft wel mager aan..

Bewerkt door brithany, 25 mei 2010 - 16:37.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#8 Geplaatst 25 mei 2010 - 16:36

BMI wordt berekend met zijn lengte en gewicht, ik heb ook een body mass index meter en die duidt idd 16,5 aan wat in feite ondergewicht is.
Maar als hij gezond is en niet ziek zou ik mij niet te veel zorgen maken hoor, hij is een heel zenuwachtig type dat niet kan stilzitten dus gaat zijn lichaam daar redelijk wat energie insteken.
Mijne Michiel is 1,65m groot en weegt 41 kg dus ook ondergewicht.
Maar zijn bloed is in orde en de arts heeft ons gezegd dat als zijn gewicht geen grote schommelingen maakt dat er helemaal niks aan de hand is.
Michiel is altijd een licht gewicht geweest en zeer mager, nochthans eet hij heel goed en snoept tussendoor ook af en toe koekjes ed.
Als je bloed laat  trekken bij je arts vraag dan expliciet dat hij ook de schildklier nakijkt wat de waarden zijn in het bloed zo kan je zien of het probleem mss daar ligt.
Maar maak je niet te ongerust hij zal wel van nature mager zijn. :)   

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#9 Geplaatst 25 mei 2010 - 16:40

Janet, als je zoon gewicht wil hebben.. dan heb ik wel nog wat in voorraad dat hij zo kan krijgen :mrgreen:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 25 mei 2010 - 17:28

Je hebt nu éénmaal tengere mensen en daarom moet er niets mis zijn hoor met hen. Koen (mijn vriend) is ongeveer 1m87 en hij weegt euhm amper 68kg ofzo. Hij eet ook veel, drinkt veel bier :d , ...
Hij kan eten wat hij wil en komt niets bij. In tegenstelling tot mezelf..., maar ooit zal het wel tegen hem keren :x .
Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 25 mei 2010 - 17:40

Mijn broer is nu 21 en ook zo'n magere springer :) en als je ziet wat die allemaal eet, man man! En hij vindt het zelf ook erg hoor, hij is zo smal en dat is natuurlijk niet zo stoer 8) :p Soms wou ik dat ik zijn metabolisme had, eten wat je wil en geen gram bijkomen! Toch goed dat je het ff laat onderzoeken. Hopelijk is alles in orde!

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 25 mei 2010 - 18:48

Laat hem het maar niet horen haha, hij staat zo bij je op de stoep hoor :d :d

Lies zei:

Janet, als je zoon gewicht wil hebben.. dan heb ik wel nog wat in voorraad dat hij zo kan krijgen :mrgreen:

Geplaatste afbeelding

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 25 mei 2010 - 18:59

:) Ik zou mij niet direkt zorgen maken een jongen van 17 die veranderd nog wel want het lijkt mij niet dat het geen goede eter is heb hier ook tot 18 jaar een zoon gehad die zo een magere spriet was nu 2 jaar later is hij niet meer te herkennen vergeet niet dat jongens in alles later ontwikkelen dan meisjes hij zat eerst zijn lengte gehaald hebben en nog wel verder ontwikkelen. Ik begrijp best dat je ongerust bent en dan kan je voor je eigen gevoel en dat van hem beter even laten nakijken.    

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 25 mei 2010 - 19:16

ik zou er ook niet mee inzitten, hoor. eens ouder zal hij wel wat bijkomen! tot die tijd zal hij een gespierde stylo blijven hé!
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 25 mei 2010 - 19:47

Ik zou me ook niet te snel zorgen maken, sommige mensen hebben nu eenmaal een tengere bouw (heb ik zelf ook) en hij heeft zijn leeftijd natuurlijk ook niet mee. ;)
Succes bij de huisarts!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding