Spring naar inhoud

- - - - -

Nat voer- Kitten of niet

• Log in om te reageren
149 reacties op dit onderwerp
twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#106 Geplaatst 25 mei 2010 - 22:59

Bibie zei:

Ben je nu eigenlijk naar de DA geweest voor de oormijt van het katje? Die had je wel ongeveer kunnen zeggen hoe oud zij is? En dan zou je ook zeker zijn van het geslacht van het kittentje. Ik hoop dat je mama ze toch op termijn wilt laten steriliseren/castreren en vaccineren? Wat betreft die voeding: zeker op zo jonge leeftijd heeft ze toch iets extra nodig. Kijk goed naar de samenstelling. Hier op de KS kan je er veel over bijleren.

Ik begrijp je wel ergens, je kan er zelf niet helemaal aandoen. Maar waarom heeft je mama dan in godsnaam een katje in huis gehaald?

oeioei oormijt is vreselijk. Als je er niets aan doet kan het dier zijn kop vol pus krijgen en er ook aan doof worden of zelfd dood gaan. Onze Noppes had oormijt toen we haar kregen en dat had ze toen al heel lang. Wij waren er nog op tijd bij maar echt oormijt is een martelgang. Alsof je een mierenhoop in je hoofd hebt zitten.
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#107 Geplaatst 25 mei 2010 - 23:00

Fieuw wat een verhaal zeg...
Ik hoop echt dat je wat hulp aanvaardt hoor Cilia!!
Is waar je woont ver van Gent?

Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#108 Geplaatst 25 mei 2010 - 23:04

Ligt tussen gent en zottegem eigenlijk, afrit wetteren.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#109 Geplaatst 25 mei 2010 - 23:08

Nellebelle zei:

Ligt tussen gent en zottegem eigenlijk, afrit wetteren.

Ik zou ook wel First class ofzo willen brengen maar het is me net iets te ver met de fiets... :louche: :oops:

Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#110 Geplaatst 25 mei 2010 - 23:11

Aldhissla zei:

Ik zou ook wel First class ofzo willen brengen maar het is me net iets te ver met de fiets... :louche: :oops:

Dat kan ik geloven. Maar ook hier weer, ik wil je gerust een keer komen halen. Mag je Nelle ook effe komen strelen ;-)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#111 Geplaatst 25 mei 2010 - 23:16

Lol, samenwerken ^^
Ik haal een zak first class, dan kom jij me halen
dan gaan we samen naar cilia en zegt zij gewoon dat zij die zak gekocht heeft. (En als ze wil kan ze die zak zelfs betalen want dat voer is niet zo overdreven duur)

Dit wordt een echte operatie :p

Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#112 Geplaatst 25 mei 2010 - 23:18

Yup, en als haar moeder wat zegt, heeft ze m'n gras afgereden en heeft ze die zak der voor gekregen.

Nu nog gras planten op m'n appartement. Zou een bloempot genoeg zijn?

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#113 Geplaatst 26 mei 2010 - 00:50

Nellebelle zei:

Yup, en als haar moeder wat zegt, heeft ze m'n gras afgereden en heeft ze die zak der voor gekregen.

Nu nog gras planten op m'n appartement. Zou een bloempot genoeg zijn?

:lachen: :lachen:

soit. mijn mening: klusjes in ruil voor kittenvoer?daar kan ik met mijn verstand weer niet bij zenne... kleine katjes hebben veel liefde en zorg nodig en ik vind het niet meer dan normaal dat die ook kittenvoer krijgen. wat is dat nu voor redenering, als je geen klusjes doet krijgt ze slecht eten? :catscratchhead
het kitten heeft het niet getroffen...

Geplaatste afbeelding

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#114 Geplaatst 26 mei 2010 - 06:38

Zijzelf kan er niets aan doen,he.Ik weet niet hoe oud ze is ,maar zal wel jong zijn,dan kan je financieel niet veel,natuurlijk.Ze zal wel veel van haar katje houden,anders zit je toch niet op de kattesite raad te vragen.Ik zou gewoon een merk zoeken dat kwalitatief goed is,maar niet duur(want die zijn er!)en dan is dat toch hetzelfde voor je moeder,denk ik.Hier zullen wel genoeg mensen zijn die je daarmee kunnen helpen.Eens naar de DA gaan zou ik wel proberen.Dat is toch nodig,vind ik.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#115 Geplaatst 26 mei 2010 - 07:26

Ik vindt dit heel erg voor jou Cilia ,maar wat is er dan aan de hand met je mama dat ze geen hulp aanvaard van mensen die je tijdelijk willen helpen.Wil ze eigenlijk wel dat je dat katje houdt ,ik begrijp er niets van . Sorry hoor meisje maar zo een kitten heeft wel de nodige zorg en voeding nodig om in leven te blijven ,probeer eens met je mama te praten en anders zal je voor je poezeltje een oplossing moeten zoeken .Ik duim voor jou dat alles in orde komt en dat je katje nog lang bij jou mag wonen :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#116 Geplaatst 26 mei 2010 - 08:15

sandra25 zei:

Zijzelf kan er niets aan doen,he.Ik weet niet hoe oud ze is ,maar zal wel jong zijn,dan kan je financieel niet veel,natuurlijk.Ze zal wel veel van haar katje houden,anders zit je toch niet op de kattesite raad te vragen.

natuurlijk kan zij daar niet aan doen dat haar mama zo denkt, ik zeg ook niet dat dat haar fout is. tuurlijk houdt ze ook wel van haar katje, maar iedereen in het gezin moet er wel van houden en er even hard voor willen zorgen he... als ik zeg dat een kitten veel liefde nodig heeft wil ik daar niet mee zeggen dat die dat niet krijgt van cilia O:)
maar blijf erbij dat dit kitten het niet getroffen heeft, is al zo jong en ziekjes en nu krijgt het al met zo'n moeite kittenvoer allee zeg... het is heel goed van cilia dat ze raad komt vragen en zelf naar de winkel wil gaan maar ik vind het erg dat niet iedereen in het gezin diezelfde moeite voor gini wil doen... ik vind het niet meer dan normaal dat zo een jong kitten extra aandacht en zorg krijgt.
het lijkt wel alsof de mama helemaal geen kat wil. mijn mama had vroeger ook een hekel aan katten maar ze werden wel verzorgd.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#117 Geplaatst 26 mei 2010 - 10:14

Ik heb al verschillende topics van je doorlezen. Niet allemaal, want je hebt er wel wat gestart de laatste dagen :) . Langs de ene kant geeft dit aan dat je nog met vele vragen zit en hulp wil,maar langs de andere kant lijkt het me dat je de hulp niet wil aanvaarden.
Je lijkt me ook nog erg jong, misschien heb je iets te vlug dit schatje in huis genomen... Maar nu is het er toch en is het jouw verantwoordelijkheid om voor dit dutske te zorgen.

Een kitten MOET kittenvoeding hebben. Als je er geen kan betalen, wat ik al raar vind omdat je het kitten in huis genomen hebt, zijn er nog alternatieven.
Neem toch in godsnaam dat voeding aan. Zeg dat je het gekocht hebt. Lieg dan voor een keertje, een leugentje om bestwil!!
Rij langs verschillende dierenwinkels met je fiets (zeg desnoods dat je op woensdagnm naar de bib moet voor school) en vraag staaltjes KITTENvoeding. Ook bij de DA krijg je dit!

Toen ik met mijn twee gevonden kittens bij mijn DA langsging, heb ik zeer veel staaltjes korrel gekregen van RC. Spijtig genoeg heb ik ze ze nooit kunnen geven.

Ik weet niet hoe oud je ben, maar ook ik ben op mijn 15 de gaan werken. Al is het maar 1 dagje per week, dan heb je genoeg centen voor je katje goed te verzorgen, de basis te voorzien.
Werk vind je zeker. Ga langs interimkantoren,... En in de horeca vind je nu de vakantie voor de deur staat ZEKER werk! Zelf nu omdat de meeste studenten naar de examens gaan en hun weekendjob even opzij zetten...

Krijg je ook geen zakgeld?? Je kan dan toch eens een keertje met vriendinnen gewoon ergens thuis gaan zitten ipv weg te gaan en zo heb je weer wat geld gespaard.
Echte vriendinnen begrijpen dit wel hoor!

We willen je allemaal zeker helpen, maar aanvaard dan aub hulp. Dat je mama zo dwarsligt, daar kan je niets aan doen.
Maar ik heb 1 ding geleerd in mijn toch nog jonge leventje (28jaar).

WAAR EEN WIL IS, IS EEN WEG!!!! Je moet het enkel ook echt zelf willen diep vanbinnen en er iets voor over hebben.

Veel succes met je schatje!!! Het ziet er me een dotje uit!!

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#118 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:14

dolfjeweerwolfje zei:

Ik heb al verschillende topics van je doorlezen. Niet allemaal, want je hebt er wel wat gestart de laatste dagen :) . Langs de ene kant geeft dit aan dat je nog met vele vragen zit en hulp wil,maar langs de andere kant lijkt het me dat je de hulp niet wil aanvaarden.
Je lijkt me ook nog erg jong, misschien heb je iets te vlug dit schatje in huis genomen... Maar nu is het er toch en is het jouw verantwoordelijkheid om voor dit dutske te zorgen.

Een kitten MOET kittenvoeding hebben. Als je er geen kan betalen, wat ik al raar vind omdat je het kitten in huis genomen hebt, zijn er nog alternatieven.
Neem toch in godsnaam dat voeding aan. Zeg dat je het gekocht hebt. Lieg dan voor een keertje, een leugentje om bestwil!!
Rij langs verschillende dierenwinkels met je fiets (zeg desnoods dat je op woensdagnm naar de bib moet voor school) en vraag staaltjes KITTENvoeding. Ook bij de DA krijg je dit!

Toen ik met mijn twee gevonden kittens bij mijn DA langsging, heb ik zeer veel staaltjes korrel gekregen van RC. Spijtig genoeg heb ik ze ze nooit kunnen geven.

Ik weet niet hoe oud je ben, maar ook ik ben op mijn 15 de gaan werken. Al is het maar 1 dagje per week, dan heb je genoeg centen voor je katje goed te verzorgen, de basis te voorzien.
Werk vind je zeker. Ga langs interimkantoren,... En in de horeca vind je nu de vakantie voor de deur staat ZEKER werk! Zelf nu omdat de meeste studenten naar de examens gaan en hun weekendjob even opzij zetten...

Krijg je ook geen zakgeld?? Je kan dan toch eens een keertje met vriendinnen gewoon ergens thuis gaan zitten ipv weg te gaan en zo heb je weer wat geld gespaard.
Echte vriendinnen begrijpen dit wel hoor!

We willen je allemaal zeker helpen, maar aanvaard dan aub hulp. Dat je mama zo dwarsligt, daar kan je niets aan doen.
Maar ik heb 1 ding geleerd in mijn toch nog jonge leventje (28jaar).

WAAR EEN WIL IS, IS EEN WEG!!!! Je moet het enkel ook echt zelf willen diep vanbinnen en er iets voor over hebben.

Veel succes met je schatje!!! Het ziet er me een dotje uit!!

ik sluit me hier volledig bij aan, ikzelf ben op mijn 15 begonnen met weekendwerk, en ging dan ook alle vakantie's werken.
Zo heb je al snel een centje bij elkaar, en kan je goed voor je katje zorgen. Wie heeft eigenlijk het katje in huis gehaald? jij of je mama?

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#119 Geplaatst 26 mei 2010 - 14:53

Bv in de colruyt kan je ook zaterdagwerk doen op die leeftijd.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#120 Geplaatst 26 mei 2010 - 17:23

Vandaag ben ik naar de AVEVE gereden, en heb ik een 2kg zak RC voor kittens gekocht;
Nellebelle mag de rest van het verhaal vertellen ;) :) :d O:) O:)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=