Spring naar inhoud

- - - - -

Aveve voeding

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#31 Geplaatst 25 mei 2010 - 22:49

Aldhissla zei:

Ik ben heel hard aan het meedenken hoe je het kan uitpluizen...
Persoonlijk vind ik het niet nodig om een groot onderscheid te maken tussen kitten en adult voer
MAAR je kitten is blijkbaar te mager (haal ik uit je andere topic) en dan zou ik persoonlijk echt wel voor kittenvoer gaan!!! Hebben ze in de Aveve geen RC? Bij ons in de Aveve hebben ze dat nl wel!

Waar je op moet letten als je voer koopt (brokjes)
Bij voorkeur is het EERSTE INGREDIËNT vlees
De granen moeten zoveel mogelijk naar achter staan!!!

Katten hebben nl helemaal geen granen nodig, ze kunnen ze zelfs slecht verteren, voeding met op de eerste plaats granen of groenten is dus niet zo'n goede voeding voor een kat!

ik zou ook rc aanraden, maar als ze dit financieel niet aan kan, dan vind ik aveve voeding al super :)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#32 Geplaatst 25 mei 2010 - 22:57

de voeding van aveve is ook al goed. Zolang het nu maar een kittenvoer is.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 25 mei 2010 - 22:59

Dan gaat ze beter naar de lidl om voer...
Het premium voer van de lidl kost 2 euro per zak van 750 gram, eerste ingredient is gevogelte
Geen slecht voer, heb het ook een tijdje aan Toulouse gegeven (Ook toen ze nog kitten was)

Verder is Lara geen slechte keuze (Lara kitten), dat hebben ze bij ons ook in de Aveve en kost echt niet veel!!!!

First class in de Tom en co is ook best ok om te geven!!!! Ook haalbaar qua prijs!

Kun je niet de Rc die Nellebelle je wil geven in een zak van ander voer stoppen en de RC stiekem mengen met het eten uit de lidl ofzo?
Dan vraag je gewoon aan je mama als zij gaat winkelen of ze het premium voer uit de lidl meebrengt ;)

Ik begrijp heel goed dat die moeder zo kan doen!!! Ik ben zelf niet vreemd met zo'n situaties :oops:

Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#34 Geplaatst 26 mei 2010 - 07:33

Ze hebben in AVEVE alleen maar droog voer van AVEVE voeding, dus nat van het merk-
Hill's, RC of Lana (weet wel niet zeker of ze dat daar hebben);
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#35 Geplaatst 26 mei 2010 - 07:36

Cilia zei:

Ze hebben in AVEVE alleen maar droog voer van AVEVE voeding, dus nat van het merk-
Hill's, RC of Lana (weet wel niet zeker of ze dat daar hebben);

het belangsrijkste is niet het natvoer é, het belangrijkste is nu dat uw katje goede kittenvoeding krijgt.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 26 mei 2010 - 08:02

Sarah en Erik zei:

het belangsrijkste is niet het natvoer é, het belangrijkste is nu dat uw katje goede kittenvoeding krijgt.

RC en Lara zijn ook droogvoer. Let er vooral op dat je droog KITTENvoer koopt.

Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#37 Geplaatst 26 mei 2010 - 08:04

Joloka zei:

RC en Lara zijn ook droogvoer. Let er vooral op dat je droog KITTENvoer koopt.

ja dat weet ik, maar cilia is er blijkbaar nog niet van overtuigd dat ze op het moment niet direct natvoer moet kopen, maar droog kittenvoer zoals je zegt.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 26 mei 2010 - 09:43

Ik begrijp dat je ook wat natvoer wenst te geven, maar de hoofdvoeding van een kat zijn brokjes. Deze staan 24u op 24u ter beschikking. Dus koop zeker droog kittenvoer. Daarnaast als je nog wil en kan, koop je nog een beetje kitten natvoer en daar kan je ongeveer 20 gram van geven op een dag en dat zal al een zeer goede samenstelling zijn.

Je kan natuurlijk ook rauw voeren, maar daarvoor moet je bij ons Esther zijn. Misschien lukt het je beter om telkens een stuk rauw kipfilet te stelen als je mama eten maakt :LOL: :x .
Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#39 Geplaatst 26 mei 2010 - 10:04

Hoe kan het nu dat je 3U moet rijden naar een Tom & Co... Als je 3u lang rijd in België, dan ben je al bijna niet meer in België :catscratchhead

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 26 mei 2010 - 10:38

Vosse zei:

Hoe kan het nu dat je 3U moet rijden naar een Tom & Co... Als je 3u lang rijd in België, dan ben je al bijna niet meer in België :catscratchhead

Moet eerlijk toegeven dat dit ook mijn gevoel was. Maar het is rijden met een fiets he...

Is er geen Zoomart of iets dergelijks in de buurt. Lara KITTENvoer (korrel) is ook goedkoop. Het stond pas ook in de reclame: 1euro/klein zakje. Kwam goedkoper uit dan dat je 4kg kocht ofzo (weet de juiste verhoudingen niet echt).
Ik kan begrijpen dat je mama RC ofzo te duur vind, maar er zijn genoeg alternatieven die goed zijn en niet uit het kruidvat ofzo komen.

Ik heb net ook een foto'je van je kleintje gezien. Weet je het geslacht al (kan zijn dat ik het ergens gemist heb). De DA kan dat normaal wel zien. Ze lijkt me echt te mager!

:geluk:

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 26 mei 2010 - 10:40.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#41 Geplaatst 26 mei 2010 - 11:06

Aveve plus vind ik niet zo slecht, ik heb al slechtere voedingen de revue zien passeren.
En dure voedingen zijn daarom niet altijd beter.
Ik heb zeer slechte ervaringen met royal canin.
Aveve plus kan je echt wel geven, het kittenvoer vind ik goed.
Zelf als fokker kies ik andere merken omwille dat een fokpoes echt een zeer optimale voeding nodig heeft.
Maar een kat waar niet mee gefokt wordt zal echt niets tekort komen hoor met Aveve plus. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen als je voor goedkoper kiest, je doet het kitten niets tekort.
Geef het kleintje maar lekker Aveve plus kittenvoer, beter dan adult voer van andere merken en ze zal er niet ziek van worden.
Ik vind dit dan toch pakken beter dan Whiskas of Friskies.
Sommige kiezen ook voor Lara (Versele-Laga), wat ook geen premiumvoer is, maar zijn toch ook echt tevreden.
Zowel Versele Laga als Aveve doet heel veel onderzoek voor ze voedingen produceren en dat al jaren. Ik vind ze zeker niet slecht !

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#42 Geplaatst 26 mei 2010 - 11:24

En nu niet meer te veel talmen en twijfelen maar DOEN Cilia!!!!
Je hebt nu wel genoeg raad en zelfs spontane hulp gekregen waar je trouwens ook geen gebruik van wilt maken omwille van je moeder zoals je zegt.
Mijn idee is als je haar echt niet tot rede kunt brengen dan maar stiekem, potverdorie je bent toch geen klein kind meer zeker!!!!
En elk moment dat je blijft schipperen en berichten schrijven krijgt jouw kitten niet voldoende voedingsstoffen binnen en dat zal haar schaden bij haar verdere ontwikkeling.
Het is NU dat het moet gebeuren!  (Ik lijk wel een politieker.)
Kom op Cilia!
Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#43 Geplaatst 26 mei 2010 - 18:51

De uitkomst:

http://www.kattensit...ten-niet-8.html

Gaat verder op

http://www.kattensit...ten-niet-9.html
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 03 juni 2010 - 21:02

ik heb ooit mijn honden voer van aveve gegeven en ik kon de dag erna onmiddellijk naar de da mijn hond liep krom van de krampen!!! dadelijk een spuit gezet en veranderd van voer! aveve voer nooit meer!!!