Spring naar inhoud

- - - - -

kattenschrikdraad niet voldoende??? plus vraagje

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 26 mei 2010 - 06:41

we hadden aan de elektricien die hier de werken voor vijver doet, gevraagd om eens te informeren voor een kattenschrikdraadsysteem. hij heeft gisteren gebeld, en een meneer zei dat dit niet echt een sluitend systeem is, dat ze de eerste keer de schok voelen, maar de tweede keer er zullen over springen??? :louche:

mijn eerste idee was om gewoon 1 draad bovenaan de houten afsluiting te hangen met zo'n schroefisolatoren. als ze al moeten klimmen, kunnen ze toch heel moeilijk over die draad nog springen?? volgende idee is dan om toch met 2 of 3 draden te werken (maar dat wou kristof liever niet, omdat het dan veel meer opvalt)

plus nog een vraagje, moet die kattenschrikdraad in een lus hangen, zonder onderbrekingen?? het bakje zou hier in het tuinhuis komen, dus sowieso een stuk schrikdraad naar links, en een stuk naar rechts, maar was van plan om te stoppen aan het huis, kan dat,, of moet die draad doorlopen, zodat elektriciteit kan terugkeren naar bakje??

als het in een lus moet hangen, zonder onderbrekingen, kan ik dan mss wel werken met 2 draden, maar kan er elektriciteit zowel naar links als naar rechts vertrekken dan?? zal sowieso ook nog eens een mailtje sturen naar die site van kattenschrikdraad, maar misschien weet iemand van jullie dit? :catnoknow

Bewerkt door Nele, 26 mei 2010 - 06:42.

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 26 mei 2010 - 07:34

Het schikdraad moet volledig verbonden zijn. Er mag dus geen onderbreking inzitten.
Het is ook niet zo dat het de ene naar links kan en de andere naar rechts.
Je heb een plus pool en een min-pool. Wanneer je 2 afzonderlijke draden wil hebben, dan moet de andere draad verbinding maken met de 1e draad, anders zal het nooit werken. Wij hebben zelf 2 draden om onze tuin, om de honden binnen te houden. Aan het eind gaat hij nog een keer dus terug om de 2e draad te laten lopen, waarnaar hij naar de min-pool gaat. Tevens hebben we een aardedraad in de grond zitten. Zodat een evt piekspanning direct de grond ingaat. Dus als het ware 1 gigalange draad die begint bij de plus-pool en eindigt bij de min pool, welke 2 keer langs de tuin gaat.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 26 mei 2010 - 11:23

maar zou dan eventueel wel kunnen starten vanaf de plus pool en vertrekken naar de linkerkant bijvoorbeeld, tot aan het huis, daar terugkeren, voorbij het bakje laten lopen zodat het naar rechts gaat, en daar als ik aan het huis kom terugkeren, naar de minpool??  dan is het in principe ook een lus, alleen in een andere vorm. een aardingspen zou ik sowieso ook wel steken, voor veiligheid. waar zit die dan best? ergens waar ze er niet bij kunnen?

bij solotje had ik gelezen dat ze pas een schokje krijgen als ze 2 draden aanraken, is het dan een ander systeem ofzo misschien???

@ jubikelcats: waar heb jij het besteld,en heb je eventueel een foto ervan?

zit ook te denken aan zo'n draaibalken, maar zie dat niet echt goed zitten, kan dat vb heel moeilijk aan het tuinhuis en garage bevestigen, plus denk dat dat nog veel kostelijker zou uitkomen. en gaan ze na verloop van tijd niet vastzitten (zodat het draaimechanisme niet meer werkt)??

zoals je merkt ben ik er dus serieus over aan het nadenken! want kwil natuurlijk wel dat het in orde is!
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 26 mei 2010 - 21:39

Wij hebben de draad/ kastje/ stokken bij de Jumper hier in Stadskanaal gekocht.
Morgen heb ik geen tijd, vrijdag moet ik ook werken, dus zal zaterdag worden dat ik foto's maak.

Het kastje van ons is er 1 voor vee, staat een beste schok op. De honden zijn 1 keer zo stom geweest om er tegen aan te lopen. Ze hebben het nooit weer gedaan.
1 draad aanraken is voldoende om een goede tik te krijgen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!