Spring naar inhoud

- - - - -

heb juist iets verschrikkelijks gezien :( telefoontje van eigenares sunny.

• Log in om te reageren
79 reacties op dit onderwerp
Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 27 mei 2010 - 20:42

De mijne is toch ook gechipped.

En uit dit topic blijkt:
ten 1ste: chippen heeft zin, ook voor htk's
ten 2de: ga er nooit van uit 'het is een htk, hij zal wel niet gechipped zijn'

Fijn dat TS de moeite heeft gedaan langs de DA te gaan!

Bewerkt door Alicia, 27 mei 2010 - 20:43.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 27 mei 2010 - 22:12

Spijtig genoeg kijken ze dat hier niet na. Ik heb hierover eens navraag gedaan bij de politie.... Ze hebben zelfs niet zo'n chipding :cry: .

poezenmoeder
poezenmoeder
  • 782 berichten
  • 12 katten

#63 Geplaatst 27 mei 2010 - 22:17

Sarah ik vind het heel erg wat je hebt moeten zien! En vind het vreselijk voor Sunny. Heb ook ooit zoiets meegemaakt en was toch wel een klein trauma. Wens je heel veel sterkte met de verwerking ervan. Ik wil je nog wel meegeven, niet vergeten, je hebt echt alles gedaan wat in je macht lag !!! :hug: :hug: :hug:

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#64 Geplaatst 28 mei 2010 - 10:07

Wij hebben ooit ook een dode kat naar de da gedaan, en daar hebben ze niet gecontroleerd die kat een chip had. HTK zijn meestal toch niet gechipt was hun reactie

Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#65 Geplaatst 28 mei 2010 - 10:09

Ines zei:

Wij hebben ooit ook een dode kat naar de da gedaan, en daar hebben ze niet gecontroleerd die kat een chip had. HTK zijn meestal toch niet gechipt was hun reactie

mja maar met het verschil dat dit katje nog niet dood was é

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#66 Geplaatst 28 mei 2010 - 10:30

Maar als mijn katje doodgereden zou worden en wel een chip heeft, zou ik het wel willen weten. Anders blijf je zoeken en dan kan je misschien toch nog afscheid nemen.

Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#67 Geplaatst 28 mei 2010 - 10:36

miranda zei:

HTK zijn zelden gechipt...

Is waar, maar er zijn al asielen die standaard chippen, en dat vind ik een goed initiatief!

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#68 Geplaatst 28 mei 2010 - 15:31

ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar de gemeente met de vraag of ze nakijken op een chip bij overreden katten. En geargumenteerd dat tegenwoordig meer en meer kattenbezitters hun HTK katjes ook laten chippen. ben benieuwd naar het antwoord....

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#69 Geplaatst 28 mei 2010 - 16:08

Oh hoe vreselijk! :(
Rotchauffeur.

Geplaatste afbeelding

Claudia
Claudia
  • 174 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 29 mei 2010 - 11:30

Nee maar die man of vrouw met die jeep heeft het wel gedaan.
Ik ga deze discussie hier niet aan over wel of niet buiten ik heb daar een mening over waar 80% van de mensen anders over denkt dat is me op een ander forum wel duidelijk geworden.

Ik vind het alleen wel heel erg dat de geen met die auto als slecht gezien word terwijl de geen het misschien niet eens gevoelt heeft of gezien heeft door de regen terwijl het de keus van een katten bezitter is om zijn of haar kat op straat te laten lopen.....dan moet je ook voor lief nemen wat er kan gebeuren of wat ze op kunnen lopen.

dolfjeweerwolfje zei:

Die mevrouw heeft haar kat ook niet onder de auto geduwt he!
Mijn katten komen ook buiten, welliswaar weet ik dat het veilig is.
Maar je kan dat natuurlijk nooit voor 100% weten.
Wie weet is dit geval ook zoiets. Dat weten we niet...

Alvast super dat je dit katje naar de DA hebt gebracht.

Louise zei:

Oh hoe vreselijk! :(
Rotchauffeur.

Dat bedoel ik dus rotchauffeur???? Als mijn vriend een kat doodrijd omdat het niet anders kan omdat anders zijn eigen leven in het gevaar is of dat hij het niet gezien heeft....maakt hem dat dan een rotchaffeur??? Hij gaat namelijk 200% voor zijn dieren maar soms zie je dingen niet of kan je niet anders als er verkeer achter je zit.

Bewerkt door Claudia, 29 mei 2010 - 11:34.

Geplaatste afbeelding

Groetjes, Claudia, Scorpion Sting en Lamorghini Gallardo.

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#71 Geplaatst 29 mei 2010 - 11:39

misschien als de jeep geen 70 had gereden op baan waar je maar 50 moogt hij de kat wel gezien had. Daar al eens bij stil gestaan?

Claudia
Claudia
  • 174 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 29 mei 2010 - 11:42

Nee niet bij stil gestaan maar vind het ook niet de verantwoording van iemand die in een auto rijd maar blijkbaar kunnen mensen wel een ordeel geven over zo bestuurder maar niet over de eigenaar.....maar bevind me nu al weer op glad ijs en merk dat de mening over buiten lopen hier ook de overhand heeft.
Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#73 Geplaatst 29 mei 2010 - 11:46

Claudia zei:

Nee niet bij stil gestaan maar vind het ook niet de verantwoording van iemand die in een auto rijd maar blijkbaar kunnen mensen wel een ordeel geven over zo bestuurder maar niet over de eigenaar.....maar bevind me nu al weer op glad ijs en merk dat de mening over buiten lopen hier ook de overhand heeft.

hier in het topic is er over gesproken dat het totaal niet veilig is om je kat buiten te laten, maar deze kat was voor de eigenaar een uitzondering, zij heeft nog katten die niet buiten komen, maar sunny was altijd gewoon geweest van buiten te gaan, bij andere eigenaars, en kwijnde weg wanneer hij opeens niet meer buiten mocht, ja wat doe je dan?
Je kat laten wegkwijnen of ene risico nemen en toch buiten laten en een gelukkige kat hebben?
ieder zijn eigen mening natuurlijk, ik zou mijn katjes nooit buiten laten.

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#74 Geplaatst 29 mei 2010 - 11:46

mijn vriend corrigeert me juist, het is hier zone 30

Claudia
Claudia
  • 174 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:26

Er zit wel wat in maar vind het gewoon erg dat de bestuurder gelijk als slecht mens gezien word.
Als je de keus maak door wat voor rede dan ook dan ben je zelf verantwoordelijk maar dat maak de persoon van de jeep nog geen slecht persoon want niemand weet of dat die persoon het diertje met opzet aangereden heeft en niet gestopt is. En men kan ook niet weten of hij 70 reed gezien niemand op de teller heeft gekeken.

Voor Sunny blijft het verschrikkelijk.
Geplaatste afbeelding