Spring naar inhoud

- - - - -

Pootje doet pijn! (Naar de DA geweest--> pilletjes!)

• Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#1 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:38

Toen ik vandaag terug kwam van school was Gini's pootje mank.
Ik weet niet wat er gebeurd is, de anderen ook niet.
Ze kan er een beetje op steunen, maar echt niet veel.
Het pootje staat ook wat dik. (linker voorpootje)
Als ik haar verkeerd oppak dan miauwt ze en dan bijt ze in mijn hand.
Ze heeft ook een tijdje gebibberd, maar toen heb ik haar op een kussen gelegd en een dekentje over haar heen gelegd en nu bibbert ze niet meer.
Ze heeft (na dat ik ze nat heb gemaakt) wat rc kitten korrels gegeten.
Heb haar gisteren oordruppels gegeven tegen oormijt,
maar in de bijsluiter staat er niets hierover;
Kan mss gewoon toeval zijn dat dit nu gebeurt?
Wat is er met haar pootje?
Moet ik haar gewoon laten rusten of is er reden tot paniek?
Dan bel ik de dierennarts!

FOTO'S PG 2!!

Bewerkt door Cilia, 02 juni 2010 - 17:33.
Reden van bewerken: foto's melden

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#2 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:42

ik zou voor alle zekerheid toch maar naar de dierenarts bellen hoor, die zal je wel uitnodigen om langs te gaan.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:55

Zelf zou ik ook opteren voor de dierenarts.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:55

Mank zijn is nog zo erg niet als het niet lang duurt, maar als ik het zo lees staat het ook dik en heeft ze duidelijk pijn als ze miauwt en bijt naar je. Ik zou toch even de DA bellen, want ze is nog zeer klein natuurlijk. Misschien is ze van te hoog gesprongen of gevallen. Is ze buiten geweest?

Bewerkt door Mieke'tje, 27 mei 2010 - 18:56.

Geplaatste afbeelding

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:58

je kan best naar de dierenarts gaan , je moest toch ook nog gaan voor inentingen of niet ? dan kan die ook de oormijt nakijken en je tips geven
is ze vandaag buiten geweest ?

Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#6 Geplaatst 27 mei 2010 - 19:01

clyde zei:

je kan best naar de dierenarts gaan , je moest toch ook nog gaan voor inentingen of niet ? dan kan die ook de oormijt nakijken en je tips geven
is ze vandaag buiten geweest ?

Niet dat iemand weet in ieder geval, maar het kan natuurlijk zijn dat er een deur heeft open gestaan...
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.505 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 mei 2010 - 19:13

Zou toch ook eens naar de Da bellen hoor, als je zegt dat ze je bijt als je haar opneemt.

Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#8 Geplaatst 27 mei 2010 - 19:13

Op het ene moment laat ze gewoon haar 2 voorpootjes voor zich liggen en duwt ze zich voor met haar achterpootjes en het andere moment dan wandelt ze wat met gewoon minder steunen op haar voorpootjes :o :o
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 27 mei 2010 - 19:16

Ze gaat misschien te wild geweest zijn en een ongelukje opgelopen hebben, maar zo te horen klinkt haar ongelukje toch ernstig. Zeker als ze gebibberd heeft en bijt als je haar opneemt, da is zeker aangeraden. Een poes alsook kitten laat niet zo snel merken dat hij/zij pijn heeft en Gini duidelijk in dit geval wel.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#10 Geplaatst 27 mei 2010 - 19:18

Nu slaapt ze vooral.
Mss eerst een dagje laten rusten en morgen kijken of het is verbetert en zo niet naar de da gaan?

Bewerkt door Cilia, 27 mei 2010 - 19:31.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 27 mei 2010 - 19:43

Misschien, maar dan zou ik morgen zeker gaan als het niet beter is.
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 27 mei 2010 - 19:47

Gewoon vlug even bellen naar de da! Dat is gratis, en meteen ook goed voor je gemoedsrust!  

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 27 mei 2010 - 20:26

Klinkt als calicivirus. Hop hop naar de dierenarts!

Limping kitten disease zowel geënte kittens (als reactie op de enting) als niet geënte kittens (als reactie op niesziekte) kunnen als reactie op het calicivirus opeens mank gaan lopen en last gaan krijgen van hun spieren en gewrichten, tevens krijgen de dieren behoorlijke koorts. De eerste reactie is altijd 'hij zal wel verkeerd gesprongen hebben.' Maar als het aanhoudt en erger wordt, moet je aan limping kitten disease gaan denken. De behandeling hiertegen is gelukkig vrij eenvoudig; pijnbestrijding voor de gewrichtspijnen, en antibiotica voor het virus. Vaak zie je dan op korte termijn al dat het beter gaat.
Bij niesziekte kan er tevens gebruik worden gemaakt van Echinacea. Dit is een natuurlijk middel om de weerstand te versterken. Gebruik hiervan kleine hoeveelheden en overleg met de dierenarts. Katten die niesziekte hebben gehad voordat ze werden geënt hebben hier baat bij en zijn minder ziek. Wel moeten ze ieder jaar worden geënt.

Bewerkt door Smitten Kitten, 27 mei 2010 - 20:30.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#14 Geplaatst 27 mei 2010 - 20:34

Smitten Kitten zei:

Klinkt als calicivirus. Hop hop naar de dierenarts!

Limping kitten disease zowel geënte kittens (als reactie op de enting) als niet geënte kittens (als reactie op niesziekte) kunnen als reactie op het calicivirus opeens mank gaan lopen en last gaan krijgen van hun spieren en gewrichten, tevens krijgen de dieren behoorlijke koorts. De eerste reactie is altijd 'hij zal wel verkeerd gesprongen hebben.' Maar als het aanhoudt en erger wordt, moet je aan limping kitten disease gaan denken. De behandeling hiertegen is gelukkig vrij eenvoudig; pijnbestrijding voor de gewrichtspijnen, en antibiotica voor het virus. Vaak zie je dan op korte termijn al dat het beter gaat.
Bij niesziekte kan er tevens gebruik worden gemaakt van Echinacea. Dit is een natuurlijk middel om de weerstand te versterken. Gebruik hiervan kleine hoeveelheden en overleg met de dierenarts. Katten die niesziekte hebben gehad voordat ze werden geënt hebben hier baat bij en zijn minder ziek. Wel moeten ze ieder jaar worden geënt.

Har neusje is soms wel wat vuil, maar meestzl is het wel schoon, en heb haar nog niet zien niezen;
Maar we gaan morgen zien en als het nog steeds pijn doet gaan we naar de da
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#15 Geplaatst 27 mei 2010 - 20:36

Aangezien ze nog niet geënt is vrees ik dat het niesziekte zal zijn hoor...
Het is een misvatting dat katten met niesziekte altijd niezen. Veel katten met nies hebben gewoon vuile ogen en of vuile neusjes.