Spring naar inhoud

- - - - -

Pootje doet pijn! (Naar de DA geweest--> pilletjes!)

• Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#61 Geplaatst 28 mei 2010 - 17:32

clyde zei:

je bent nu bij de dierenarts geweest en je weet niet of het een kater of een poesje is ? je weet niet hoe oud ze is ? niks ?? ..
Tja, ze hebben het niet gevraagd...
Maar de da zei dat ze toch niet ouder is dan 10 weekjes;
Maar over 2 weken gaan we terug, dus dan kunnen ze het opnieuw vragen :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#62 Geplaatst 28 mei 2010 - 17:33

de dierenarts weet het wel hoor ;) , als je de eerste keer gaat maken ze normaal een 'acountje' aan voor gini , en dan staan daar al de gegevens van gewicht , geslacht , ziekte's ... in , elke keer als je terug gaat worden die gegevens aangepast , dus je kan  altijd bellen of maak een foto van haar achterkant en dan kunnen ze je hier wel helpen

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#63 Geplaatst 28 mei 2010 - 17:38

Cilia zei:

Ze staat en stapt al wat op haar pootje, das dus al wat beter.
Volgens de da was er niets aan het pootje maar kwam het omdat ze nog zo zwak was (niet voldoende afweerstoffen opgebouwd).
De oortjes heeft hij behandeld, had de oordruppels meegegeven :)

Een pijnlijk pootje heeft niets met de weerstand te maken. Beetje vreemd dat de da dat zegt.

Jammer dat je vader niet naar de leeftijd heeft gevraagd.

Wat is er verder nog gezegd, wat moet er nog meer gebeuren? Wat is er nu met de oortjes dan? Heeft ze oormijt of wat anders? En heeft ze nu wel of niet vlooien? Is dat al behandeld?

Sorry dat ik zoveel vragen stel, wil niet onvriendelijk zijn, maar dit katje heeft heel veel zorg nodig. En ze is zeker geen 10 weken volgens mij, maar jonger.

Hopelijk komt het allemaal goed verder.

Gelukkig is de da nu in ieder geval bezocht. Fijn dat het met haar pootje al wat beter gaat. Hou haar wel nog heel goed in de gaten. Als ze niet op haar voetje steunt en dit blijft doen, dan terug naar de da! (en misschien dan wel een andere.......)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#64 Geplaatst 28 mei 2010 - 17:44

ginnie zei:

Een pijnlijk pootje heeft niets met de weerstand te maken. Beetje vreemd dat de da dat zegt.

Jammer dat je vader niet naar de leeftijd heeft gevraagd.
Wat is er verder nog gezegd, wat moet er nog meer gebeuren? Wat is er nu met de oortjes dan? Heeft ze oormijt of wat anders? En heeft ze nu wel of niet vlooien? Is dat al behandeld?
Sorry dat ik zoveel vragen stel, wil niet onvriendelijk zijn, maar dit katje heeft heel veel zorg nodig. En ze is zeker geen 10 weken volgens mij, maar jonger.

Hopelijk komt het allemaal goed verder.

Gelukkig is de da nu in ieder geval bezocht. Fijn dat het met haar pootje al wat beter gaat. Hou haar wel nog heel goed in de gaten. Als ze niet op haar voetje steunt en dit blijft doen, dan terug naar de da! (en misschien dan wel een andere.......)

Ze heeft geen vlooien meer, das al behandeld.
Ze had oormijt, dat heeft de da ook meteen behandeld.
AAn haar pootje kan ik eigenlijk niets merken,
maar ja, ze slaapt nu vooral, dus ik heb haar er nog niet veel op zien stappen.
Volgens de da had ze wel koorts;
Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#65 Geplaatst 28 mei 2010 - 17:46

clyde zei:

de dierenarts weet het wel hoor ;) , als je de eerste keer gaat maken ze normaal een 'acountje' aan voor gini , en dan staan daar al de gegevens van gewicht , geslacht , ziekte's ... in , elke keer als je terug gaat worden die gegevens aangepast , dus je kan  altijd bellen of maak een foto van haar achterkant en dan kunnen ze je hier wel helpen

Ga nog een beetje wachten met foto trekken tot ik het fototoestel terug vind :p
Moet het anders doen met de camera van mijn GSM maar die is niet scherp genoeg
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#66 Geplaatst 28 mei 2010 - 17:47

Welke medicatie moet ze nu krijgen?

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#67 Geplaatst 28 mei 2010 - 17:52

Lies zei:

Welke medicatie moet ze nu krijgen?

Synulox (in pilletjes)
Elke avond een halfje
Weet iemand of dit goed werkt?
Weet eigelijk niets over dit medicijn

Bewerkt door Cilia, 28 mei 2010 - 18:06.

Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:00

laat maar hopen dat ze snel beter wordt, meis.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#69 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:17

Cilia zei:

Synulox (in pilletjes)
Elke avond een halfje
Weet iemand of dit goed werkt?
Weet eigelijk niets over dit medicijn

Dit is een antibiotica. Waarschijnlijk tegen een eventuele infectie. Misschien niesziekte of toch om ervoor te zorgen dat haar pootje niet ontsteekt.
Maar ik vermoed tegen niesziekte.

Jammer dat je zelf niet meekon, dan wist je iets meer over het da bezoek. Maar die school he ;)
Synulox werkt wel heel goed hoor! (al zou ik het eerder bij zo'n kleintje in vloeibare vorm geven, een pilletje geven aan zo'n kleintje valt niet mee. Maar als je 10 dagen moet geven, twee keer per dag, dan wordt je er al snel goed in :) )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:20

Cilia, misschien eens een andere DA proberen. Ik heb er maar een vreemd gevoel bij...
Kijken ze bij zo'n jong kitten niet automatisch naar het geslacht??

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#71 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:20

Zoals Ginnie zegt is het een antibioticum. Wordt gegeven bij bacteriële infecties. Tegen virussen etc is het machteloos, maar wordt niettemin wel gegeven als ondersteunende therapie bij niesziekte om secundaire bacteriële infecties tegen te gaan.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#72 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:40

dolfjeweerwolfje zei:

Cilia, misschien eens een andere DA proberen. Ik heb er maar een vreemd gevoel bij...
Kijken ze bij zo'n jong kitten niet automatisch naar het geslacht??

Mijn ouders hebben er niet naar gevraagd, dus zal hij waarschijnlijk wel gedacht hebben dat ze het al wisten;
Maarja, toen was het geslacht niet zo van belang, gewoon er voor zorgen dat Gini zo snel mogelijk weet beter is.
Zo van belang is het nu ook weer niet,
mss gewoon voor haar naam, maar dat ga ik niet veranderen, ik denk dat ze er nu al aan gewend is (toch?)

Als het een meisje is dan moet ik haar laten sterilisseren,
bij een kater castreren;
En das pas rond de 6 maanden, dus heb nog wat tijd ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#73 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:46

Cilia zei:

Mijn ouders hebben er niet naar gevraagd, dus zal hij waarschijnlijk wel gedacht hebben dat ze het al wisten;
Maarja, toen was het geslacht niet zo van belang, gewoon er voor zorgen dat Gini zo snel mogelijk weet beter is.
Zo van belang is het nu ook weer niet,
mss gewoon voor haar naam, maar dat ga ik niet veranderen, ik denk dat ze er nu al aan gewend is (toch?)

Als het een meisje is dan moet ik haar laten sterilisseren,
bij een kater castreren;
En das pas rond de 6 maanden, dus heb nog wat tijd ;)

dat hoeft daarom niet pas rond de 6 maanden é, mijn elmotje is gecastreerd op 12weken, en dat is daarom nie slechter :)
Het is wel zo dat niet alle da hiermee vertrouwd zijn, en dit dus ook niet willen doen op zo jonge leeftijd. Maar ik vind dat de katjes sneller en beter recupereren als ze nog zo jong zijn.
Maar eerst en vooral zien dat gini er weer helemaal bovenop is!
Dat is nu het belangrijkste!
En misschien proberen van volgende keer mee te gaan naar de da :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#74 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:50

Goh, mijn katers zijn ook vroeger dan  6 maanden gecastreerd. Wanneer ze er 'rijp' voor zijn, wordt dit reeds vroeger gedaan. Weet wel niet vanbuiten hoe oud ze waren. Moet wel terug te vinden zijn in mijn papieren van de poezen (heb het gisteren nog vastgehad :oops: ) alsook hier op het forum.

Veel beterschap voor je schatje!

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#75 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:50

Sarah en Erik zei:

dat hoeft daarom niet pas rond de 6 maanden é, mijn elmotje is gecastreerd op 12weken, en dat is daarom nie slechter :)
Het is wel zo dat niet alle da hiermee vertrouwd zijn, en dit dus ook niet willen doen op zo jonge leeftijd. Maar ik vind dat de katjes sneller en beter recupereren als ze nog zo jong zijn.
Maar eerst en vooral zien dat gini er weer helemaal bovenop is!
Dat is nu het belangrijkste!
En misschien proberen van volgende keer mee te gaan naar de da :)

Denk eigenlijk dat dit moeilijk wordt, volgende afspraak is over 2 weken, en dan heb ik examens...
Geplaatste afbeelding