Spring naar inhoud

- - - - -

Pootje doet pijn! (Naar de DA geweest--> pilletjes!)

• Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#76 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:53

Cilia zei:

Denk eigenlijk dat dit moeilijk wordt, volgende afspraak is over 2 weken, en dan heb ik examens...

je moet natuurlijk zelf beslissen wat je doet é :)
maar ikzelf zou willen horen wat de da te zeggen heeft, zodat ik zelf vragen zou kunnen stellen :)
en ik persoonlijk zou zo denken, een da bezoek (op afspraak) duurt max 45min, dan leer ik liever savonds 3kwartier langer dan niet mee te gaan naar de da :)
en ikzelf zou me toch niet kunnen concentreren moest iemand anders op dat moment met mijn katje naar de da gaan :)

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#77 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:54

Gewoon vragen, dat uurtje zal het wel niet maken denk ik. Zeg dat dat je pauze is

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#78 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:54

Cilia zei:

Denk eigenlijk dat dit moeilijk wordt, volgende afspraak is over 2 weken, en dan heb ik examens...

Misschien als een rustmoment nemen (dus de pauze nemen om mee te gaan?). Het is maar een ideetje hoor :) .
Jouw schatje zou het denk super vinden dat haar bazinnetje mee gaat hoor.

Alvast succes met de examens (welke richtig volg je..., ben nogal curieus).
Zal misschien jouw topic eens gaan lezen bij het voorstellen :lachen:

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#79 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:55

Sarah en Erik zei:

je moet natuurlijk zelf beslissen wat je doet é :)
maar ikzelf zou willen horen wat de da te zeggen heeft, zodat ik zelf vragen zou kunnen stellen :)
en ik persoonlijk zou zo denken, een da bezoek (op afspraak) duurt max 45min, dan leer ik liever savonds 3kwartier langer dan niet mee te gaan naar de da :)
en ikzelf zou me toch niet kunnen concentreren moest iemand anders op dat moment met mijn katje naar de da gaan :)

Ik ga kijken voor welk examen ik dan moet studeren;
Maar als ik niet meekan ga ik wel zeker een lijstje met vragen maken :LOL:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#80 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:56

dolfjeweerwolfje zei:

Misschien als een rustmoment nemen (dus de pauze nemen om mee te gaan?). Het is maar een ideetje hoor :) .
Jouw schatje zou het denk super vinden dat haar bazinnetje mee gaat hoor.

Alvast succes met de examens (welke richtig volg je..., ben nogal curieus).
Zal misschien jouw topic eens gaan lezen bij het voorstellen :lachen:

Ik doe 3 Humane Wetenschappen :)
Das een beetje psychologie enzo :LOL:
Wil mss later iets doen als katten of hondentherapeut :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#81 Geplaatst 28 mei 2010 - 18:56

Cilia zei:

Ik ga kijken voor welk examen ik dan moet studeren;
Maar als ik niet meekan ga ik wel zeker een lijstje met vragen maken :LOL:

ja zeker gaan slecht idee om een lijstje te maken, ik doe dit ook altijd, dan kan je zeker niets vergeten vragen :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#82 Geplaatst 28 mei 2010 - 19:00

Sarah en Erik zei:

ja zeker gaan slecht idee om een lijstje te maken, ik doe dit ook altijd, dan kan je zeker niets vergeten vragen :)

Zeker een goed idee! Ik doe dit ook hoor als ik met veel vragen zit. Op dat moment vergeet je toch de helft :catscratchhead .

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 28 mei 2010 - 19:02

ginnie zei:

Dit is een antibiotica. Waarschijnlijk tegen een eventuele infectie. Misschien niesziekte of toch om ervoor te zorgen dat haar pootje niet ontsteekt.
Maar ik vermoed tegen niesziekte.

Jammer dat je zelf niet meekon, dan wist je iets meer over het da bezoek. Maar die school he ;)
Synulox werkt wel heel goed hoor! (al zou ik het eerder bij zo'n kleintje in vloeibare vorm geven, een pilletje geven aan zo'n kleintje valt niet mee. Maar als je 10 dagen moet geven, twee keer per dag, dan wordt je er al snel goed in :) )

Synulox pilletjes vallen best mee, dat zijn van die 'smakelijke' (ahem :p ) tabletten. Als het echt nodig is kun je ze pletten en in een klein beetje natvoer draaien. Wel zorgen dat ze alles opeet dan.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 28 mei 2010 - 19:16

Antibiotica pilletjes steek je toch best in de mond, de mond even toehouden en desnoods een kusje op haar neus geven (werkt altijd! probeer maar eens ;) ). Je loopt het risico dat ze het pilletje maar half of helemaal niet opeet als je het plet in natvoer, en antibiotica helpt pas echt als ze alle pilletjes effectief binnen krijgen. Veel succes ermee.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.839 berichten
  • 13 katten

#85 Geplaatst 28 mei 2010 - 19:40

jaja, 'smakelijke' tabletjes... maar als je ze wilt gaan geven hebben ze er 'opeens' geen zin meer in :roll: gekke katjes

Zelf vind ik het makkelijker om mijn groters een tablet te geven dan mijn kleintjes. Die groters pak ik gewoon vast, zet ze klem en hup, tablet is al binnen! Maar die kleintjes, die krijg ik gewoon niet zo makkelijk goed vast, ze wurmen zich aan alle kanten los en ze hebben zo'n klein bekkie he. Maar dat is meer mijn probleem dan dat van de katjes :ha

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#86 Geplaatst 28 mei 2010 - 19:46

hier is een pilletje geven zeer simpel, ik moet namelijk 1,5 pilletje per dag geven, ik breek deze allemaal in halfjes, leg ze één voor één in mijn hand, en leg er elke keer een half snoepje bij, en elmo knabbelt alles mooi op :) met pilletje en al :)

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#87 Geplaatst 28 mei 2010 - 22:22

In ieder geval gaat het nu al een stuk beter met haar.
Ze slaapt nog steeds veel, maar ze drinkt en eet normaal.
Volgens mij heeft ze geen pijn in haar pootje meer, ze staat er normaal op en heb haar nog niet zien manken :) :)
Heb haar rc korreltjes net gemengd met wat whiskas natvoer en ze is ze nu smakelijk aan het opeten :LOL:
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#88 Geplaatst 29 mei 2010 - 14:16

ginnie zei:

jaja, 'smakelijke' tabletjes... maar als je ze wilt gaan geven hebben ze er 'opeens' geen zin meer in :roll: gekke katjes

Ja, van die smakelijke tabletjes of siroop, daar ben ik al van teruggekomen!
En trouwens, wie heeft die geproefd en wel degelijk gezegd dat ze smakelijk zijn voor katten :s
Hoe meer er "smakelijk" op staat, hoe slechter ze binnengeraken!

Cilia zei:

In ieder geval gaat het nu al een stuk beter met haar.
Ze slaapt nog steeds veel, maar ze drinkt en eet normaal.
Volgens mij heeft ze geen pijn in haar pootje meer, ze staat er normaal op en heb haar nog niet zien manken :) :)
Heb haar rc korreltjes net gemengd met wat whiskas natvoer en ze is ze nu smakelijk aan het opeten :LOL:

Gelukkig is ze aan de beterhand, ik zat er wel mee in!
Een goed teken dat ze eet en drinkt, dat is belangrijk!
:thumb: :thumb: :thumb:

Geef haar maar veel :hug:

Bewerkt door haemoglobine, 29 mei 2010 - 14:16.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#89 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:31

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#90 Geplaatst 30 mei 2010 - 21:14

Ik wil je echt niet ongerust maken he, maar kan je je ouders niet overtuigen om eens naar een andere da te gaan voor een tweede opinie? Ik ken het katje natuurlijk niet, maar op de foto's ziet ze er heel ziek uit hoor; doet me denken aan onze joppie op het laatst, ben er echt niet goed van :cry: Ik ben geen expert he, zeker niet, heb er alleen niet zo'n goed gevoel bij...de mening van een andere da kan geen kwaad toch? Dat ze nog goed eet en drinkt is iig wel een goed teken, dat is zeker belangrijk ;)
Vind het echt jammer voor je dat je ouders niet willen meewerken, want jij houdt blijkbaar zielsveel van dat lieve schatje :love:
Ik zal hier duimen als een gek dat het allemaal weer helemaal goed mag komen!! :hug:
Geplaatste afbeelding