Spring naar inhoud

- - - - -

Wat is er met Flodder aan de hand

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 04 juni 2010 - 20:53

Ons minneke was blind en doof (eerst alleen blind).  Ze heeft daar goed mee leren leven.  In het begin is het een beetje aanpassen, maar al snel zal je zien dat een kat zich gewoon aanpast aan haar levensituatie.
Wanhoop nog niet.  Verplaats vooral geen meubels en heb een beetje geduld.  Je zal wel zien dat het betert :LOL:

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#17 Geplaatst 04 juni 2010 - 21:30

veel beterschap.

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 04 juni 2010 - 21:42

zou de bloeding niet ook een beroerte kunnen zijn? misschien dat ze traag is vanwege hersenbeschadiging? Een blinde kat loopt natuurlijk ook niet snel meer. Ik hoop dat t mee zal vallen of misschien nog betert.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:18

Ik zou har zeker niet mee op vakantie nemen, voor een andere poes is dit al stresserend, dus voor een poes die blind is zal dit zeker de nodige stress geven. Ik zou haar thuis laten en zorgen dat er toch iemand extra, buiten je zonen eens een kijkje komen nemen. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

S10
S10
  • 97 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 11 juni 2010 - 07:57

We zijn woensdag nogmaals naar de DA geweest.  Waarschijnlijk was haar bloeding te wijten aan een te hoge bloeddruk en komt dit meer voor bij oude katten.  Er is niet veel aan te doen, we zouden haar elke dag een pilletje kunnen geven, maar dit zou zeer stresserend zijn voor Flodder (moeilijk om een poes een pilleke te doen krijgen) en het zou het probleem niet echt wegnemen.
Het erge is dat dit eigenlijk een beetje het begin is van de aftakeling ; onze Flodder kan nog lang meegaan, maar het kan ook op haar nieren slaan, ze kan eigenlijk overal die bloedingskes krijgen en dan is het probleem natuurlijk groter.  We zullen er ons moeten op instellen dat onze Flodder geen jaren meer gaat bij ons zijn.  Maar voorlopig eet ze nog goed en drinkt ze nog normaal.  Ze is veel kalmer maar dit heeft natuurlijk met haar onzekerheid te maken nu ze blind is.  Maar mijn respect voor katten is nog groter geworden, het zijn ongelooflijke dieren, hoe dit blinde beestje haar plan trekt, ze gaat nu gewoon in huis langs de muren dat ze een houvast heeft, en weet ze het echt niet meer, dan roept ze ons.  Ze trekt ongelooflijk haar plan, RESPECT.
Ik kan me nu nog niet voorstellen dat Flodderke er niet meer zou zijn, maar zolang ze op een waardige manier kan verder leven op deze manier, zal ik haar koesteren en helpen waar nodig.  Ze maakt deel uit van ons leven. :love3:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 11 juni 2010 - 16:56

:rub: :rub: :rub: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag