Spring naar inhoud

- - - - -

Plaats verbieden

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 29 mei 2010 - 12:25

Was ik vergeten, welkom en veel knuffelgenot van je 2 schatten :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:38

als je ze van het aanrecht/tafel wil houden dan moet je ze leren dat het geen leuke plaats is. En als je roept, dan weten ze dat het aanrecht verboden is, als jij er bent.

het geen leuke plaats maken kan door een stuk plastic/paier te maken op de maat van je aanrecht en daar dubbelzijdig plaklint op plakken. als ze dan op het aanrecht springen als jij er ook niet bent, dan leren ze dat het niet zo leuk is.

ps: ook niet vergeten een krabpaal in huis te halen :)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:43

Hier mogen ze niet op het aanrecht en Melvin weet dat heeeeel goed. Hij mag wel op de toog liggen die keuken met de woonkamer scheidt dus één stop verder mag hij niet bij wijze van spreken en hij weet dat. Als hij het probeert, moet ik maar uhuh NEEN op een gemeende toon zeggen en hij trekt zijn pootje terug :LOL: . Toch blijven het katten en als je er niet bij bent, zal het hen een worst wezen.
Koen wil ook niet dat ze in de slaapkamer gaan en als ze dat toch doen (van mij mogen ze wel als ik alleen thuis ben :d ) moet Koen enkel maar zeggen alé hup en zijn ze terug naar buiten.

Je kan het hen leren, maar verwacht niet als je niet thuis bent dat ze ook zo braaf zullen zijn. Je leert het door kordaat NEEN te zeggen en hen eventueel te doen verschieten door terwijl in je handen te klappen of met je vinger te wijzen.

Om het krabben en het bijten af te leren, zeg je ook kordaat NEEN en negeer je hen even. Zo leren ze dat je enkel speelt als ze braaf zijn. Als Silas hier te hard durft bijten of zijn nagels teveel gebruikt, hoef ik ook enkel NEEN te zeggen en lost hij onmiddellijk.
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 29 mei 2010 - 19:53

Die uitleg klopt perfect!  Dat zijn ook onze ervaringen met katten.  Ze zullen zich na een tijdje wel houden aan de regels... maar alleen als je er bent... want als de kat van huis is dansen de muizen :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:43

:geluk: :geluk: :geluk: , bij katten gaat het vooral om de aanhouder wint, en meestal is de kat de winnaar :x
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

johan d
johan d
  • 4 berichten

#21 Geplaatst 31 mei 2010 - 08:18

Ik heb een plantenverstuiver in de keuken gezet... en aangezien katten niet van water houden, sproei ik een keertje in hun richting (onaangenaam maken) wanneer ze de keuken betreden. Onschuldig - denk ik - en efficient.

Of toch geen goede methode.

Bewerkt door johan d, 31 mei 2010 - 08:19.

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 31 mei 2010 - 10:27

zolang de kat niet door heeft jij het bent die die plantenspuit hanteert....

maar toch uitkijken, het kan zijn dat de kat stresseert: onverwacht waterstralen krijgen en dat kan gevolgen hebben (kan zelfs onzindelijkheid veroorzaken als je een stressgevoelige kat hebt).

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#23 Geplaatst 31 mei 2010 - 11:47

ik begrijp ook niet waarom de kat helemaal niet in de keuken mag komen, dat is zowat ondoenbaar om die toegang te ontzeggen.
Dat je het aanrecht verbied begrijp ik heel goed en dat kan je een kat ook aanleren, maar om ze de toegang tot een ruimte te ontzeggen waar ze zo in kan lopen. Nee dat begrijp ik niet.
Dat gaat volgens mij stress veroorzaken. Een kat kan nooit begrijpen waarom die 1 bepaalde ruimte niet mag betreden.

johan d
johan d
  • 4 berichten

#24 Geplaatst 31 mei 2010 - 11:54

tja tis mss een beetje streng, maar daar igt altijd wel iets op tafel (fruitmand, koekjes kinderen,...) en ik dacht de keuken dus helemaal te verbieden...

mss is dat idd niet haalbaar, we zien wel...

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#25 Geplaatst 31 mei 2010 - 11:56

leren dat ze niet op tafel mogen :)

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:01

leren dat ze niet op't aanrecht of op tafel mogen is mss makkelijker en minder stresserend. Gebruik hiervoor dus stukken paier/plastic van de grootte van het opp met daarop dubbelzijdige tape. dan leren de katten dat tafel/aanrecht niet leuk is. Dat is mss niet zo makkelijk in het begin, maar ik denk dat dit het beste zal werken. Maar zorg wel dat je er geen kattenlekkernijen op laat staan, want dan leren ze dat het wel leuk is.

voor de fruitschaal, daar gaan katten niet aan likken hoor. Koekjes: ook niet elke kat zal daar aan likken.