Spring naar inhoud

- - - - -

Whiplash ?

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 29 mei 2010 - 19:17

2 jaar geleden had ik ook een whiplash na een auto-ongeluk. Gekende problemen: eerst niets voelen en na een uurtje meer en meer last. Ik had toen geluk van bij een goede dokter terecht gekomen te zijn. Ben ook direct neurologisch, fysisch,... door de molen gedraaid. In het ziekenhuis was de nieuwe tendens om juist geen halskraag aan te doen als er geen letsels aan de wervels te zien zijn en het enkel om whiplash gaat. Ik ben 2 keer een week werkonbekwaam geweest, heb pijnstillende medicatie gekregen en ben doorverwezen naar een goede ostheopaat. Na 3 maanden en 6 maanden moest ik terug op controle en stilletjesaan gingen ook de klachten weg. Alles in totaal heb ik er toch zowat een klein jaar last van gehad, maar dat was mij op dag 1 al voorspeld.
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#17 Geplaatst 29 mei 2010 - 19:20

Ik had de dag na mijn ongeluk ook serieuze hoofdpijn en een stijve nek enzo. Die spanning kom je precies dan pas tegen.

Nu moet ik zeggen, een whiplash bestaat er in verschillende gradaties hoor. Ik ken iemand die er ook een zware heeft gehad, maar toch was de pijn over na een jaartje... en die heeft nu ook nooit nog last van haar nek. Je moet een beetje geluk hebben.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 29 mei 2010 - 20:05

Laat dit maar goed nazien en opvolgen. Verzorg het vooral goed, want je kan er bv. blijvende migraine aanvallen van overhouden als je het niet goed verzorgd.
Veel beterschap :oops:

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 29 mei 2010 - 20:55

jubikelcats zei:

@ Daphne, helaas berust dit wat je aangeeft niet op de waarheid. Het is juist de bedoeling om wel voorzichtige bewegingen te maken met de nek om erger te voorkomen.

.

excuseer maar ik zei toch geen BRUUSKE bewegingen maken. heb niet gezegd niet bewegen. dit is enkele jaren terug tegen mijn man verteld nadat hij achterlangs aangereden( tegen 140/H )werd toen hij achteraan in een file stond. en idd nadat je een weekje een stiffneck hebt gedragen mag je terug rustige bewegingen maken...

en het is daFne ;)

Bewerkt door dafne, 29 mei 2010 - 20:56.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 29 mei 2010 - 21:27

Ik heb een kraag mee gekregen maar mijn ostheopaat raadde me aan van deze enkel 's nachts te dragen en niet overdag.  Slapen met dat ding is echter on-mo-ge-lijk !  Als ik neer lig duwt die kraag juist op plaatsen waar het erg pijn doet...  En na meer dan een uur wroeten, draaien en keren heb ik 'm uitgedaan en ik sliep direct...  Dus ja...
Maar, hout vasthouden nu, voorlopig nog steeds geen hoofdpijn en nek is duidelijk aan de beterhand...
Ik verschiet er toch van hoeveel onder jullie een whiplash hebben... :(
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 29 mei 2010 - 21:42

Marjananas zei:

Ik heb een kraag mee gekregen maar mijn ostheopaat raadde me aan van deze enkel 's nachts te dragen en niet overdag.  Slapen met dat ding is echter on-mo-ge-lijk !  Als ik neer lig duwt die kraag juist op plaatsen waar het erg pijn doet...  En na meer dan een uur wroeten, draaien en keren heb ik 'm uitgedaan en ik sliep direct...  Dus ja...
Maar, hout vasthouden nu, voorlopig nog steeds geen hoofdpijn en nek is duidelijk aan de beterhand...
Ik verschiet er toch van hoeveel onder jullie een whiplash hebben... :(

Naar wat ik zo lees, ziet het er alleszins al veel beter uit dan de onze en van vele andere hier.
Ik zou ook helemaal niet kunnen slapen met een kraag, misschien wel beter dan overdag voor je nek, niet voor je nachtrust.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 29 mei 2010 - 21:47

Veel beterschap. :hug:

Guest_Rakhan_*
Guest_Rakhan_*

#23 Geplaatst 30 mei 2010 - 09:30

Heel veel sterkte....

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 30 mei 2010 - 10:27

Heel veel sterkte hopelijk valt het allemaal mee :thumb: :thumb:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#25 Geplaatst 30 mei 2010 - 12:13

dafne zei:

excuseer maar ik zei toch geen BRUUSKE bewegingen maken. heb niet gezegd niet bewegen. dit is enkele jaren terug tegen mijn man verteld nadat hij achterlangs aangereden( tegen 140/H )werd toen hij achteraan in een file stond. en idd nadat je een weekje een stiffneck hebt gedragen mag je terug rustige bewegingen maken...

en het is daFne ;)

Dafne, geloof mij, je kan echt geen bruuske ( zijn snelle?) bewegingen maken.
Sowieso krijg je giga veel koppijn, en daarbij de pijn in je nek zorgt wel ervoor dat je dit niet kan.
Echter een nekbrace zorgt er juist voor dat je spieren dus danig gaan verslappen, dat je alleen maar de klachten behoudt.
En dat is nu net iets wat bij een whiplash niet moet gebeuren.
Tegenwoordig is de therapie heel anders.
En wel direct rustige bewegingen maken en de boel niet verstijven dmv een nekbrace. Je spieren moeten namelijk weer sterker worden in je nek. Hierdoor is het herstel veel sneller.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 30 mei 2010 - 16:53

Veel beterschap, doe toch maar rustig aan zodat je er geen blijvend letsel aan over houdt.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:09

Oei Marjan, ik lees het hier net allemaal.
Wat een pech zeg.
Heel heel veel beterschap.
Hopelijk voel je je snel weer beter.  Ik duim voor een spoedig herstel!

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#28 Geplaatst 01 juni 2010 - 10:01

veel beterschap :geluk: :geluk: