Whiplash ?
#16 Geplaatst 29 mei 2010 - 19:17

Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk
#17 Geplaatst 29 mei 2010 - 19:20
Nu moet ik zeggen, een whiplash bestaat er in verschillende gradaties hoor. Ik ken iemand die er ook een zware heeft gehad, maar toch was de pijn over na een jaartje... en die heeft nu ook nooit nog last van haar nek. Je moet een beetje geluk hebben.
#18 Geplaatst 29 mei 2010 - 20:05
Veel beterschap

#19 Geplaatst 29 mei 2010 - 20:55
jubikelcats zei:
.
excuseer maar ik zei toch geen BRUUSKE bewegingen maken. heb niet gezegd niet bewegen. dit is enkele jaren terug tegen mijn man verteld nadat hij achterlangs aangereden( tegen 140/H )werd toen hij achteraan in een file stond. en idd nadat je een weekje een stiffneck hebt gedragen mag je terug rustige bewegingen maken...
en het is daFne

Bewerkt door dafne, 29 mei 2010 - 20:56.
#20 Geplaatst 29 mei 2010 - 21:27
Maar, hout vasthouden nu, voorlopig nog steeds geen hoofdpijn en nek is duidelijk aan de beterhand...
Ik verschiet er toch van hoeveel onder jullie een whiplash hebben...

Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...
#21 Geplaatst 29 mei 2010 - 21:42
Marjananas zei:
Maar, hout vasthouden nu, voorlopig nog steeds geen hoofdpijn en nek is duidelijk aan de beterhand...
Ik verschiet er toch van hoeveel onder jullie een whiplash hebben...

Naar wat ik zo lees, ziet het er alleszins al veel beter uit dan de onze en van vele andere hier.
Ik zou ook helemaal niet kunnen slapen met een kraag, misschien wel beter dan overdag voor je nek, niet voor je nachtrust.

#24 Geplaatst 30 mei 2010 - 10:27

Groetjes. Ina

#25 Geplaatst 30 mei 2010 - 12:13
dafne zei:
en het is daFne

Dafne, geloof mij, je kan echt geen bruuske ( zijn snelle?) bewegingen maken.
Sowieso krijg je giga veel koppijn, en daarbij de pijn in je nek zorgt wel ervoor dat je dit niet kan.
Echter een nekbrace zorgt er juist voor dat je spieren dus danig gaan verslappen, dat je alleen maar de klachten behoudt.
En dat is nu net iets wat bij een whiplash niet moet gebeuren.
Tegenwoordig is de therapie heel anders.
En wel direct rustige bewegingen maken en de boel niet verstijven dmv een nekbrace. Je spieren moeten namelijk weer sterker worden in je nek. Hierdoor is het herstel veel sneller.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!
#26 Geplaatst 30 mei 2010 - 16:53

We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat

#27 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:09
Wat een pech zeg.
Heel heel veel beterschap.
Hopelijk voel je je snel weer beter. Ik duim voor een spoedig herstel!