Spring naar inhoud

- - - - -

Circus

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 mei 2010 - 10:46

Hallo KS-ertjes,

Ik ben gisteren met mijn zusje naar het circus geweest. Er staat hier een circus in Middelkerke met toch heel wat dieren. Ik had er zelf een dubbel gevoel bij. Ik ben ook in de tijd naar Cavalia geweest, maar daar werd alles met gebaren en discipline gedaan. Ik vond het daar toch een andere aanpak. De dieren waren redelijk rustig en zagen er gelukkig en zeer verzorgd uit.
In het circus werd heel vaak de zweep gebruikt en ik vind dat je ziet dat de dieren gewoon doen wat ze 'vragen' omwille van dwang en schrik?

Er werden eigenlijk maar weinig trukjes gedaan, maar toch stonden er een heleboel verschillende soorten dieren. Alleen maar om eens 2 toertjes te lopen in de 'ring'. Wat vinden jullie hiervan? Ik dacht zelfs dat een dergelijk circus met dieren en/of wilde dieren verboden waren.
Enkel met de tijgers/leeuwen werden een paar trukjes gedaan en met de paarden. De rest was er eigenlijk alleen maar om mooi te wezen...

Hier wat foto's en filmpjes:

IMG_1440.JPG

IMG_1444.JPG

IMG_1453.JPG

IMG_1460.JPG

IMG_1464.JPG

IMG_1472.JPG

http://www.kattensit...s.html#bekijken

http://www.kattensit...2.html#bekijken

http://www.kattensit...3.html#bekijken

http://www.kattensit...4.html#bekijken

http://www.kattensit...5.html#bekijken

http://www.kattensit...6.html#bekijken

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_1439.JPG
  • IMG_1442.JPG
  • IMG_1450.JPG
  • IMG_1455.JPG
  • IMG_1459.JPG
  • IMG_1469.JPG

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 29 mei 2010 - 11:28

Ik ga uit principe nooit naar een circus met exotische dieren, ik vind het niet iets van deze tijd.
Je kunt die dieren, hoe goed ze er misschien ook voor proberen te zorgen, niet geven waar ze eigenlijk recht op hebben. Ik vind het heel erg triest, dus nee, niets voor mij.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#3 Geplaatst 29 mei 2010 - 11:48

Wij gaan ook niet naar het circus.

LDhana
LDhana
  • 46 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:19

Is daar ondertussen al geen wetgeving rond dat dit niet meer kan?
Inderdaad je kan deze dieren NOOIT bieden wat ze eigenlijk nodig hebben

grts

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:21

Ewel, ik dacht ook dat er daar een wetgeving rond was.
Ik was nog nooit naar een circus geweest met dieren, maar jah mijn zusje is 12 jaar en wilde graag eens gaan dus ben ik met haar geweest, maar dat was toch ook de laatste keer. Ik vond het echt zielig en eigenlijk ook stom, want de act met de clown's was gewoon super en deze met de dieren trokken op niets!
Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:26

Welk circus was het? Ik houd het hier in Kortrijk ook altijd goed in de gaten. Toen circus Rafael hier was heb ik de boel in gang gestoken, gaia verwittigd en een gemeenteraadslid van groen gecontacteerd die ons heel goed heeft geholpen. Het kwam toen in het nieuws en in de krant en Kortrijk heeft toen besloten om geen circussen meer op hun grondgebied toe te laten met wilde dieren. Het circus heeft toen ook zijn biezen mogen pakken en is in meerdere andere steden toen ook geweerd geweest.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:29

Joske zei:

Welk circus was het? Ik houd het hier in Kortrijk ook altijd goed in de gaten. Toen circus Rafael hier was heb ik de boel in gang gestoken, gaia verwittigd en een gemeenteraadslid van groen gecontacteerd die ons heel goed heeft geholpen. Het kwam toen in het nieuws en in de krant en Kortrijk heeft toen besloten om geen circussen meer op hun grondgebied toe te laten met wilde dieren. Het circus heeft toen ook zijn biezen mogen pakken en is in meerdere andere steden toen ook geweerd geweest.

Ik zal je PB sturen, want ik durf het niet openbaar zeggen. Met alles wat ze kunnen laster noemen, durft een mens al niet meer veel hé :( .
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:32

Ik ga uit principe niet naar een circus waar dieren (exotisch of niet-exotisch) gebruikt worden. Dan ga ik liever naar voorstellingen zoals bv. K'do vorig jaar. Grappige clows, sjieke acrobatie, en dat allemaal zonder dat er beestjes opgesloten moeten zitten.

Ik heb het eigenlijk ook moeilijk met zoo's, maar langs de andere kant ga ik wel es graag naar de diertjes kijken. :onzeker: Ik heb het wel meer voor bv. Plankendael, waar de dieren wat ruimer zitten. De Zoo begint nu ook wel wat meer moeite te doen voor betere huisvesting.

In de USA is het nog veel erger... Heb beelden gezien van Rollo's Circus (of zoiets), waar olifanten gewoon openbaar mishandeld worden. :evil: :( Via PETA kan je een petitie tekenen hiertegen.

LDhana
LDhana
  • 46 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:44

Heb eens gekeken op PETAsite
manman wat een filmpjes! :evil:
Wie doet nu zoiets met dieren!

Bewerkt door LDhana, 29 mei 2010 - 13:45.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#10 Geplaatst 29 mei 2010 - 22:51

Ben er ook helemaal tegen, hier in Landen komt ook elk jaar het circus maar dan zonder dieren want dat mag niet meer.
Die dieren zitten daar in kleine kooien kunnen niet uitlopen wegens het gevaar. Je ziet de droefheid zo in hun ogen. Ik kan daar helemaal niet tegen. Dus voor mijn part afschaffen die boel. :evil:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 30 mei 2010 - 16:56

Ik dacht dat het ook niet meer mocht circus met leeuwen e.d. :( , vind het ook triest hoe ze in zo'n kleine kooi gehouden worden :evil:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 30 mei 2010 - 17:13

Ik vind dat het niet kan, heel erg voor die diertjes! :(

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#13 Geplaatst 01 juni 2010 - 22:28

Er is een alternatief... Circus Ronaldo.... ZONDER dieren... dat zou ik nog wel eens willen gaan bekijken... Vermits geen haar op mijn hoofd (en ik heb er heel veel!) er aan denkt OOIT naar een gewoon circus te gaan, lijkt dit me een tof alternatief.... de commentaren op hun site zijn ook overweldigend... Misschien eens werk van maken om er naartoe te gaan... :)