Spring naar inhoud

- - - - -

8 juni 10u30: resultaten p 3

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 08 juni 2010 - 17:02

Oh, wat goed dat Echo vorige keer zo rustig was en het allemaal niet erg vond. :thumb:
1u30 onderweg is wel de moeite ... ocharme jullie! Ik duim ondertussen verder. :thumb: :geluk:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 08 juni 2010 - 17:47

Hier ben ik eindelijk :oops:

Jullie duimen doen waarschijnlijk wel pijn van al dat duimen, bedankt allemaal :flower:

Op het vlak van haar gezondheid heeft het niet veel geholpen, er is geen verschil te zien, ze is er niet beter maar zeker niet slechter aan toe dan vorige keer.
Ze zijn nog steeds verwonderd over hoe ze zo normaal leeft met haar hartje, het beeld op de monitor en de realiteit kloppen niet echt, gelukkig maar dat ze het zo goed doet!
Het heeft me wel mentaal gesteund, wetende dat er zovelen aan het duimen waren ;)

Ze was iets minder kalm dan de vorige keer, in het vertrekken zag ik al dat ze veel sneller ademde, uiterlijk is ze de kalmte zelf, maar innerlijk zag ik toch wel stress.
Ze heeft wat tegengesparteld toen de echografie naar haar gedacht wat te lang duurde, maar al bij al viel het nog mee.
Op de terugweg heeft ze me wel doen schrikken, op een zeker moment begon ze te hijgen, maar gelukkig was dit snel over!
Ik stond al klaar om te roepen: "maak rechtsomkeer", wat dus niet nodig was, gelukkig maar!
Ze ziet er volgens mij té kalm uit, ik denk toch dat ze zodanig gestresst is, dat ze in "stand-by" mode overschakelt.
Normaal gezien over een 4-tal maand terug voor een nieuwe controle...
Als dit niet eerder slecht dan goed voor haar is.

Volgens haar toestand is het hoogstwaarschijnlijk dat ze plots gewoon zal doodvallen, maar het kan eventueel ook dat ze vocht zou ophouden, dus zullen we haar ademhaling nu wekelijks controleren, als dit sneller wordt kunnen we meteen ingrijpen vooraleer ze echt problemen heeft, en moet er misschien met vochtafdrijvers gestart worden.

Betreffende de krolsheid zou het nagevraagd worden bij de specifieke dienst en bellen ze me terug.
De medicatie blijft voorlopig identiek, misschien de dosis iets hoger volgens haar gewichtstoename.
De warmte: niet echt over gesproken, maar ik ondervind dat ze de koelste plekjes zelf opzoekt als het te warm wordt, we zien wel hoe het loopt.
De voeding: liefst geen light, ze heeft veel energie nodig en zou wel een tekort kunnen krijgen op light, dus normale voeding.
We zullen proberen haar de belangrijkste dosis apart te geven, maar ze mag eventueel wel een light korreltje meepikken tussendoor, van zodra ze toch grotendeels normale voeding krijgt is het minder erg.

En een grote pluim voor de dienst cardiologie in Merelbeke, iedereen is er even vriendelijk, je ziet dat ze het doen met een hart voor de dieren, en niet van "moeten" :thumb:
Ik kan het zeker aan iedereen aanraden, al hoop ik dat niemand hun ooit nodig heeft!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#33 Geplaatst 08 juni 2010 - 18:01

haemoglobine zei:

En een grote pluim voor de dienst cardiologie in Merelbeke, iedereen is er even vriendelijk, je ziet dat ze het doen met een hart voor de dieren, en niet van "moeten" :thumb:
Ik kan het zeker aan iedereen aanraden, al hoop ik dat niemand hun ooit nodig heeft!

Voor de fokkers is het een vast adresje ;) Velen gaan er testen. Wij gaan over paar weekjes ook weer testen met een aantal katten en over een maand nog eens met een kat ;) Maar ben zeker ook tevreden van de manier waarop ze er met de katten om gaan. Bavegems legt ook alles heel geduldig uit, echt super!

Tja, weet niet niet goed wat verder op je nieuws te zeggen... heel droevig dat je met die angst moet leven. Hoop dat je Echo nog lang en zo gezond mogelijk bij je kan houden! :hug:

Van vrienden met katten met hartproblemen hoor ik vaak dat ze beginnen te merken dat het probleem ernstiger wordt als het diertje lustelozer wordt, logisch, want doordat het hart zo'n overuren moet kloppen om het hartprobleem zo goed mogelijk te compenseren worden ze moe. Maar soms merk je ook gewoon niets en is het toch weer erger geworden... moeilijk dit alles :(

Bewerkt door Smitten Kitten, 08 juni 2010 - 18:02.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 08 juni 2010 - 18:15

Smitten Kitten zei:

Voor de fokkers is het een vast adresje ;) Velen gaan er testen. Wij gaan over paar weekjes ook weer testen met een aantal katten en over een maand nog eens met een kat ;) Maar ben zeker ook tevreden van de manier waarop ze er met de katten om gaan. Bavegems legt ook alles heel geduldig uit, echt super!

Tja, weet niet niet goed wat verder op je nieuws te zeggen... heel droevig dat je met die angst moet leven. Hoop dat je Echo nog lang en zo gezond mogelijk bij je kan houden! :hug:

Van vrienden met katten met hartproblemen hoor ik vaak dat ze beginnen te merken dat het probleem ernstiger wordt als het diertje lustelozer wordt, logisch, want doordat het hart zo'n overuren moet kloppen om het hartprobleem zo goed mogelijk te compenseren worden ze moe. Maar soms merk je ook gewoon niets en is het toch weer erger geworden... moeilijk dit alles :(

Inderdaad, een super adresje :thumb:
Dr Bavegems en Dr Binst zijn echt zeer vriendelijk, nemen hun tijd, leggen alles goed uit en zijn schitterend met katten!

Ja, die angst is moeilijk, zeker daar ze nogal graag verborgen rustplaatsjes zoekt, onder bed, achter de grote bloempotten in de tuin, ...
Ik heb er zo al een paar ontdekt als ik haar een tijdje niet zie.

Dat lusteloze zag ik wel een beetje in de auto, ik dacht eerst dat ze er niet om gaf, maar toen ik haar ademhaling zag, verschoot ik toch wel :onzeker:
Ze heeft het wel lastig gehad, mijn kleine meid :8

Al houden we nog zoveel van haar en hopen we haar zo lang mogelijk bij ons te mogen houden, we denken er beiden hetzelfde over, liever dat ze plots doodvalt dan dat ze problemen begint te krijgen.
Jammer genoeg kunnen we hier geen keuze, we kunnen alleen maar het beste voor haar hopen!
Al zullen we proberen om het niet té lang te rekken mocht ze eronder lijden, aan de oorzaak kunnen we toch niets verhelpen...

Nu moet ik een 5-tal dagen op rij haar ademhaling controleren als ze slaapt om een gemiddelde te zien, en dan wekelijks een controle om dit goed in de gaten te houden.
Als de ademhaling sneller wordt, moeten we waarschijnlijk beginnen met de vochtafdrijvers, hoe later, hoe beter!

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 08 juni 2010 - 18:21

Gelukkig is het goed gegaan. En spijtig was het toch zo erg als eerst gedacht. Ik hoop dat Echo nog lang en gelukkig bij jullie kan zijn.

Ik ben zelf ook heel tevreden van de cardiologen in Merelbeke. We zijn nu met Jaro al 2 keer bij dr. Binst geweest, eind augustus/begin september moeten wij ook weer terug.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#36 Geplaatst 08 juni 2010 - 18:26

haemoglobine zei:

Inderdaad, een super adresje :thumb:
Dr Bavegems en Dr Binst zijn echt zeer vriendelijk, nemen hun tijd, leggen alles goed uit en zijn schitterend met katten!

Ja, die angst is moeilijk, zeker daar ze nogal graag verborgen rustplaatsjes zoekt, onder bed, achter de grote bloempotten in de tuin, ...
Ik heb er zo al een paar ontdekt als ik haar een tijdje niet zie.

Dat lusteloze zag ik wel een beetje in de auto, ik dacht eerst dat ze er niet om gaf, maar toen ik haar ademhaling zag, verschoot ik toch wel :onzeker:
Ze heeft het wel lastig gehad, mijn kleine meid :8

Al houden we nog zoveel van haar en hopen we haar zo lang mogelijk bij ons te mogen houden, we denken er beiden hetzelfde over, liever dat ze plots doodvalt dan dat ze problemen begint te krijgen.
Jammer genoeg kunnen we hier geen keuze, we kunnen alleen maar het beste voor haar hopen!
Al zullen we proberen om het niet té lang te rekken mocht ze eronder lijden, aan de oorzaak kunnen we toch niets verhelpen...

Nu moet ik een 5-tal dagen op rij haar ademhaling controleren als ze slaapt om een gemiddelde te zien, en dan wekelijks een controle om dit goed in de gaten te houden.
Als de ademhaling sneller wordt, moeten we waarschijnlijk beginnen met de vochtafdrijvers, hoe later, hoe beter!

Nog niet helemaal panikeren he ;) Veel katten ademen sneller als ze in de auto zitten of op show ofzo. Veel katten gaan in een vreemde situatie gewoon in een soort standby modus. Dat is natuurlijk kattengedrag die doen dat als verdedigingsmechanisme "als ik doe alsof ik slaap, zullen ze me niet aanvallen".  "Als ik doe alsof ik slaap en niet beweeg zullen ze mij niet interessant vinden." Dat is gewoon een manier om om te gaan met een nieuwe situatie.

Moest ze dit gedrag vertonen in haar dagdagelijkse omgeving, DAN moet je heel alert zijn. Snel ademhalen, heel lusteloos etc terwijl ze gewoon veilig en knus thuis zit is een slecht teken.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#37 Geplaatst 08 juni 2010 - 18:32

Spijtig dat er geen verbetering te zien was.
Hopelijk, mag je nog lange tijd van haar genieten!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 08 juni 2010 - 19:35

Nathalie zei:

Gelukkig is het goed gegaan. En spijtig was het toch zo erg als eerst gedacht. Ik hoop dat Echo nog lang en gelukkig bij jullie kan zijn.

Ik ben zelf ook heel tevreden van de cardiologen in Merelbeke. We zijn nu met Jaro al 2 keer bij dr. Binst geweest, eind augustus/begin september moeten wij ook weer terug.

Ja, jij hebt dus ook een positieve ervaring met iets wat we liever niet kennen of voorhebben...
Het is al een hele opluchting als je zo goed ontvangen wordt, het verandert niets aan de problemen zelf, maar het maakt toch veel uit!
Hopelijk krijgt Jaro nooit last van zijn hartje!
Is zijn astma onder controle?

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 08 juni 2010 - 19:41

Smitten Kitten zei:

Nog niet helemaal panikeren he ;) Veel katten ademen sneller als ze in de auto zitten of op show ofzo. Veel katten gaan in een vreemde situatie gewoon in een soort standby modus. Dat is natuurlijk kattengedrag die doen dat als verdedigingsmechanisme "als ik doe alsof ik slaap, zullen ze me niet aanvallen".  "Als ik doe alsof ik slaap en niet beweeg zullen ze mij niet interessant vinden." Dat is gewoon een manier om om te gaan met een nieuwe situatie.

Moest ze dit gedrag vertonen in haar dagdagelijkse omgeving, DAN moet je heel alert zijn. Snel ademhalen, heel lusteloos etc terwijl ze gewoon veilig en knus thuis zit is een slecht teken.

Tja, gemakkelijker gezegd dan gedaan...

Ik weet het wel, maar door die hartproblemen panikeer ik misschien wel sneller dan nodig...

Mijn andere 2 rakkers klagen gewoon de ganse weg naar de da, deze reactie ben ik nog niet gewoon :oops:

Je had haar moeten zien toen ze besefte dat ze veilig en wel thuis was, toen ik het deurtje van de reiskoffer opendeed, was het echt een heel andere, in haar normale doen, direct vol leven, uit de koffer en maar likken om de rest van de gel van de echografie eraf te krijgen :d
Dat heeft zeker een half uur geduurd, een proper meisje, mijn schat :ha

Nu zien we wel dat ze moe is, maar die wil maar niet gaan rusten of slapen, die weet gewoon van geen stoppen!
Haar ogen vallen om te zeggen bijna toe, maar toch kan ze het niet laten om overal rond te lopen...

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#40 Geplaatst 08 juni 2010 - 19:45

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 08 juni 2010 - 20:39

haemoglobine zei:

Ja, jij hebt dus ook een positieve ervaring met iets wat we liever niet kennen of voorhebben...
Het is al een hele opluchting als je zo goed ontvangen wordt, het verandert niets aan de problemen zelf, maar het maakt toch veel uit!
Hopelijk krijgt Jaro nooit last van zijn hartje!
Is zijn astma onder controle?

Ja als je het gevoel hebt dat ze echt inzitten met het dier en toch ook weten waarover ze spreken, en als je de gelegenheid krijgt om vragen te stellen enz. Dat doet inderdaad heel veel.
Jaro doet het heel goed, lief dat je ernaar vraagt :) . Hij is heel speels de laatste tijd en tegelijk ook knuffelig. Zijn humeur is heel erg verbeterd sinds hij medicatie heeft. Ervoor was het een futloze en knorrige kater. Ik ben benieuwd of alles nu hetzelfde is gebleven met zijn hartje, met de vermindering van medicatie.

Ik kan me wel voorstellen dat als je weet dat je katje zo'n ernstige hartafwjking heeft, je dan extra bezorgd bent. Ik zou erlangs staan met elk zuchtje dat niet juist klinkt ;) . Ze heeft in ieder geval super personeel :thumb:

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#42 Geplaatst 08 juni 2010 - 21:20

oh jammer dat het niet verbetert is
maar wel super dat het niet slechter is geworden

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 09 juni 2010 - 14:21

Nathalie zei:

Ja als je het gevoel hebt dat ze echt inzitten met het dier en toch ook weten waarover ze spreken, en als je de gelegenheid krijgt om vragen te stellen enz. Dat doet inderdaad heel veel.
Jaro doet het heel goed, lief dat je ernaar vraagt :) . Hij is heel speels de laatste tijd en tegelijk ook knuffelig. Zijn humeur is heel erg verbeterd sinds hij medicatie heeft. Ervoor was het een futloze en knorrige kater. Ik ben benieuwd of alles nu hetzelfde is gebleven met zijn hartje, met de vermindering van medicatie.

Ik kan me wel voorstellen dat als je weet dat je katje zo'n ernstige hartafwjking heeft, je dan extra bezorgd bent. Ik zou erlangs staan met elk zuchtje dat niet juist klinkt ;) . Ze heeft in ieder geval super personeel :thumb:

Als je ziet dat hij zich beter voelt, zal het allemaal wel goed komen!
Het soms wat bang zoeken en afwachten om de juiste dosis medicatie te vinden, maar als je vind dat hij speelser en knuffeliger is, dan toont dit toch al veel!
Ik :thumb: voor hem!

Echo, ja, we zijn extra bezorgd, al wordt je het wel wat gewoon, tot ze nieuwe trukskes vind die je nog niet doorhebt...

dauwke zei:

oh jammer dat het niet verbetert is
maar wel super dat het niet slechter is geworden

Een kwestie van slecht nieuws mét goed nieuws erbij...
Meer kunnen we er niet aan doen...
Zolang het niet slechter wordt, dat is het belangrijkste!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 09 juni 2010 - 14:27

:rub: :rub: :rub: , hopelijk mag ze nog lang bij jullie zijn
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#45 Geplaatst 09 juni 2010 - 14:37

Goed dat ze toch niet slechter is, teken dat de medicatie toch zijn werk doet.
Hopelijk blijft ze nu lang stabiel en kan je haar nog heeeeel lang knuffelen.

Wat moet die onzekerheid toch erg zijn... :(