Spring naar inhoud

- - - - -

mama poes overleden, 4 kittens blijven achter! update fofo's!

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 02 juni 2010 - 00:10

Hoe stellen ze het?
Heb je toevallig wat foto's? :)

Geplaatste afbeelding

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 02 juni 2010 - 09:01

Ook ik ben een kitten al drie weken aan het eten geven met een flesje of liever gezegd een spuitje met een speentje erop en ik benijd je niet dat jij er zo vier hebt. Het is heel intensief werk en je geraakt dodelijk vermoeid door het feit dat je steeds gebroken nachten hebt. Ik zou ook uitkijken naar een mama poes die bv maar 1 of 2 kittens heeft en die de kittens erbij wil nemen.Zogende poezen nemen dat heel snel aan.Ik heb het geluk dat moeder er nog is en dat ze Nanu nog wast en ontlast.
Wij geven Litterlac melk die ik via het internet in Nederland koop maar je hebt ook goede melk van andere merken. Wat ik wel doe ( is een tip van iemand die het kan weten) is een tipje druivensuiker bij die melk te doen.Per flesje van 50 ml een mespuntje. Geeft onmiddelijke energie aan de kleintjes.Ik zit nu morgen aan vier weken met Nanu en kan niet wachten tot ze begint vaste voeding te nemen want ik ben doodmoe van 4 weken om de drie uur uit bed te moeten. Heel veel moed en sterkte zou ik zeggen.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

muis en ik
muis en ik
  • 178 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 02 juni 2010 - 16:32

veel sterkte en veel succes gewenst laat ons hopen dat het allemaal blijft goed gaan en je werk niet voor niets word

Bewerkt door muis en ik, 02 juni 2010 - 16:32.

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#19 Geplaatst 02 juni 2010 - 21:25

Ik was ook wel heel benieuwd hoe het nu met de kleintjes gaat :-k

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#20 Geplaatst 02 juni 2010 - 23:41

Ik ben ook erg benieuwd !  
Ik bewonder je.

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#21 Geplaatst 04 juni 2010 - 17:29

Heel veel sterkte en veel succes moet de opvoeding van de kleintjes. Hopelijk verloopt alles goed.

liesbetd
liesbetd
  • 35 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 06 juni 2010 - 22:06

Elvis, Prutske, Maksi Minoe en Plopsie Diksie stellen het goed, zijn op een
week tijd in gewicht verdubbeld.
Prutske en Maksie Minoe ronken echt van genot als ze genoeg gedronken hebben, en dat uit een katje van 165g en 200g. Fantastisch vind ik dat!

zal proberen om een van de dagen ze eens op de gevoelige plaat vast te leggen, maar ze zien er soms niet uit.

weet iemand hoe ik ze mag proper maken? ze zitten soms helemaal onder de pipi en kaka. Gewoon water en wat keukenrol helpt een heel klein beetje, maar dat is geen werk zo!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 06 juni 2010 - 22:39

liesbetd zei:

Elvis, Prutske, Maksi Minoe en Plopsie Diksie stellen het goed, zijn op een
week tijd in gewicht verdubbeld.
Prutske en Maksie Minoe ronken echt van genot als ze genoeg gedronken hebben, en dat uit een katje van 165g en 200g. Fantastisch vind ik dat!

zal proberen om een van de dagen ze eens op de gevoelige plaat vast te leggen, maar ze zien er soms niet uit.

weet iemand hoe ik ze mag proper maken? ze zitten soms helemaal onder de pipi en kaka. Gewoon water en wat keukenrol helpt een heel klein beetje, maar dat is geen werk zo!

hoe komt het dat ze onder de pipi en kaka zitten? als je ze telkens ontlast als ze hebben gegeten, kunnen ze zichzelf toch niet heel erg vuil maken??

succes verder! hopelijk blijven ze het goed doen!
Geplaatste afbeelding

liesbetd
liesbetd
  • 35 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 07 juni 2010 - 09:23

ik ontlast ze elke keer, maar ze beginnen het ook spontaan te doen!
en daar komt dan nog eens bij dat Prutske of Elvis wel eens lotsen aan de achterwerkjes van de anderen, tja en dat is ook stimuleren hé. Daar komt dan soms een knoeiboel van.
ik zit daar uiteraard niet elke minuut naast hé.
Meestal eten ze, doen ze hun behoeften, en tegen dat ik de laatste terug zet, liggen de andere 3 al te ronken.

ik had in het begin een beetje schrik, als ik alle reacties hoorde van mensen. maar ik vind 4 kittens gemakkelijker dan 3 kinderen hoor!

groetjes

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#25 Geplaatst 07 juni 2010 - 09:43

Ik ben toch ook wel heel benieuwd naar foto's :) .

Heb je voor alle 4 al een gouden mandje gevonden??

liesbetd
liesbetd
  • 35 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 07 juni 2010 - 13:38

ik heb nog geen gouden mandjes gevonden. maar ik heb al wel een aantal kandidaten. Ik ga daar uiteraard niet over beslissen, want het zijn de kits van mijn moeder haar kat. waarschijnlijk gaan ze Maxi Minou zelf houden en ik vermoed dat ze er nog eentje gaan van houden mits ze nu geen poes meer hebben. Mijn ouders komen volgend weekend terug van vakantie en dan neemt mijn moeder het weer van me over. ik vrees wel dat het poesjes gaan zijn die nooit buiten gaan mogen, omdat ze eigenlijk niets gewoon zijn.

ik had eigenlijk gehoopt dat mijn kater (modest) iets zou kunnen leren aan de kleintjes, maar daar zijn ze net iets te klein voor denk ik. Modest begint zo wel stilaan wat interesse te tonen maar daar blijft het bij. Hij komt altijd mee kijken als ik ze eten geef. Tegen volgend weekend zijn ze 3 weken en misschien wordt het dan interessant voor hem?

zal hun buikjes nog eens gaan vullen!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 07 juni 2010 - 14:39

:thumb: :thumb: :thumb: Je mag ze wel wassen met een nat washandje denk ik hoor. Wel zorgen dat je ze nadien goed droog maakt en ergens lekker warm legt zodat ze geen kou kunnen vatten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

liesbetd
liesbetd
  • 35 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 08 juni 2010 - 23:13

oke, hier zijn er 3 van de 4

plopsie diksie op de eerste foto

en maksi minoe op de tweede

prutske op de derde

zal hierna nog eentje posten van elvis.

ze waren weer goed bekomen!

Bijgevoegde thumbnails

• DSC07766.JPG
  • DSC07772.JPG
  • DSC07773.JPG

liesbetd
liesbetd
  • 35 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 08 juni 2010 - 23:26

en hier is den elvis!

tja, hij heet zo, omdat hij de enige is die kei luid en veel miauwt en hij miauwt zelfs als hij drinkt!

wel ook al leuk, als ik in de buurt van de kittens komen, en ze horen mij, dan beginen ze direkt rond te kruipen.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC07775.JPG

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#30 Geplaatst 08 juni 2010 - 23:58

Het is best dat je de kittens niet zoals een baby voedt. Dus niet op het rugje leggen om te voeden.
Best is dat je de kleintjes op een kussentje/doekje legt met de voorpootjes en ze zo drinken geeft. Of gewoon in je handen.

Even een foto zoeken ter verduidelijking:
Geplaatste afbeelding

Voor de rest: Keep up the good work! :cheer:

Geplaatste afbeelding