Spring naar inhoud

- - - - -

gebeurt dat soms gewoon?

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 29 mei 2010 - 21:55

Domme vraag misschien,maar na zijn inenting anderhalve week geleden was mijn kater een dag onder de voeten,lusteloos en niet eten of drinken.daarna was dit over,maar vandaag is hij weer zo lusteloos.Hij ligt nu onder mijn bed alsof hij gerust wil gelaten worden en heeft weer niet gegeten of gedronken.Als hij morgen niet beter is ga ik naar de DA.Maar gebeurt het bij jullie ook soms dat ze zo een dag niet goed zijn of betekent dit altijd slecht nieuws.Ik ben zo ongerust...

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#2 Geplaatst 29 mei 2010 - 21:58

Dat ze de dag zelf of de dag erna reageren op een vaccin is normaal, Bébé hier heeft dat ook. Maar een week en half later kan dat toch het vaccin niet meer zijn. Het is mss eerder een griepje of ander virusje dat hij heeft. Hou hem goed in de gaten en is het morgen niet beter naar de da dan.

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 29 mei 2010 - 22:10

Ik weet dat het niet meer van het vaccin is,maar ik wet gewoon niet wat te denken.Langs de ene kant weet ik dat wij ook soms niet goed zijn,maar ik heb zo'n schrik om hem te verliezen.En om op zondag de dierenarts te roepen moet je toch een grondige reden hebben,denk ik.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 29 mei 2010 - 22:12

even een correctie een kat kan nog prima een reactie hebben op een enting na een week. je zou eens moeten kijken of ze dezelfde entstopf hebben gebruikt als de laatste enting die hij heeft gehad (het merk). als het een andere was kan het dat zijn.
Geplaatste afbeelding

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 29 mei 2010 - 22:20

Het is inderdaad een andere entingstof die hij gekregen heeft.In het asiel kreeg hij Novibac Forcat en bij onze DA Felocell CVR-C.Hopelijk is het morgeHij n beter.Ik heb gewoon zin om te bleiten.Zijn ogen staan wel helder,maar hij is hierjuist efkens tot hier gekomen en is na twee minuten terug in zijn"schuilplaats"gekropen.Hij geeft niet over,gewoon futloos en niet eten of drinken.

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 29 mei 2010 - 22:36

Ik ben hier het internet aan het afschuimen en vind toch nog gevallen.Kunnen ze daarvan sterven of kunnen ze daar gemakkelijk overkomen?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 29 mei 2010 - 23:33

als hij verder niet ziek was voor zijn prikje verwacht ik niet dat hij hieraan overlijd. heb je toevallig okugest in huis? is ene homeopatisch middel (voor mensen) maar je kan het dieren ook geven. is tegen de diarree maar ook tegen de misselijkheid. ik gok dat hij wat misselijk is. houd zijn stoelgang ook in de gaten. als je het in huis hebt geef hem een half pilletje.
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 30 mei 2010 - 01:41

Eens één dagje niet in hun doen zijn, kan perfect. Ze kunnen een slecht dagje hebben of last hebben van een haarbal enz.
Ik kijk het meestal één dag aan en afhankelijk van hoe ziek hij lijkt, ga ik na dag 1 of 2 langs bij de DA.
Geplaatste afbeelding

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 30 mei 2010 - 11:04

Hij is nog altijd hetzelfde :( Ik heb naar de dierenarts gebeld en die zegt dat het inderdaad nog kan zijn van die inenting.Britjes had dus gelijk.Hij zegt dat ik niet teveel moet panikeren,hij braakt niet zegt hij en heeft geen diarree,dus vlug zal hij niet uitdrogen.Magere troost en als hij morgen niet beter is dan haast ik mij naar de DA,ik zal wel verlof opnemen.Dit is echt niet leuk meer,die onrust.Zelfs mijn dochtertjes zijn er triest van.Nu laat ik een kaarsje branden dat hij straks miraculeus weer beter wordt,mijn lieve schat :cry:

Nashota
Nashota
  • 17.924 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 30 mei 2010 - 11:16

Heel veel beterschap voor hem
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 30 mei 2010 - 12:53

Dikke knuffel voor hem

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:18

Hier gebeurt het ook wel eens dat ze een dagje lusteloos zijn, maar tot hiertoe hebben ze altijd wel blijven eten en drinken. Vooral drinken is belangrijk. Hopelijk is hij vlug weer de oude :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 31 mei 2010 - 10:58

Vandaag naar Da geweest.40,2 koorts.Omdat hij een asielkater is heeft hij nu bloed genomen om hem te testen op katteaids en leucose.Hij is daar al op getest in het asiel toen hij er pas binnenkwam maar hij heeft er 9 maanden gezeten en de DA vertrouwt het niet.Als dit nu zo blijkt te zijn,dan wordt ik toch zot,ik zweer het...Nu heeft hij een spuit tegen de koorts gekregen en is iets beter,maar daar vertrouw ik niet op,kan even goed een kleine opflakkering zijn.Hij denkt ook aan kattenaids of leucose omdat zijn bek ontstoken is en ze dat veel zien bij die ziekten.Deze avond belt hij mij met de eerste resultaten.

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#14 Geplaatst 31 mei 2010 - 11:25

Hopelijk is het geen kattenaids of leukose en is hij vlug terug beter.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:01

nog bedankt voro jullie steun :onzeker: