Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten, vermoedelijk 4 weken oud

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#16 Geplaatst 31 mei 2010 - 13:14

Eet een kitten van 4 weekjes effectief alleen??? Denk het niet! Tenzij je kitten ouder is dan 4 weken oud. Hoeveel weegt je kitten op dit moment? Het ideale gewicht van een 4 weekjes oud kitten is tussen de 390-478gr.
Kittens van 4 weekjes oud eten nog niet voldoende zelfstandig. Als het 4 weekjes oud is, zou ik het nog bijflessen, met poedermelk zoals bv van Beaphar of hills. Dit kan je bij je DA of Apotheek verkrijgen. Je gebruikt best afgekookt water of flessenmineraalwater. De melktemperatuur moet 38°C bedragen.

Je gebruikt ook het beste natvoer, Whiskas kittenvoer of Hills AD, goed fijngeprakt! Begin eerst met een theelepeltje van deze voeding, en stilaan kan je het meerdere keren/dag geven. Je kan bv ook het natvoer mengen onder het melkpoeder in de fles.
Droge brokjes maak je best nog nat! Leg ze op je vinger en laat het kitten deze van je vinger opeten!

Bewerkt door griffel1977, 31 mei 2010 - 13:27.

Mass13
Mass13
  • 64 berichten

#17 Geplaatst 31 mei 2010 - 13:57

Ik twijfelde ook of ze wel 4 weken oud is, ze eet volledig zelfstandig en kent al de weg naar de kattenbak, ze woog gisteren 480 gram...

Ze werd inderdaad weggejaagd door haar mama, mocht niet meer drinken etc.

Thankz voor de tips iedereen, ik denk dat mijn vrouwtje momenteel naar de DA is met het beestje, ik hou jullie op de hoogte...

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 31 mei 2010 - 15:44

griffel1977 zei:

Eet een kitten van 4 weekjes effectief alleen??? Denk het niet! Tenzij je kitten ouder is dan 4 weken oud. Hoeveel weegt je kitten op dit moment? Het ideale gewicht van een 4 weekjes oud kitten is tussen de 390-478gr.
Kittens van 4 weekjes oud eten nog niet voldoende zelfstandig. Als het 4 weekjes oud is, zou ik het nog bijflessen, met poedermelk zoals bv van Beaphar of hills. Dit kan je bij je DA of Apotheek verkrijgen. Je gebruikt best afgekookt water of flessenmineraalwater. De melktemperatuur moet 38°C bedragen.

Je gebruikt ook het beste natvoer, Whiskas kittenvoer of Hills AD, goed fijngeprakt! Begin eerst met een theelepeltje van deze voeding, en stilaan kan je het meerdere keren/dag geven. Je kan bv ook het natvoer mengen onder het melkpoeder in de fles.
Droge brokjes maak je best nog nat! Leg ze op je vinger en laat het kitten deze van je vinger opeten!

Er zijn er hoor, maar weinig...
Vorig jaar hebben we een nestje gehad van net 4 weken die perfect alleen aten (natvoer én babykorreltjes van RC).
Gelukkig maar ook, want ze waren afgezet in een kartonnen doos...

@TS: Goed dat je het kitten nog even laat checken.
Op de foto lijkt ze eerder 5 weken, maar een foto is dan ook maar een momentopname. En 5 weken is nog steeds erg jong natuurlijk...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 02 juni 2010 - 18:42

Hoe is het nu met de kitten??