Spring naar inhoud

- - - - -

op welke leeftijd chippen ?

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 30 mei 2010 - 09:20

Ik had graag even geinformeerd naar jullie ervaringen omtrent chippen wanneer doen de meeste dierenartsen het bij de eerste inenting of bij de 2 de? Ik dacht bij de 2 de maar heb het ook al anders gehoord , en word het
chipnummer dan op de stamboom vermeld als er pas word gechipt bij de 2 de inenting dan kan je pas dan de stambomen aanvragen nogal laat vind ik dit . :s
groetjes vero

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 30 mei 2010 - 09:27

Ik heb vorige keer laten chippen bij laatste enting. Gevolg was (mede door de gestolen computers/griepseizoen bij de vereniging waar ik was aangesloten) dat de stambomen met ingesealde chipnummers te laat arriveerden en nagestuurd moesten worden. Deze keer laten chippen bij eerste enting in de hoop dat de stambomen netjes op tijd zullen aankomen, inclusief ingeseald chipnummer. Bovendien heeft het kitten er niet meer last van dan bij de eerste enting. Velen zeggen zelfs dat ze er minder last van hebben.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 30 mei 2010 - 09:30

Ik heb het bij de eerste inenting gedaan zodat het inderdaad op de stamboom komt te staan en geen problemen gehad. ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 30 mei 2010 - 09:30

Bij Anaïs is het ook gebeurd bij de laatste inenting, met als hetzelfde gevolg als bij Smitten Kitten, de stamboom moest achteraf opgestuurd worden. Op zich geen probleem mij, dat is goed verlopen, maar ik had ook wel vertrouwen in de fokster :) (best ;) )

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 30 mei 2010 - 11:25

Solotje zei:

Ik heb het bij de eerste inenting gedaan zodat het inderdaad op de stamboom komt te staan en geen problemen gehad. ;)

hier idem ;)

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 30 mei 2010 - 11:38

Wij doen het bij eerste enting en laten ze op onze naam chippen.
Bij het vertrek op 13 weken heb ik dan al de registratie ontvangen en kan ik die meteen van eigenaar wijzigen en de kaart opsturen.
Van zodra ze vertrekken staan ze dan al op hun nieuwe baasje.
De sticker van de eerste registratie kan ik dan op mijn verkoopcontract kleven om te bewaren, vind ik wel handig.
Als ik de kleur niet zeker weet op 8 weken kan ik die dan nog gemakkelijk wijzigen bij het verzenden van de tweede kaart aan 12 weken, alsook de naam.

De kittens hebben op 8 weken geen last van het chippen. De huid is dan zelfs net nog iets dunner dan op 12 weken, vind ik.
Eerst deed ik het op 12 weken, nu op 8 weken en ik vind het beter zo.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 30 mei 2010 - 11:42

Oh ik deed het ook op 12 weken maar ik denk dat ik het ook zal laten doen bij de eerste inenting dan. Goeie tip. ;)

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#8 Geplaatst 30 mei 2010 - 11:43

ik laat chippen bij de 3de en laatste inenting (op 12 weken dus). Ik vind ze nog veel te klein om die dikke naald te hebben op 9 weken.

Stambomen worden bij mij aangevraagd nadat ze gechipt zijn en zijn de kittens ondertussen al vertrokken dan worden de stambomen aangetekend nagestuurd.

gr.

veerle

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 30 mei 2010 - 11:50

Wij lieten eerst chippen met de tweede enting, nu met de eerste enting. Ze hebben er eigenlijk geen last van, ja eventjes van de naald zelf, maar dat is eigenlijk met een half minuutje alweer over.
We hebben gemerkt dat ze er minder last van hebben als we het bij de eerste enting doen. Bovendien is het bijkomende voordeel (vind ik zelf) dat ze na de tweede da bezoek (alleen enting) minder last hebben van het bezoek zelf. Bijna alsof ze denken 'ooooo was dat alles?'

En het is inderdaad fijn dat het nummer dan op de stamboom komt te staan en je de bomen op tijd in huis hebt om mee te geven aan de kittens als ze gaan verhuizen. :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 30 mei 2010 - 11:54

Nu als de da komt chippen op 12 weken, krijgen de kittens altijd een spuitje dat de plaats, waar dat de chip komt, verdoofd. Dus minder pijnlijk.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#11 Geplaatst 30 mei 2010 - 12:03

ik heb mijn kat laten chippen bij de castratie

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#12 Geplaatst 30 mei 2010 - 12:05

De eerste inenting wordt hier pas gegeven met 12 weken. Dan krijgen ze ook direct de chip in de nek.
Echter de stambomen zijn dan altijd al aangevraagd en zelf al binnen.
Jawel met de chipnummer.
Ik bestel voor de 4 weken al de chips. De stikkertjes met de aanvraag stuur ik naar de vereniging. Ik krijg de stambomen met de nummers al binnen. Met stambomen en kittens en boekjes ga ik naar de d.a. Apart liggen alle chips die voor mij gereserveerd zijn. Stamboomcontrole, nummers oplezen en chip erin. Direct in het boekje wordt de enting geplakt die bij dat kitten hoort. In het boekje plak ik wel al een chipstickertje.
Op deze manier is er nog nooit iets mis gegaan en het is extra controle.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 31 mei 2010 - 10:06

ik laat chippen op de eerste enting en zorg nadien ook bij vertrek voor het overschrijven op de nieuwe eigenaar zo ben ik zeker dat die registratie gebeurd
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#14 Geplaatst 31 mei 2010 - 10:13

Hier worden ze gechipt met 12 weken.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten