Spring naar inhoud

- - - - -

Thuis blijven of mee?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#1 Geplaatst 30 mei 2010 - 12:48

Hey,
In de zommervakantie gaan we meestal vaak een dagje weg,
bv. naar onze grootouders en daar blijven slapen.
Dan hebben we 2 opties:
1. Gini blijft thuis (met iemand die haar komt voeren)
2. Gini gaat mee

Over de 2e optie;
Ik vraag me af of ze dat zelf wel leuk zou vinden;
Er zijn daar 2 honden, de ene is gewend en leeft samen met een kat,
van de andere weet ik het niet goed, ga het es vragen.
Gini is wel al wat gewend aan honden, want in de opvang hadden ze ook honden (en puppies :love3: )
Maar die hond kan eventueel in 'het waskot' als Gini rondloopt,
of in een andere kamer.
Ik kan haar daar ook aan haar tuigje meenemen naar buiten enz.,
maar ik vraag me af of ze niet liever rustig alleen thuis blijft?

Bewerkt door Cilia, 30 mei 2010 - 13:08.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 30 mei 2010 - 12:50

Persoonlijk denk ik dat een poes graag in zijn eigen omgeving blijft.  Dus als je iemand kan vinden die haar komt verzorgen en eten geven, denk ik dat dit beter is.

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 30 mei 2010 - 12:53

Ik zou ze thuis laten,katten hebben niet graag verandering.En een dagje is toch niet lang,he.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 30 mei 2010 - 13:00

Katten veranderen niet graag van omgeving. Alé, de meeste toch niet. Tenzij ze het gewoon zijn van kleinsaf...
Ik persoonlijk zou haar thuis laten, want één dag weg weegt niet op tegen de stress dat de kat zal hebben. Zet haar kittenbrokjes klaar en geef haar alles wat ze nodig heeft en vraag iemand om 2 keer op een dag langs te komen om even te knuffelen en eventueel wat natvoer te geven, kattenbak te verversen, water te verversen,...

Bewerkt door Mieke'tje, 30 mei 2010 - 13:01.

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 30 mei 2010 - 13:01

Ik zou er ook voor kiezen om haar rustig in haar eigen omgeving te laten!

Zeker met de honden, als ze die niet gewoon is, en een ander huis waar je zeker voortdurend zou moeten opletten dat ze niet weggeraakt...

Ik denk dat het meer stress zal meebrengen voor jullie beiden dan het waard is, zeker voor een dagje!

Als er iemand kan langskomen voor een knuffel en een brokje is dat zeker beter, maar voor 1 dag ook niet broodnodig, zet gewoon genoeg te eten en zeker te drinken voor je vertrekt en maak dat ze voldoende speeltjes heeft om zich bezig te houden, een kat slaapt toch het grootste deel van de dag, zeker als er niemand thuis is!
Zie nu net dat je soms daar overnacht, dan is het inderdaad wel beter dat er iemand langskomt ;)

Ik zie het hier ook, als we eens een paar uur weg zijn, liggen ze nog op dezelfde plaats als toen we vertrokken en hebben ze zelfs hun eten niet aangeraakti

Bewerkt door haemoglobine, 30 mei 2010 - 13:04.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 30 mei 2010 - 13:13

Ik zou ze ook thuis laten , rustig in haar eigen omgeving
ze gaat minder stress hebben en veel meer op haar gemakje zijn

Geplaatste afbeelding

angie555
angie555
  • 1.421 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 30 mei 2010 - 13:15

Voor zo'n korte periode zou ik haar thuislaten ze voelt zich in haar eigen omgeving veel beter :wave:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 30 mei 2010 - 13:27

Ik zou ze ook thuis laten. Ik denk dat het haar teveel stress zal geven om mee te gaan.

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 30 mei 2010 - 14:41

haemoglobine zei:

Ik zou er ook voor kiezen om haar rustig in haar eigen omgeving te laten!

Zeker met de honden, als ze die niet gewoon is, en een ander huis waar je zeker voortdurend zou moeten opletten dat ze niet weggeraakt...

Ik denk dat het meer stress zal meebrengen voor jullie beiden dan het waard is, zeker voor een dagje!

Als er iemand kan langskomen voor een knuffel en een brokje is dat zeker beter, maar voor 1 dag ook niet broodnodig, zet gewoon genoeg te eten en zeker te drinken voor je vertrekt en maak dat ze voldoende speeltjes heeft om zich bezig te houden, een kat slaapt toch het grootste deel van de dag, zeker als er niemand thuis is!
Zie nu net dat je soms daar overnacht, dan is het inderdaad wel beter dat er iemand langskomt ;)

Ik zie het hier ook, als we eens een paar uur weg zijn, liggen ze nog op dezelfde plaats als toen we vertrokken en hebben ze zelfs hun eten niet aangeraakti

als je maar wegbent voor één nacht vind ik ook niet broodnodig dat er iemand anders komt.. ben je langer van huis is dit zeker noodzakelijk. je kan ze eten zetten net VOOR je je vertrekt... en eten geven zodra je weer thuis bent.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:49

Ik zou ze ook thuis laten. Wanneer je voor 1 dagje/nachtje weg bent, inderdaad voldoende eten en vers water voorzien. Kan absoluut geen kwaad.
Ben je langer weg, dan moet er iemand langskomen.

Nashota
Nashota
  • 17.924 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:23

Ik zou haar ook thuislaten, eventueel met verzorging wanneer je langer dan een dag wegbent, bovendien moet dan iedereen heel goed opletten dat ze niet de deur uitglipt, want dan is ze natuurlijk in een vreemde omgeving, persoonlijk denk ik dat de stress van een autoreis + vreemde omgeving (huis) + vreemde hond niet opweegt tegen een dag of twee alleen zijn :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:49

Ik ga akkoord met de anderen. Voor 1 dag al die stress, laat haar maar rustig in haar eigen huisje
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:56

sluit me aan bij de rest
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 31 mei 2010 - 01:24

thuislaten....

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#15 Geplaatst 31 mei 2010 - 17:28

Oké :)
Zal mijn schatje dan maar een dagje moeten missen :( :(
Maar het gaat erom wat zij het liefst heeft hé :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=