Spring naar inhoud

- - - - -

bobbel van sterilisatie -> Al veel kleiner! p. 3

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 30 mei 2010 - 16:45

Anaïsje is woensdag gesteriliseerd. En sinds vandaag heeft ze een bobbel onder de wonde. Alles ziet er voor de rest normaal uit. Ik heb al met de DA gebeld en ze zegt dat dat een (weefsel)reactie is op de draadjes. Geen zorgen maken, zolang de wonde er niet ontstoken uit ziet :) (ik zie wel een klein "open stukje" daar waar het genaaid is, dus goed in 't oog houden!)

Hier enkele fotootjes van de dag van de sterilisatie en nu. ('t is echt eigenaardig hoor!)

De dag zelf:
IMG_1675.JPG

IMG_1659.JPG

IMG_1666.JPG
Vandaag:
IMG_1725.JPG

IMG_1732.JPG

IMG_1724.JPG

Bewerkt door Frances, 07 juni 2010 - 14:14.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 mei 2010 - 16:48

Ik denk dat Taiga van Spanishke ongeveer hetzelfde heeft gehad. Zij zal je wel meer kunnen vertellen. Veel beterschap Anaïsje!

Geplaatste afbeelding

Guest_joey_*
Guest_joey_*

#3 Geplaatst 30 mei 2010 - 16:50

Mijn Joeyke heeft dezelfde reactie gehad na haar sterilisatie :) Ziet er inderdaad raar uit, een echte bobbel, maar het is ook vanzelf  terug weggegaan... DA zei hier ook dat het een reactie op de draadjes was. Sommige katten zijn gevoeliger dan andere zeker ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 30 mei 2010 - 17:05

Nelleke heeft dat hier ook gehad en ze moest medicatie nemen. Er zat een soort van abces onder. Dus heel goed in de gaten houden en de temperatuur nemen. Als je bij Nelleke er op duwde, kwam er gele pus uit. Maar bij jullie ziet het er zeker nog niet ontstoken uit.
Potverdorie, ik ga het hier nog eens zeker met de da over hebben. Er zijn toch veel katjes die reageren op die draadjes he.
Stuur eens een pb naar Spanishke. Zij heeft dit inderdaad ook voorgehad.

veel beterschap :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 30 mei 2010 - 17:18

Nelle had dit ook, ik in paniek naar fokster en dierenarts gebeld, nu, ik denk 3 weken da de sterilisatie is alles netjes weggetrokken. Er zit nog 1 klein stukje draad in, maar dat mag ik er niet uit halen.

De Da die ik gebeld had vroeg om voorzichtig op te duwen, en als het terugkomt is er niks aan de hand. Blijft het ingeduwd dan moest ik bij haar gaan.

Niks om je zorgen om te maken.

Bewerkt door Nellebelle, 30 mei 2010 - 17:18.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 30 mei 2010 - 17:26

Nona had dat ook, de DA had me vooraf al gewaarschuwd dat zeer veel katten dat krijgen. Het mag alleen niet te erg worden en niet ontsteken. Bij Nona was het na 3 weken volledig weg. Het moet binnen de maand na de het weghalen van de draadjes weg zijn. Maar het is dus normaal hoor :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Rakhan_*
Guest_Rakhan_*

#7 Geplaatst 30 mei 2010 - 17:29

Lily heeft dat ook gehad en dat kan tot een maand na de operatie duren vooraleer het volledig weg is

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 30 mei 2010 - 18:25

Maya heeft het hier ook gehad, het is vanzelf weggetrokken

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 30 mei 2010 - 18:29

Angel had ook zo'n bobbel na haar sterilisatie. Is een lichte ontstekingsreactie op de dradjes. Bij haar is het ook vanzelf weg gegaan. Goed in het oog houden dat het zeker niet rood gaat kleuren en warm aanvoelt. Veel beterschap :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 30 mei 2010 - 18:34

Ja Taiga heeft dat inderdaad ook gehad, de bobbel was wel minder groot en zo meer aan 1 kant. We weten nog altijd niet wat het was, maar wat we gekregen hadden van de DA heeft zeker geholpen :thumb:

Hij dacht dat het vocht was onder de wonde en moest dus behandeld worden met AB, eerst had ze een enting gekregen en daarna moesten we haar (ik geloof 2 weken) AB toedienen zowel in pilvorm als siroop. Het was niet zo'n leuk karweitje en ze was agressief omdat we haar pilletjes moesten geven en siroop. Na een tijdje was het wel veel beter, ze slikte haar pilletje gewoon in omdat ze wist dat ze geen andere keuze had en na die behandeling was ze weer tip-top in orde.

Voor meer info: http://www.kattensit...3-opgelost.html

Bewerkt door Spanishke, 30 mei 2010 - 18:35.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 30 mei 2010 - 18:35

Veel beterschap
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 30 mei 2010 - 18:52

Bedankt voor alle reacties. Ik ga het dus goed in het oog houden.
Even een vraagje... Hoe meet ik de temperatuur? :oops: :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 30 mei 2010 - 18:57

Frances zei:

Zoals bij baby'tjes, thermometer in haar poepje steken
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 30 mei 2010 - 18:58

Frances zei:

Bedankt voor alle reacties. Ik ga het dus goed in het oog houden.

Zoals bij kleine kindjes, rectaal.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#15 Geplaatst 30 mei 2010 - 18:58

Kiki heeft dit ook heel erg gehad, Lola in iets mindere mate maar toch ook behoorlijk.
Bij ons is het vanzelf weer gegaan :)