Spring naar inhoud

- - - - -

Kat die kitten bijt

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
fehrianlover
fehrianlover
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 30 mei 2010 - 18:35

Hallo,

Ik heb een vraag.
ik heb sinds vandaag een vrouwelijke kitten erbij ( deze is 7 weken ) en ik had al een kater van 1 jaar
nu is het zo dat sinds zij hier is dat de kater haar vasthoudt en boven op haar zit en aan het bijten is

is dit normaal?
of moet ik er iets tegen doen

Ik hoop snel een reactie te krijgen

Bij voorbaat dank,
Linda

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:33

De kater probeert het kitten te dekken. Is je kater gecastreerd ? Laat dit anders zo vlug mogelijk in orde brengen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

fehrianlover
fehrianlover
  • 7 berichten

#3 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:00

ja de kater is gecastreerd

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:08

zou het geen speelgedrag zijn?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:09

Als hij gecastreerd is, is het speelgedrag en een beetje dominant gedrag. Hier durfde Melvin dat ook wel doen toen Silas in huis kwam en het zijn dan nog twee katers hé :o . Ik liet hem daarin niet doen, want zo'n grote kat kan wel hard bijten naar een kleintje (zeker als het op de manier is hoe ze normaal een poes dekken).
Geplaatste afbeelding

fehrianlover
fehrianlover
  • 7 berichten

#6 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:17

ik hoop dat de kater wil laten zien dat hij de baas is en niet iets anders want zodra ik de kitten op de grond zet wil de kater boven op hem springen

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:21

fehrianlover zei:

ik hoop dat de kater wil laten zien dat hij de baas is en niet iets anders want zodra ik de kitten op de grond zet wil de kater boven op hem springen

Hoe reageert het kitten? Vindt ze het OK of helemaal niet?
Geplaatste afbeelding

fehrianlover
fehrianlover
  • 7 berichten

#8 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:23

dat verschilt een beetje de ene keer laat ze het toe en de andere heeft hij haar best wel hardhandig beet en dan piept ze een beetje maar het is gewoon erg vervelend dat de kater haar niet even met rust laat zodat de kitten het huis een beetje kan verkennen.
hij laat haar niet met rust

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#9 Geplaatst 30 mei 2010 - 22:04

fehrianlover zei:

dat verschilt een beetje de ene keer laat ze het toe en de andere heeft hij haar best wel hardhandig beet en dan piept ze een beetje maar het is gewoon erg vervelend dat de kater haar niet even met rust laat zodat de kitten het huis een beetje kan verkennen.
hij laat haar niet met rust

dan moet je ze apart houden tot het kitten de kans heeft gehad alles te verkennen.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 30 mei 2010 - 22:40

Amon deed dat ook af en toe toen Nona kwam (zij woog bijna 2 kg en hij 6 :o ). Zij piepte ook soms als hij te ruw was. Maar hier was het speelgedrag en om te laten zien dat hij de baas was. Nu doen ze dat niet meer :ha nu valt kleine Nona Amon aan als ze wil spelen! Het komt wel in orde :) geef ze wat tijd.

Geplaatste afbeelding

fehrianlover
fehrianlover
  • 7 berichten

#11 Geplaatst 31 mei 2010 - 18:59

hoi,

vandaag gaat het toch wat beter tussen de kater en de kitten maar ik merk wel dat de kater nog erg geobserdeerd is op de kitten en hij volgt haar overal naar toe maar hij doet haar wel minder pijn het is nu wat meer spelen maar ik heb wel gemerkt dat de kater minder oog voor zijn baasjes heeft, hij gunt zichzelf ook geen rust.

kan ik hier iets aan doen
linda

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 31 mei 2010 - 19:19

Finn doet dat hier ook en Spano zat toch ook op Bebbeltje bij Anja :oops:

Geplaatste afbeelding

fehrianlover
fehrianlover
  • 7 berichten

#13 Geplaatst 31 mei 2010 - 21:14

ik hoop toch dat de kater mij gaat vergeven dat ik de kitten erbij heb gehaald en ik ga nu ook de kater aandacht geven en ik zorg dan dat de kitten even niet in de buurt is want ik wil dat mijn kater weet dat ik ook van hem nog steeds hou.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 31 mei 2010 - 21:16

Die gaat jou zeker vergeven. Wat ik hier altijd deed als er een nieuw kitten erbij kwam, is als ik de katjes zie (zoals vb 's ochtends): eerst de kat knuffelen die hier het langste is en als laatste het kleine prutske.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 31 mei 2010 - 21:18

fehrianlover zei:

hoi,

vandaag gaat het toch wat beter tussen de kater en de kitten maar ik merk wel dat de kater nog erg geobserdeerd is op de kitten en hij volgt haar overal naar toe maar hij doet haar wel minder pijn het is nu wat meer spelen maar ik heb wel gemerkt dat de kater minder oog voor zijn baasjes heeft, hij gunt zichzelf ook geen rust.

kan ik hier iets aan doen
linda

Is volledig normaal  hoor. Hier zijn ze ook altijd iets meer met het kitten bezig in het begin dan met ons of met hun speelgoed. Maar dat komt allemaal wel terug in orde en opeens zijn ze weer even knuffelachtig  als ervoor :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding