Spring naar inhoud

- - - - -

Pasta Carbonara: het is me eindelijk gelukt! - Recept op p 3!

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:55

Oh, wil je het ook eens naar mij sturen AUB??  
DANKJE!!! :hug:

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#17 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:59

Zou je het naar mij misschien ook kunnen sturen? :)
wil het wel eens proberen :)

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 31 mei 2010 - 13:52

Bedankt voor het recept! Ga ik deze week zeker eens uitproberen. Ga ook de spekblokjes gebruiken hoor, pancetta is eikes!!
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#19 Geplaatst 31 mei 2010 - 13:58

Allez... Carbonara is toch echt een basisreceptje??? Zoveel moeite mee gehad? Ik maakte dat al toen ik als studentje net op kot zat (goedkoop receptje en weinig potten voor nodig, dus weinig afwas ;) ) en heb nog nooit omeletsaus gehad :LOL: Er is niet veel aan, eigenlijk gewoon pancetta bakken, pasta koken en dan een kaas-eimengsel door de pasta scheppen ;) Een kind kan het ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 31 mei 2010 - 14:00.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 31 mei 2010 - 14:09

@Lut & Sarah en Erik: pb'tjes zijn verstuurd :d

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 31 mei 2010 - 14:14

Smitten Kitten zei:

Allez... Carbonara is toch echt een basisreceptje??? Zoveel moeite mee gehad? Ik maakte dat al toen ik als studentje net op kot zat (goedkoop receptje en weinig potten voor nodig, dus weinig afwas ;) ) en heb nog nooit omeletsaus gehad :LOL: Er is niet veel aan, eigenlijk gewoon pancetta bakken, pasta koken en dan een kaas-eimengsel door de pasta scheppen ;) Een kind kan het ;)

Op gebied van koken ben ik ook wel een beetje een kind :oops:
Niet echt een keukenprinses, ik eet wel graag lekker, maar vind het minder leuk om het eerst te moeten klaarmaken ;)

Ik had tot nu toe de goede verhoudingen nog niet gevonden, hoeveel eieren voor de dosis pasta, met of zonder crème, hoeveel kaas...

Heb al verschillende keren een rare kluts als resultaat gekregen :misselijk:
De voorlaatste keer hebben we zelfs met de rest van de saus 's anderdaags nog een omelet gemaakt met andere restjes :s

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#22 Geplaatst 31 mei 2010 - 14:37

haemoglobine zei:

Op gebied van koken ben ik ook wel een beetje een kind :oops:
Niet echt een keukenprinses, ik eet wel graag lekker, maar vind het minder leuk om het eerst te moeten klaarmaken ;)

Ik had tot nu toe de goede verhoudingen nog niet gevonden, hoeveel eieren voor de dosis pasta, met of zonder crème, hoeveel kaas...

Heb al verschillende keren een rare kluts als resultaat gekregen :misselijk:
De voorlaatste keer hebben we zelfs met de rest van de saus 's anderdaags nog een omelet gemaakt met andere restjes :s
:ha

De échte carbonara moet je maken zonder room ;)
Zelf vind ik het overigens ook echt een zwaar recept trouwens. Kan er niet heel veel van eten. (heel "carby" met die eieren en de pasta, en dan nog eens kaas wat ook niet bepaald light is :LOL: )
En ik vind het extra lekker met pangritata en peterselie over, maar dat is ook niet "échte" carbonara wss... ach, als het maar smaakt he ;)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#23 Geplaatst 31 mei 2010 - 14:41

ik pak gewoon een hoopje spaghetti, een ei erover, voordien gebraden spekblokjes erbij , zout, peper en peterselie.

En ik eet het zooo graag :h

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#24 Geplaatst 31 mei 2010 - 22:24

Ik bak altijd de spekblokjes met 2 teentjes look in olijfolie en dan een scheut witte wijn erbij, onder de pasta meengen en 2 dooiers erbij. Is dan absoluut niet zwaar (room is strikt verboden).

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#25 Geplaatst 31 mei 2010 - 22:25

ik heb het daarstraks gemaakt met volkoren mie, ik had blijkbaar geen gewone pasta meer, en het was overheerlijk :LOL:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 02 juni 2010 - 11:40

Sarah en Erik zei:

ik heb het daarstraks gemaakt met volkoren mie, ik had blijkbaar geen gewone pasta meer, en het was overheerlijk :LOL:

:thumb:
Een heerlijk receptje om te bewaren dus :d

Ik gebruikte ook volkoren spaghetti, maar met mie kan dat ook zeer goed!

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 02 juni 2010 - 11:45

Smitten Kitten zei:

:ha

De échte carbonara moet je maken zonder room ;)
Zelf vind ik het overigens ook echt een zwaar recept trouwens. Kan er niet heel veel van eten. (heel "carby" met die eieren en de pasta, en dan nog eens kaas wat ook niet bepaald light is :LOL: )
En ik vind het extra lekker met pangritata en peterselie over, maar dat is ook niet "échte" carbonara wss... ach, als het maar smaakt he ;)

Ja, dat heb ik ook al ergens gezien, in de echte zit geen room!
Wel redelijk zwaar om te eten, en jammer genoeg kun je de restjes niet zo goed opwarmen...
Ach, met peterselie en pangritata, variaties zijn steeds leuk om uit te testen, zoals je zegt, zolang het maar lekker smaakt ;)

Elfonia zei:

ik pak gewoon een hoopje spaghetti, een ei erover, voordien gebraden spekblokjes erbij , zout, peper en peterselie.

En ik eet het zooo graag :h

Voel me bijna beschaamd als ik zie hoe gemakkelijk jij het klaarmaakt!
Het houdt inderdaad niet veel meer in :oops:

alaantje zei:

Ik bak altijd de spekblokjes met 2 teentjes look in olijfolie en dan een scheut witte wijn erbij, onder de pasta meengen en 2 dooiers erbij. Is dan absoluut niet zwaar (room is strikt verboden).

Met look had ik ook al een receptje geprobeerd, de smaak was lekker, maar het uitzicht was iets anders :o
Met wat witte wijn moet ook wel smaken :d

Geplaatste afbeelding

Guest_Shaq_*
Guest_Shaq_*

#28 Geplaatst 02 juni 2010 - 13:35

heb je fotos van het resultaat :) ik zou ook wel graag dat receptje hebben :) dan kan ik mijn ventje es verwennen :)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 02 juni 2010 - 15:53

Ik wil het ook wel eens uitproberen. Krijg ik het receptje ook aub? :)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 02 juni 2010 - 19:09

@ Shaq en Tinne: pb'tje is onderweg ;)

En er staat een fotootje op de pdf, stond bij het recept!

Geplaatste afbeelding