Spring naar inhoud

- - - - -

de FIP ziekte

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 31 mei 2010 - 09:37

twinsisterjoyce zei:

FIP kan een kat nergens oplopen, dat is een speling van het lot helaas. Een schimmel daarentegen heeft ze heel waarschijnlijk toch wel van de dierenwinkel mee genomen. Deze dierenwinkel mogen wij hier niet meer bij naam noemen (de eigenaar heeft ons hier al bedreigd) maar iedereen hier weet over welke je het hebt. Het is te hopen dat de inspectie de zaak eens sluit.

Sorry, maar nog eens: Dat is je reinste onzin.
Laster =/= feiten.
En als de topicstarter kan bewijzen dat de kat van die winkel komt (aankoopbewijs) en dat ze dus schimmel heeft (bewijs van de dierenarts), dan gaat het hier om feiten, en niet om laster.
En dan kan desbetreffend persoon dreigen met rechtzaken zoveel hij wil, hij heeft geen poot om op te staan (wat niet belet dat ze het uiteraard wel zullen proberen).
Het gaat immers om de waarheid.

Het enige wat die winkel wil bereiken is dat jullie allemaal bang worden (voor een rechtzaak), en belangrijker: Dat jullie allemaal zwijgen. Want let's face it, dit is voor die mensen slechte reclame.
Helaas zijn zij daarvoor verantwoordelijk, en niet wij.

Overigens kan die winkel dreigen zoveel ze willen, ze hebben nog altijd geen contactgegevens van jullie, dus een dagvaarding sturen zal al moeilijk worden ;) .

Bewerkt door arifiene, 31 mei 2010 - 09:39.

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#17 Geplaatst 31 mei 2010 - 10:08

veel sterkte met je verlies.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 31 mei 2010 - 10:36

arifiene zei:

Sorry, maar nog eens: Dat is je reinste onzin.
Laster =/= feiten.
En als de topicstarter kan bewijzen dat de kat van die winkel komt (aankoopbewijs) en dat ze dus schimmel heeft (bewijs van de dierenarts), dan gaat het hier om feiten, en niet om laster.
En dan kan desbetreffend persoon dreigen met rechtzaken zoveel hij wil, hij heeft geen poot om op te staan (wat niet belet dat ze het uiteraard wel zullen proberen).
Het gaat immers om de waarheid.

Het enige wat die winkel wil bereiken is dat jullie allemaal bang worden (voor een rechtzaak), en belangrijker: Dat jullie allemaal zwijgen. Want let's face it, dit is voor die mensen slechte reclame.
Helaas zijn zij daarvoor verantwoordelijk, en niet wij.

Overigens kan die winkel dreigen zoveel ze willen, ze hebben nog altijd geen contactgegevens van jullie, dus een dagvaarding sturen zal al moeilijk worden ;) .

Sorry maar Joyce zegt toch ook dat die schimmel wel van de winkel zal komen? Wat betreft de FIP heeft ze gelijk, die neem je niet mee, da's een mutatie van een veel aanwezig coronavirus. Het dreigen met een dagvaarding kan wel degelijk, de plaatser van t bericht zal niet worden gedagvaard maar de eigenaars van deze site.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 31 mei 2010 - 10:57

Ginger-en-Noortje zei:

Sorry maar Joyce zegt toch ook dat die schimmel wel van de winkel zal komen? Wat betreft de FIP heeft ze gelijk, die neem je niet mee, da's een mutatie van een veel aanwezig coronavirus. Het dreigen met een dagvaarding kan wel degelijk, de plaatser van t bericht zal niet worden gedagvaard maar de eigenaars van deze site.

Ik had het over het feit dat we 'deze dierenwinkel' niet meer bij naam mogen noemen.

Om te dagvaarden heb je nog steeds een wettelijke grondslag nodig. Als er geen sprake is van laster sta je dus nergens met je dagvaarding.

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#20 Geplaatst 31 mei 2010 - 11:12

Hoe merk je dat een kat FIP heeft eigenlijk?

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:30

Veel sterkte

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:49

Lalientje zei:

Hoe merk je dat een kat FIP heeft eigenlijk?

ik denk dat het een ziekte is die zich bij iedere kat anders uit. De natte vorm is makkelijker vast te stellen, dan is de buik heel dik en kan er dradentrekkend vocht uitgetrokken worden. Verder heb ik geen ervaring met deze vorm

Onze joppie is overleden aan de droge vorm van fip. Bij hem de volgende symptomen:
-eerst lusteloos, weinig eten en drinken,veel slapen en koorts
-naar da; eerste diagnose: infectie van de luchtwegen
-naar andere da toen het niet verbeterde; 2de diagnose: infectie van de luchtwegen + infectie van de urinewegen
-ab sloeg wederom niet aan, toestand werd slechter; opnieuw naar andere da: acuut nierfalen dus opgenomen
- toen hij terug thuis was, extreem tandenknarsen (zelfs bij vloeibare viyo die we moesten dwangvoeren) en omvallen, slepen met de achterpootjes, wankelen
- Op de ochtend van 2 september begon hij heel pijnlijk te miauwen, het leek alsof hij stikte; toen hebben we hem laten inslapen.
edit: hij at ook zijn kattenzand op, schijnt een teken van bloedarmoede te zijn

Bij droge fip steken dus overal infectiehaarden de kop op; een 100% betrouwbare diagnose kan enkel na autopsie; maar er zijn natuurlijk sterke indicaties bij symptomen zoals die van joppie en bepaalde waarden in het bloed

Ach, het is een vreselijke ziekte, héééél veel sterkte met het verlies van simba :hug:

Bewerkt door nikitaaake, 31 mei 2010 - 12:51.

Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 31 mei 2010 - 13:15

heel veel sterkte :hug:

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 31 mei 2010 - 13:30

Heel veel sterkte toegewenst :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 31 mei 2010 - 15:42

:( :( :( :rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_simba2010_*
Guest_simba2010_*

#26 Geplaatst 31 mei 2010 - 18:00

laat ze maar mee loeren en luisteren ik heb geen bang van hen ze integendeel ik heb niks te verliezen want heb niks fout gedaan laat hun advocaat ma komen dan ik heb bewijzen en wie wil kan mij prive mailen zodat ze hun dossiertje ook kunnen door sturen zodat we een dik pak hebben om ze aan te geven mvg :trance:

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#27 Geplaatst 31 mei 2010 - 19:42

Ik wist niet dat je in Belgie katten kon kopen in de dierenwinkel. Jier in Nederland is dat verboden toch?
Ik zou sowieso de volgende keer naar een erkende fokker gaan ipv een dierenwinkel.

Heel veel sterkte met het verlies van je kat. :cry:

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 31 mei 2010 - 20:13

simba2010 zei:

laat ze maar mee loeren en luisteren ik heb geen bang van hen ze integendeel ik heb niks te verliezen want heb niks fout gedaan laat hun advocaat ma komen dan ik heb bewijzen en wie wil kan mij prive mailen zodat ze hun dossiertje ook kunnen door sturen zodat we een dik pak hebben om ze aan te geven mvg :trance:

Toch is er door de eigenaren van het forum al eens gevraagd om de naam niet te noemen omdat alle eventuele gerechtelijke dingen bij hun op het bord komen.
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 31 mei 2010 - 22:03

Heel veel sterkte met het overlijden van Simba :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_simba2010_*
Guest_simba2010_*

#30 Geplaatst 04 juni 2010 - 10:40

wil er dan niemand mee doen????? samen staan we veel sterker !!!! :catcurs