Spring naar inhoud

- - - - -

de FIP ziekte

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#31 Geplaatst 04 juni 2010 - 12:55

veel sterkte met het verlies van Simba :(

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 04 juni 2010 - 13:06

Ik denk dat velen al hun klacht ingediend hebben bij het FOD. Dus mss kan je eens bellen naar het FOD om te informeren over het dossier en wat je kan doen?

Guest_simba2010_*
Guest_simba2010_*

#33 Geplaatst 07 juni 2010 - 18:55

ja heb je daar een telefoonnr van en mss een dossiernr of onder welk dossier da ze da hebben staan ? zodat als ik bel kan zeggen welk dossier? mvg anja

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 08 juni 2010 - 09:28

hier is een link:

http://www.health.be...rm/17846583.pdf

ik weet niet hoeveel ze mogen zeggen (lopend onderzoek), maar je kan altijd eens vragen wat je het beste doet. Ik vermoed dat als je de naam zegt, dat ze het wel gaan kennen.

Guest_simba2010_*
Guest_simba2010_*

#35 Geplaatst 08 juni 2010 - 14:02

ok thx

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 08 juni 2010 - 14:26

simba2010 zei:

ja heb je daar een telefoonnr van en mss een dossiernr of onder welk dossier da ze da hebben staan ? zodat als ik bel kan zeggen welk dossier? mvg anja

Ik denk niet dat ze die gegevens mogen delen en ook al zeker geen dossiernummer(s) mogen geven, het zal waarschijnlijk gewoon het zoveelste trieste verhaal op de stapel worden en tja ik vraag me ook nog altijd af wanneer er nu eindelijk eens iets aan gaat gedaan worden. Succes alvast :geluk:

Bewerkt door Spanishke, 08 juni 2010 - 14:27.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#37 Geplaatst 08 juni 2010 - 21:40

daarom zou ik net eens bellen, wsl mogen ze niks zeggen, maar je kan altijd vragen wat jij kan doen. daarbij moeten ze nu ook eens een uitlegske doen aan een gedupeerde, dat is wat anders dan er alleen maar een briefke van krijgen.  

ze zijn onderbemand: 1 inspecteur per provincie die alles moet nagaan: asielen, winkels, particulieren, boerderijen,....

Guest_simba2010_*
Guest_simba2010_*

#38 Geplaatst 12 juni 2010 - 12:47

pffff is ni normaal maar kunnen jullie jullie dossier ni door mailen dan hebben we toch wa meer in handen he en dan kan ik ernaar toe gaan met een dik dossier dan moeten ze wel iets doen (anders ga ik ni buiten) thx alvast ;)

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 12 juni 2010 - 15:32

ik heb er zelf nog niet mee te maken gehad met die winkel

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#40 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:23

Maar waar wil je ze dan op pakken?
Op FIP?? FIP kan helaas bij elke kat optreden. Het hoeft niet gerelateerd te zijn aan een dierenwinkel. Het onschuldige coronavirus heeft de kat meegenomen. Dit is gaan muteren en geeindigd in het dodelijk FIP.
Dit kan je een dierenwinkel niet in de schoenen schuiven.
Schimmel, tja dat is een zeer vervelend iets. Ik weet niet of je meer katten heb, maar ik zou wel goed alles ontsmetten. Elke kat die binnenkomt kan zonder meer schimmel krijgen. Echter dit is dan wel uit je eigen huis afkomstig.
Bij mij als Nederlander zijnde is deze dierenwinkel zelfs berucht. Ik heb met die zaak niks van doen, en kan er niet zo over oordelen. Alleen dat ik er nog geen voet binnen zet.
Waarvoor wil je toch zo graag met een dik dossier aan komen zakken?
Zelf contact opnemen, met je eigen verhaal. Wanneer iedereen zoals jij wacht op een dikker dossier, dan zal er aan de winkel nooit iets gebeuren. Echter als je als individu zelf aan de bel trekt, dan wordt er veel sneller geluisterd. Hun moeten een dossier opbouwen. En misschien is jouw verhaal nu net die laatste druppel die ze nodig hebben.

Maar ga voortaan naar een cattery, zelfde bedrag alleen worden kittens geboren uit HCM, PKD, CIN negatieve ouders met een stamboom.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#41 Geplaatst 13 juni 2010 - 09:34

arifiene zei:

Sorry, maar nog eens: Dat is je reinste onzin.
Laster =/= feiten.
En als de topicstarter kan bewijzen dat de kat van die winkel komt (aankoopbewijs) en dat ze dus schimmel heeft (bewijs van de dierenarts), dan gaat het hier om feiten, en niet om laster.
En dan kan desbetreffend persoon dreigen met rechtzaken zoveel hij wil, hij heeft geen poot om op te staan (wat niet belet dat ze het uiteraard wel zullen proberen).
Het gaat immers om de waarheid.

.

Het wordt meteen laster als de afwijking en de naam van de winkel hier op de site staan. Tenslotte wordt er op die manier slechte reclame gemaakt.

Zo had ik bij mijn pers bij Memoriam een afscheidstekstje met hetgeen waaraan ze was overleden en kort daarna stond de politie ook aan mijn deur om een pvtje op te maken.

Is niets van gekomen aangezien zij het zelf ook al heel belachelijk vonden.

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 13 juni 2010 - 09:47

Sarah* zei:

Het wordt meteen laster als de afwijking en de naam van de winkel hier op de site staan. Tenslotte wordt er op die manier slechte reclame gemaakt.

Zo had ik bij mijn pers bij Memoriam een afscheidstekstje met hetgeen waaraan ze was overleden en kort daarna stond de politie ook aan mijn deur om een pvtje op te maken.

Is niets van gekomen aangezien zij het zelf ook al heel belachelijk vonden.

Slechte reclame is niet per definitie laster.

Feiten =/= laster.

Als mensen bewijs hebben, zwart op wit, van een dierenarts, dat ze daar een zieke kat geadopteerd hebben, is dit géén laster, maar een feit (dat door een vakbekwame dierenarts is vastgesteld). Dat mag je dan gerust bekend maken.

Wat bvb wel laster is, is een kat adopteren en suggereren dat hij in die winkel schimmel gekregen heeft. Je hebt immers geen bewijs.

Guest_simba2010_*
Guest_simba2010_*

#43 Geplaatst 13 juni 2010 - 17:33

ik heb wel een bewijs van de dierenarts da hij schimmel heeft opgelopen in de winkel want 1 we hebben geen andere katten in huis en 2 ze was amper 2 weken bij ons dus geen gezever van laster en toestanden het is een feit!!!! :censored:

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 27 juni 2010 - 16:31

@ arifienne

wat ik me dan wel afvraag is hoe er in het proces van 2 dierenrechten activistes en het asiel van kontich, die 2 activistes wel zijn veroordeeld terwijl ze toch wel bewijzen van verwaarlozing hadden? Die kregen een dwangsom dat ze de naam van de DA verbonden met het asiel niet meer negatief mochten vernoemen. Pittig detail: die DA was ook raad van bestuur van dat asiel.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 28 juni 2010 - 09:49

wea zei:

@ arifienne

wat ik me dan wel afvraag is hoe er in het proces van 2 dierenrechten activistes en het asiel van kontich, die 2 activistes wel zijn veroordeeld terwijl ze toch wel bewijzen van verwaarlozing hadden? Die kregen een dwangsom dat ze de naam van de DA verbonden met het asiel niet meer negatief mochten vernoemen. Pittig detail: die DA was ook raad van bestuur van dat asiel.

Omdat 'verwaarlozing' erg subjectief is.
Als je een rechter voor je neus hebt die niets geeft om katten, dan zal hij al moeten kaal en zonder staart zijn eer er van verwaarlozing wordt gesproken.
Het gaat ook om een grote zaak in Kontich, iédereen kreeg hier lucht van, en het zal inderdaad erg nadelig geweest zijn voor de zaken van dat asiel.
Hier gaat het om een internetforum (als je alle andere fora waarop er klachten staan niet meetelt) én om meerdere personen.

Je moet zoiets ook anders aanpakken. Bij 'desbetreffende dierenwinkel' kun je niet spreken van echte verwaarlozing. De dieren krijgen eten, zitten in ogenschijnlijk nette hokjes... Mensen die er niets van kennen (en zo zijn er heel wat) zullen oordelen dat die dieren daar supergoed zitten.
Schimmel, als die behandeld wordt, is geen verwaarlozing. Stambomen vervalsen of oostblok-kittens importeren is zogenaamd (ik zwijg dan over de omstandigheden eh, enkel het feit op zich) is geen verwaarlozing.
En ga zo maar door.
Zieke dieren verkopen is uiteraard tegen de wet. Maar welke werknemer van een dierenwinkel zal schimmel in een vroeg stadium herkennen? Met welke dierenarts werken zo'n mensen?

Bovendien vermoed ik (en vele anderen met mij) dat de dierenarts van Kontich wel enkele mensen kent op de juiste plaats.
Maar ik ga dat vermoeden ook niet uitsluiten voor andere niet nader bepaalde winkels/asielcentra.