Spring naar inhoud

- - - - -

Vaatwasgeur

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 31 mei 2010 - 13:28

Muizepoes zei:

Jaja ons Marie :LOL: Het is wel al Marie de tweede ondertussen, vorige Marie heeft het twee maand geleden begeven na 7 jaar trouwe dienst.

:ha :ha :ha RIP Marie. Hahaha

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Muizepoes
Muizepoes
  • 5.142 berichten

#17 Geplaatst 31 mei 2010 - 13:30

Lies zei:

En wat zeg je dan tegen je man? Schat steek Maria nog eens vol :ha

Haha jaja was het maar waar, hij heeft altijd uitvluchten dat hij ze niet goed gevuld krijgt :evil:

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 31 mei 2010 - 13:30

Hmmm misschien dan toch eens zonder all-in one blokjes proberen en gewoon de producten apart erin doen.

Geen vaatwasmachine meer gebruiken zou echt wel geen optie zijn.
Was gewoon superblij toen we eindelijk een hadden. :)
Hij krijgt ook wel alles proper, daar hebben we geen problemen mee, plastiek droog krijgen is weer iets anders, maarja even met een handdoek erover moeten gaan is nu ook weer geen ramp.

:ha Marie de vaatwas :LOL: ;) .

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:15

Hier ook geen problemen met vaatwas geurtjes, en alles is proper als het uit de vaatwas komt. Ik gebruik all-in-one tabletten, maar doe ook nog apart spoelmiddel en zout in de vaatwasser.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:19

PeggyJ zei:

Hier ook geen problemen met vaatwas geurtjes, en alles is proper als het uit de vaatwas komt. Ik gebruik all-in-one tabletten, maar doe ook nog apart spoelmiddel en zout in de vaatwasser.

Tiens dat doe ik ook :catscratchhead ...
Kan het misschien ook liggen aan het geurtje dat in de vaatwas hangt om je vaatwas fris te laten ruiken?

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:22

Lisje zei:

Kan het misschien ook liggen aan het geurtje dat in de vaatwas hangt om je vaatwas fris te laten ruiken?

Dat is heel slecht ;) stond ook in testaankoop :) zo geurtjes vr in de vaatwasmachine te hangen zijn niet goed. Dat kan het wel eens heel goed zijn ;)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:23

Lies zei:

En wat zeg je dan tegen je man? Schat steek Maria nog eens vol :ha

:ha :ha :ha

Pixel, welke vaatwasser hebben jullie? In juli gaan we er namelijk ook één kopen :)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#23 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:25

Lisje zei:

het beste is om je afwasmachine soms leeg op hoge temperatuur te laten draaien, eventueel met soda kristallen erin

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:28

Ok het geurtje gaat er vanavond uit, dan eens testen. Hopelijk ligt het daaraan.
Thx allemaal ;) .

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:31

Wij hebben een Siemens vaatwas en ik moet zeggen dat die super haar/zijn best doet. Ik heb daarnet mijn neus eens in de plastieken potjes gestoken en ik heb geen geur. Alles is droog. Bij goedkope glazen heb ik wel aanslag in de glazen zelf (maar dat kan ook al komen van onze vorige vaatwas of dat ik ze aan te hoge temperaturen laat meewassen). Ik was met all-in-one Sun zonder apart spoelglansmiddel. Ik doe er wel nog zout in.
Toen vorig jaar onze vorige vaatwas de geest gaf ( lek in afvoerslang en heel de motor moest vernieuwd worden) heb ik gemerkt hoe goed de nieuwe wel wast.
Enkel opletten met puree (dat er dan niet teveel in zit). Ik spoel niets op voorhand af en alles komt er proper uit. Bij mij dan toch. Ik weet niet hoe Dirk erin slaagt om het niet proper eruit te krijgen (nu hij kan dus echt geen vaatwas vullen :louche: ).

Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:32

Lisje zei:

Ok het geurtje gaat er vanavond uit, dan eens testen. Hopelijk ligt het daaraan.
Thx allemaal ;) .

Reinig je het ook soms? Met zo van die busjes die je dan er in moet zetten? en dan laten draaien zonder vaatwas? zou dit ook is doen ;) en het geurtje weg halen.

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.017 berichten

#27 Geplaatst 31 mei 2010 - 17:23

Frances zei:

Pixel, welke vaatwasser hebben jullie? In juli gaan we er namelijk ook één kopen :)

Ben eens gaan kijken. Het is eentje van Bosch. Type S9LT1B staat erin. We hebben hem al zeker 2 jaar, ben er nog altijd heel content van.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 31 mei 2010 - 17:39

Als je een keertje een kort afwasprogramma neemt en je giet azijn in de gaatjes van de sproeiarmen en in de vaatwasser, dan reinigt dit goed je vaatwasser (ook voor de geurtjes).  Ik doe dit ongeveer 1x per 14 dagen en heb er geen last van.
Laat eens weten of het ook bij jullie werkt.
Dit komt uit "de raad van tante kaat" ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 31 mei 2010 - 20:20

Lisje zei:

Dat zou kunnen, ik heb gen geurtje in de vaatwas hangen. Ik doe wel 1 keer per maand zo'n machinereiniger erin.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag