Spring naar inhoud

- - - - -

Elfenfestival Sept up

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 31 mei 2010 - 10:51

4 en 5 sept organiseren we een eerste keer een elfenfestival in Belgie

Kapelle op Den bos

Ik heb thuis kaarten in voorverkoop liggen ,
Als je wilt aanschuiven in de lange rij ;) ginder ter plaatste kost het een 2-3 euro meer

DAgticket voor volwassenen 10 Euro
                    kinderen      5 euro

Weekendticket  volwassenen 15 euro
                      kinderen      7 euro

Wil je workshops meedoen is dit als dagticket         30 Euro
                                                weekendticket   50 Euro

Er zullen bekende elfenkunstenaars zijn uit het buitenland

zoals josephine Wall (Uk)
       Felicity Fairy (UK)
Linda Ravenscroft (UK)
   ea

Gisteren hebben we in Brugge nog zelf een optreden gehad  met de kinderen en zaterdag 5 juni nog in leuven Herent  
Daarna zullen we met de voorbereidingen vh festival verder gaan

meer info kan je kijken op Elfentheater
                                    of bij mij
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 31 mei 2010 - 13:58

Joesphine Wall!? :goofy:
Ik heb de link net eens bekeken maar ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet verwachten.
Het is vooral theater en dans, niet?

Wat moet ik me voorstellen bij de bekende kunstenaars? Komen ze spreken of kan je ze aan het werk zien?

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 31 mei 2010 - 15:29

:geluk: :geluk: :geluk:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 31 mei 2010 - 17:58

elixeryen zei:

Joesphine Wall!? :goofy:
Ik heb de link net eens bekeken maar ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet verwachten.
Het is vooral theater en dans, niet?

Wat moet ik me voorstellen bij de bekende kunstenaars? Komen ze spreken of kan je ze aan het werk zien?

Er zullen heel wat kraampjes staan waar oa Jesephine in een van de staat met al haar werk

Er zullen wrs de dansjes van het elfentheater worden geleerd , de liedjes ,

de meeste bezoekers etc komen verkleed als elf, trol ,.... etc

Verder weet ik het ook nog niet echt goed want na 5 juni zullen er verdere voorbereidingen gedaan worden ,

zoek eens 2 wishes fairy festival in the UK op
of het elfenfestival in nederland ,
Dan heb je enig idee!

Kijk ook eens op mijn Facebook in de foto s onder elfentheater
Dit was in Nederland ;)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 07 augustus 2010 - 14:34

Het elfenfestival komt dichter en dichterbij. Hierna vind je alvast een overzichtje van wat er allemaal te doen is. Het zou fantastisch zijn als je dit ook naar jouw adressenbestand wilt verder sturen

Het programma wordt steeds leuker. Elke week zijn er nieuwe activiteiten bij. Neem zeker af en toe een kijkje op Elfentheater
Voor degene die nog affiches / flyers willen mee uitdelen of als je graag wil meehelpen aan onze reclametocht in Kapelle op-den bos en omgeving Mechelen, ... (We zullen o.a. ook alle scholen bezoeken en directeurs contacteren.), geef dan zeker een seintje.
Hieronder vind je ook de ticketinfo en het programma... (Voor de workshops en de elfenmodeshow, moet je op voorhand inschrijven. Voor het avondoptreden 'Magic Celtic' op zat 4 sept om 19h, betaal je een dagticket.)
We zijn nog op zoek naar een zwembad van 3,5 m diameter dat we mogen gebruiken op het festival.
Nieuwe data God'innenreis Lesbos: van ma 30 mei tot 6 juni 2011 >>>Meer info... (Je kan vanaf nu inschrijven!)
Engelenworkshop voor kinderen op don 19 aug om 13h in Berchem: >>>Integrated Energy Therapy...

Wij organiseren voor jong en oud een uniek evenement op 4 en 5 sept in Kapelle op-den Bos in het kasteeldomein van Koningsteen. (Oxdonkstraat 168
1880 Kapelle op-den Bos)
In onze buurlanden zijn elfenfestivals al lang gekend... (Elf Fantasy Fairy trekt twee keer per jaar 25 000 mensen in Nederland. Elfenfestivals hebben ook in Groot-Brittanie, Duitsland, Frankrijk, Europa, Zuid-Afrika, Amerika, Australië ... heel wat succes.) In België zo goed als onbestaand tot nu.

Het idee: elfen houden van muziek, dans, kunst, dromen, natuur, bellen, bloemen, spelen, plezier maken... Kwaliteiten die bij een kind spontaan aanwezig zijn, maar die we als volwassene soms kwijtraken doorheen de jaren. Daarom een elfenkunstfestival voor alle leeftijden. Dit festival is gegroeid uit onze projecten 'elfentheater' en 'elfenschool'.

Kom zeker ook kennismaken met onze droomboom. Aan deze droomboom hangen een heleboel droomzakjes waar je je elfendroom kan instoppen. Er zijn ook een heleboel elfenprijzen te winnen...
Elfenwijsheid: Natuurvolkeren geloven dat alles begint met een droom. Eerst heb je een droom, een idee en als je dit idee opschrijft/optekent dan krijgt deze droom aardevorm. Daarom deze elfenboom. Alle bezoekers mogen tijdens het festival ook een droom kiezen uit de droomzakjes. Deze droom heeft dan een bepaalde boodschap speciaal voor jou.
Wij nodigen iedereen uit (geen verplichting) om verkleed naar dit festival te komen (als elf, natuurwezen, draak, tovenaar, trol of een ander natuurwezen...). Je kan dan ook deelnemen aan onze unieke elfenmodeshow, want elfen zijn er in alle vormen en maten.

Neem zeker een kijkje... en ontdek een misschien lang vergeten deeltje van jezelf ... Elfentheater

Hieronder en op de website Elfentheater alle info...

Elfenkunstfestival op 4 & 5 sept 2010 in Koningsteen in Kapelle op-den Bos (nabij Mechelen - België).

Het elfenkunstfestival is een kleurrijk evenement voor klein en groot. Tijden dit festival wordt je helemaal ondergedompeld in de subtiele sferen van de elfen, elementalen, natuurwezens, draken, druïden...
Wij nodigen ook iedereen uit (geen verplichting) om verkleed naar dit festival te komen (als elf, natuurwezen, draak, tovenaar, trol of een ander natuurwezen...)
We hebben een aantal internationale gasten zoals de internationaal bekende schilderessen Josephine Wall en Linda Ravenscroft. Josephine zal live aan een schilderij werken tijdens het festival. Linda Ravenscroft geeft een workshop ' Fairy painting'. Ook onze beroemde binnenlandse poppenmaakster 'Diane Guelinckx' is van de partij. Zij maakt levensechte elfenpoppen en geeft hierover ook een workshop. (zie affiche elfenfestival hieronder)

Het aanbod bestaat uit
elfenkunstmarkt met een heleboel kunstenaars/ standhouders uit binnen en buitenland
creatieve workshops (zoals intuïtief schilderen, elfenbeeldjes boetseren,...)
elfenworkshops (kennismaken met de natuurwezens, deva's, engelen, de elf en de draak in jezelf, droomklankenconcert ...)
dansworkshops
Optredens dans muziek en elfendansen gebracht door elfjes van het elfentheater, vuurshow door vuurelfen, luchtshow met een dansende elf in de bomen en wervelende sluierdansen, tribal belly dance, live harpmuziek, elfenballet ... met avondconcert 'magic celtic', uniek Keltisch en Oosters muziek- en dansconcert
Fairy Fashion Show met nieuwe collectie elfenkledij
Elfenmodeshow en vrij podium waaraan iedereen kan deelnemen: klein, groot, dik, dun ... elfen zijn er in alle vormen en maten
Uitgebreid kinderprogramma met tal van workshops, aquabubbles, poppentheater, ...
Voor deelname aan de elfenmodeshow, vrij podium en aan de workshops, moet je op voorhand inschrijven.

met special guests:
Josephine Wall (UK)

Linda Ravenscroft (UK)

Felicity Fairy & Muddlehead Pixie (UK)

Een greep uit het aanbod: Unieke Elfenmodeshow

Verkleedpartij, elfenmodeshow en vrij podium voor elfen, trollen, kabouters, tovenaars en andere natuurwezens... Iedereen is welkom. Elfen zijn er in alle vormen en maten!

met optreden bloemenelfendans en Indische elfendans door de elfjes van het elfentheater

© C. Peeters fotografie

en natuurlijk is Felicity Fairy (UK) samen met Muddlehead Pixie, Trixie en Bubbles ook van de partij! Bubbles tovert de hele tuin om in een wervelend bellenfestein.

Meer info op Elfentheater
Fairy Arts Festival

Kom kennismaken met onze droomboom in het elfenkunstdorp voor kinderen. Aan deze droomboom hangen een heleboel droomzakjes waar je je elfendroom kan instoppen.
Elfenwijsheid: Natuurvolkeren geloven dat alles begint met een droom. Eerst heb je een droom, een idee en als je dit idee opschrijft/optekent dan krijgt deze droom aardevorm.
De elfendroomboom is er voor alle leeftijden. Heb je een droom, een verlangen, een hartewens, teken/schrijf die op.

Tijdens het elfenkunstfestival kan je dan natuurlijk ook een droom kiezen uit de droomzakjes. Deze droom heeft voor jou dan een speciale boodschap... benieuwd?
Er zijn ook elfenprijzen te winnen. Uit alle dromen die voor 1 sept bij Briony aankomen, wordt een aantal elfendromen gekozen tijdens onze elfenmodeshow. Een onschuldige elfenhand zal uit het dromenzakje een aantal dromen kiezen.
Wat is er allemaal te winnen? Elfenvleugels, elfencd, elfenboek, elfendroomzakje, elfenkroontjes, ... en nog zoveel meer.
Alle elfen die willen deelnemen aan de elfendroomwedstrijd, sturen hun elfendroom (met naam en adres op de achterkant van het blad) op naar Briony voor 1 sept 2010:
Briony Vanden Bussche
Thaliastraat 71,
2600 Berchem
België

In voorverkoop: toegang elfenkunstmarkt, optredens
Dagticket: 10 euro pp / kinderen < 12j. 5 euro
Weekendticket: 15 euro pp / kinderen < 12j. 7 euro
Wil je enkel op zaterdagavond komen, dan betaal je ook een dagticket.
Voor de kinderen is doorlopend opvang voorzien in de tent voor kinderelfenkunst.
In voorverkoop: toegang elfenkunstmarkt, optredens en workshops
Dagticket workshops: 30 euro pp
Weekendticket workshops: 50 euro pp
Tickets kunnen gekocht worden bij volgende personen/organisaties: (Wil je ook graag tickets verkopen, neem dan contact op met Briony). Voor workshopstickets aangekocht bij onderstaande personen dien je ook het inschrijvingsformulier hieronder in te vullen.
Briony (elfentheater, Antwerpen)
Ria Nys, intuïtief schilderen, Antwerpen
Ushi, Motion in Art (Sint-Katelijne-Waver)
de Gezellige Heks (BE, Lint)
Boekhandel Johannes & Littera (BE, Leuven en Brugge)
Koningsteen (BE, Kapelle op-den bos)
Het 11je (BE, Lille)
Elfenatelier (BE, Leuven en Antwerpen)
Saskia Hoeboer; (Nederland)
Diane Guelinckx; (Boutersem BE)
Voor online boekingen
Je inschrijving is definitief na inschrijving via volgend
>>>inschrijvingsformulier van het elfenkunstfestival... en na storten van het bedrag op het rekeningnr hieronder beschreven met vermelding van elfenfestival en je reservatienaam op 979-2483119-21 op naam van Sterrencirkels VZW, Thaliastraat 71, 2600 Berchem. Iban: BE17 9792 4831 1921, Bic: ARSPBE22
Let op: maaltijden en overnachtingen betaal je bij aankomst aan de kassa van het elfenkunstfestival, dus niet via overschrijving! Deze moet je wel op voorhand reserveren via het inschrijvingsformulier.
De prijs in voorverkoop geldt enkel voor inschrijvingen die op voorhand betaald zijn.
Uiterste betaaldatum is 28 augustus 2010.

Kassa (aan de deur): toegang elfenkunstmarkt, optredens
Dagticket: 12 euro pp / kinderen < 12j. 7 euro
Weekendticket: 20 euro pp / kinderen < 12j. 10 euro
Wil je enkel op zaterdagavond komen, dan betaal je ook een dagticket.
Voor de kinderen is doorlopend opvang voorzien in de tent voor kinderelfenkunst.
Kassa: toegang elfenkunstmarkt, optredens en workshops
Dagticket: 45 euro pp
Weekendticket: 70 euro pp

Workshops Volwassenen
Zaterdag Zondag
Voormiddag:
Blok 1
10h30 - 12h00

Dansen en zingen met de vier natuurelementen: Fabienne
De elf in jezelf: Katrijn & Patrick
Drawing Fairies met Linda Ravenscroft
Dansen en zingen met de vier natuurelemente: Fabienne
Beschermengel en aartsengelen: Mieke Michielsen
Middagpauze
Namiddag:
Blok2
14h30 - 16h00
De eenhoorn en de kristalelfen: Mieke Michielsen
De natuurelementen en de engelen: Isabelle Duchene
American Tribal Dance - buikdans met Ushi
Sacrale Engelencirkeldansen: Mieke Michielsen
De natuurelementen en de engelen: Isabelle Duchene
Geuren, kleuren, klanken en massage: Filip De Waele & Hilde Verschelden
Pauze
Namiddag:
Blok 3
16h30 - 18h
Elfen in klei: Diane Guelinckx
Ervaringen met elfen, deva's en reuzen: Erika Vleminckx
Droomreis met magische klanken: Wakuru
Elfen in klei: Diane Guelinckx
De elf en de draak: Katrijn & Patrick

Kinderprogramma

Zaterdag Zondag
Voormiddag:
Blok 1
10h30 - 12h00
Yoga voor kleine elfen
Dansen op de liedjes van het 'Bloemenelfje en de Vlinder
Elfenkroontje maken (dit elfenkroontje kan je dan natuurlijk dragen tijdens de elfenmodeshow!)
Yoga voor kleine elfen
Dansen op de liedjes van het 'Bloemenelfje en de Vlinder
Elfenkroontje maken (dit elfenkroontje kan je dan natuurlijk dragen tijdens de elfenmodeshow!)
Middagpauze Optreden elfenmodeshow en vrij podium: programma... Optreden elfenmodeshow en vrij podium: programma...
Namiddag:
Blok2
14h00 - 16h00
Bellen blazen met Bubbles
Intuïtief Schilderen: Ontdek het kleurenelfje in jezelf!
Geuren, kleuren, klanken en lavendelbuidel maken samen met de lavendelfee: Filip De Waele & Hilde Verschelden
Magisch jongleren met Peter Pan
Verhaal 'de bruiloft van de elfenkoning' door Marijke Goossens
Bellen blazen met Bubbles
Poppentheater 'de maansteen' met Poppa
Intuïtief Schilderen: Ontdek het kleurenelfje in jezelf!
Pauze Luchtshow Felicity: een dansende elf in de bomen!
Luchtshow Felicity: een dansende elf in de bomen!
Namiddag:
Blok 3
16h30 - 18h
Elfenmassage met kristallen - Mieke Michielsen
Verhaal 'de bruiloft van de elfenkoning' door Marijke Goossens
Elfenstaf en andere toverdingen maken met recycleer materiaal
Kinderyoga, dans en elfenvoeten verwennen met Christel Peeters
Droomreis met magische klanken door Wakuru
Elfenstaf en andere toverdingen maken met recycleer materiaal

Programma optredens

Zaterdag Zondag
Middag programma:

12h00
12h Live harpmuziek tijdens de middagpauze met vrije improvisatiedans
Elfensluierdans door Gill
12h45: Bollywood en Indische elfendans (optreden elfentheater)
13h: dansende Fairy Fashion Show met nieuwe collectie elfenkledij door Magnolia Secret (tribal - buikdans)
13h15: Elfenmodeshow en vrij podium waar iedereen kan deelnemen
Bubbles en trixie toveren een wereld vol bellen
meer info...
12h Live harpmuziek tijdens de middagpauze met vrije improvisatiedans
Elfensluierdans door Gill
12h45: Bollywood en Indische elfendans
13h: dansende Fairy Fashion Show met nieuwe collectie elfenkledij door Magnolia Secret (tribal - buikdans)
13h15: Elfenmodeshow en vrij podium waar iedereen kan deelnemen
Bubbles en trixie toveren een wereld vol bellen
meer info...
Pauze 16h Luchtshow Felicity: een dansende elf in de bomen! Luchtshow Felicity: een dansende elf in de bomen!
Avond
programma:
18h

18h: Live harpmuziek tijdens de avondpauze met vrije improvisatiedans
Magische relaxatiemuziek
Elfenballet
Elfensluierdans en buikdans door Gill
20h: concert Keltische en Oosterse muziek en dans door Fabienne, Briony, Sandrine en Laude
Tribal Belly Dance door Magnolia Secret
Dansbare folkmuziek door een spliksplinter nieuwe folkgroep
Vuurshow door Felicity Fairy
Meer info hieronder...
3 sessies
Gegidste elfentochten - Wielhof - in het kasteeldomein

Doorlopend
A capella koor Keruna
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 07 augustus 2010 - 16:28

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#7 Geplaatst 08 augustus 2010 - 11:35

Lees nu pas dit topic. Super, formidabel, fantastisch!!! Ga zeker proberen aanwezig te zijn. En als ik Linda Ravenscroft zou kunnen zien :dancer: . Heb enkele werken van haar en vind haar tekeningen en andere werken prachtig!  Door mijn naam denk ik dat ik zo een verbinding heb met alles wat met elfen te maken heeft. Elfie (eigenlijk Elfrieda) = door de elfen vrede gebracht! :trance: Ben zelf meer een creatieve ziel en heb zelf al enkele creaties gemaakt. Zal wel eens fotootjes posten :oops:
Vandaar dat mijn poezen hun namen allemaal uit de elfentaal komen. :)
Heel erg bedankt voor deze super tip Ellenita!!!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 08 augustus 2010 - 11:39

3elfje zei:

Lees nu pas dit topic. Super, formidabel, fantastisch!!! Ga zeker proberen aanwezig te zijn. En als ik Linda Ravenscroft zou kunnen zien :dancer: . Heb enkele werken van haar en vind haar tekeningen en andere werken prachtig!  Door mijn naam denk ik dat ik zo een verbinding heb met alles wat met elfen te maken heeft. Elfie (eigenlijk Elfrieda) = door de elfen vrede gebracht! :trance: Ben zelf meer een creatieve ziel en heb zelf al enkele creaties gemaakt. Zal wel eens fotootjes posten :oops:
Vandaar dat mijn poezen hun namen allemaal uit de elfentaal komen. :)
Heel erg bedankt voor deze super tip Ellenita!!!

hier zijn ook de meeste namen uit de elfenwereld ogf gewoon een variant uit de spirituele wereld
wat betekenen jou namen?

ik ben daar heel t weekend

Bewerkt door Ellenita, 08 augustus 2010 - 11:39.

Geplaatste afbeelding

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#9 Geplaatst 08 augustus 2010 - 11:53

Alleen onze pluche was nog geen elfentaal :cry:
Lotse: Bloem - En die doet ze echt alle eer aan :LOL:
Timre: Beschermster - Is ze dus ook echt, bekommert zich hier om iedereen.
Melme: De geliefde (the beloved one) - En we houden enorm van haar , doen ook alles om haar over haar trauma's heen te helpen , maar is iets van lange duur! :love3:
Lartae: Straal geliefde (Shine beloved one). Zij steelt echt de show overal
Mirrin: Gekroond juweel - die is nog maar 5 daagjes hier maar is echt een juweeltje!
Nydor:Diamanten droom - Is nog maar 2 daagjes hier , maar is een droom van een kitten :loveshower: .
Dan zien we elkaar daar waarschijnlijk wel :dancer:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 17 augustus 2010 - 15:09

Je kan ons ook volgende week ook op ATV zien. De aflevering wordt uitgezonden op donderdag 26/08, een eerste keer net vóór het middagnieuws, om 11u30 en nadien nog driemaal in de lus.
Herhaling op vrijdag 27/08, volgens zomerritme.

nu donderdag komt de ploeg van duizend zonnen en garnalen filmen

wanneer het wordt uitgezonden weet ik nog niet exact
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 19 augustus 2010 - 20:42

leuk! laat ons zeker weten wanneer het uitgezonden wordt in 1000 zonnen en garnalen

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#12 Geplaatst 19 augustus 2010 - 20:49

Zo leuk! Ik vrees alleen dat ik niemand ga vinden om mee te gaan :cry:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#13 Geplaatst 04 september 2010 - 21:34

whaaw ! de eerste dag was F A N T A S T I S C H  !!! :heart:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 04 september 2010 - 22:27

me  is back.... all painted

t was SCHITTEREND

morgen weer een dagje
Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#15 Geplaatst 04 september 2010 - 22:31

het was inderdaad meer dan leuk. een unieke ervaring. en een ludieke :heart: