Spring naar inhoud

- - - - -

Energieleverancier?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:33

Momenteel zijn wij aangesloten bij Electrabel. We hebben maar 1 meter, die geen onderscheid maakt tussen dag en nachttarief. We hadden ook enkel een contract voor elektriciteit aangezien het aardgas een gemeenschappelijke meter was voor het hele gebouw. Nu verhuizen we en ik geraak niet wijs uit alle leveranciers en tarieven. Help! Ik moet nu een contract aangaan voor zowel elektriciteit als aardgas en nu is er wel een meter met dag- en nachttarief. Maar waar zit ik het goedkoopste? Op de verbruiksmeter van Electrabel zie ik wel dat we vorig jaar 3089 Kwh hebben verbruikt. Maar van het verbruik van aardgas heb ik absoluut geen idee. Ik kan dus wel een beetje advies gebruiken :) . Welke vinden jullie de goedkoopste/beste energiemaatschappij?

Bewerkt door Bibie, 31 mei 2010 - 12:34.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:37

Oh bijna vergeten zeggen: We betalen nu 55 euro per maand voor elektriciteit alleen. Ik verwacht wel dat dat een beetje duurder zal worden aangezien het appartement waarnaar we verhuizen groter is dan het huidige.

Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:45

Er is ergens op het internet een goede vergelijkingstest. 'k Zal em es opzoeken.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:47

Er zijn er verschillende:

Vergelijk ALLE prijzen van Energie, Internet, GSM & Telefonie

Privé - Kiezen leverancier - Vergelijk de leveranciers - VREG

Elektriciteit en Gas - Prijsvergelijking van alle leveranciers in België (prijzen, detail aanbod,...) - Home

Guest_johan d_*
Guest_johan d_*

#5 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:53

ik kan u zeker Ecopower aanbevelen. Het is een groene stroom leveranvier waar je betaald wat je verbruikt. Het is bedoelt voor kleinverbruikers, dus met 3000 kWh zit u daarbij. Het enige nadeel is wel dat er een wachtlijst van +- 6 maanden is en dat u 1 aandeel moet kopen van 250€ (waarop u dan jaarlijks divident krijgt). U kan het aandeel bij overschakeling terug verkopen. Zeker doen...

www.ecopower.be

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:56

Joske zei:

Hartelijk bedankt! Ik ga straks eens uitgebreid op onderzoek :) .

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:57

johan d zei:

ik kan u zeker Ecopower aanbevelen. Het is een groene stroom leveranvier waar je betaald wat je verbruikt. Het is bedoelt voor kleinverbruikers, dus met 3000 kWh zit u daarbij. Het enige nadeel is wel dat er een wachtlijst van +- 6 maanden is en dat u 1 aandeel moet kopen van 250€ (waarop u dan jaarlijks divident krijgt). U kan het aandeel bij overschakeling terug verkopen. Zeker doen...

www.ecopower.be

We verhuizen naar een huurappartement en ik heb momenteel echt geen idee hoelang we daar gaan wonen. Dus ik denk niet dat dit de beste optie is, misschien wel op het moment dat we een woning kopen.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 31 mei 2010 - 14:23

Ik heb de testen even gedaan en voor ons verbruik kom ik uit dat we voor de elektriciteit bij Nuon het voordeligste zouden zitten en voor het aardgas bij Lampiris. Heeft iemand daar ervaring mee? Electrabel zijn duidelijk afzetters! Ik kom voor de twee samen op een verschil uit van bijna 500 euro per jaar (vergeleken met de Groenplus, wat ze ons nu proberen aan te smeren).

Edit: nog een vraagje. Die prijzen zijn variabel... Dat kan me dan waarschijnlijk op het einde van de rit wel nog zuur opbreken? Of valt dat nog altijd beter uit dan de vaste prijzen van Electrabel?

Bewerkt door Bibie, 31 mei 2010 - 14:29.

Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 31 mei 2010 - 15:16

Wat raar, wij zitten bij Nuon en komen veel goedkoper uit bij andere leveranciers. :LOL: (ben vergeten welke)
Wij hebben wel alleen de 'groene elektriciteits'-aanbieders vergeleken. Als ons contract ten einde is bij Nuon gaan wij zeker veranderen!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 31 mei 2010 - 15:32

Oh goed topic. Daarover moeten wij ons dus ook nog zorgen maken :roll:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#11 Geplaatst 01 juni 2010 - 00:49

Ik heb laatst er ook vanalles over opgezocht.

Ik kwam veel goede reacties tegen over Lampiris, maar je moet wel mondig zijn. Eens er iets mis loopt is het moeilijker recht te zetten dan bij de traditionele leveranciers. Zelf overweeg ik over een jaar of 2 ook over te stappen.

Een variabele prijs is doorgaans op z'n slechts evenveel als electrabel en op z'n best een pak minder. Die prijs vastzetten is echt niet altijd zo belangrijk. Daarnaast zijn de distributiekosten ook een groot deel en die lopen dan weer helemaal anders.

Gezien je toch moet veranderen zou ik het aandurven om bij Lampiris te gaan. Bevalt het je niet, dan stap je een of twee jaar later gewoon weer over naar een meer gekende leveranciers. (Lampiris is trouwens groen dacht ik, wat ook wel een fijn pluspunt is)

Bij de grote leveranciers moet je wel rekenen op contracten die je veel meer aan hen binden. Logisch, want het zijn net die elementen die ervoor zorgen dat mensen niet gemakkelijk overstappen.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 08 juni 2010 - 09:22

Ik heb alles in orde gebracht met Lampiris, het contract met Electrabel is opgezegd. Ben toch wel geschrokken van het gigantische prijsverschil. Ik ben benieuwd maar ik hou je zeker op de hoogte van de verdere ontwikkelingen ;)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 08 juni 2010 - 11:33

Wij hebben Nuon en het is toch alvast een heel pak beter dan Electrabel, maar ja dat is ook niet moeilijk natuurlijk O:)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 08 juni 2010 - 12:19

Bibie zei:

Ik heb alles in orde gebracht met Lampiris, het contract met Electrabel is opgezegd. Ben toch wel geschrokken van het gigantische prijsverschil. Ik ben benieuwd maar ik hou je zeker op de hoogte van de verdere ontwikkelingen ;)

Ben benieuwd! Ik denk over een jaar of 2 toch ook over te stappen. We shall see ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 09 juni 2010 - 09:03

Ben ook wel benieuwd met Lampiris. Ik krijg Steven gewoon niet overtuigd om naar iets anders te gaan dan electrabel... Het is ook moeilijk te berekenen, want nu hadden we gas en elektriciteit. En daar elektriciteit en mazout...