Spring naar inhoud

- - - - -

wat is het nu?

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
henny
henny
  • 1.601 berichten

#31 Geplaatst 31 mei 2010 - 22:27

feroesti zei:

Selkirk rex maal brit geeft britten als die experimentele straight kittens verder in de brittenfok gaan. Dat wordt soms gedaan om lijnen te verbreden.

Fold en brit zijn scottish straights en geen britten. Maar ik geloof dat ze soms ook wel als brit aangevraagd worden op sommige stambomen om verder in de brittenfok te kunnen gaan. Misschien experimenteel aangevraagd ?
Zelf heb ik dit ook al gezien, maar ik houd er niet zo van en heb die lijnen liever niet.

Dat worden in Nederland Selkirk Straights die men niet terug kruist in de Brittenfok. Het voegt niets toe :(
De meeste verenigingen in NL zullen dit niet toestaan.

Henny

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 31 mei 2010 - 22:37

Mama is een highland straight en op de website staat dit er ook bij ter info. Dus dit klopt wel.
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 31 mei 2010 - 22:39

henny zei:

Dat worden in Nederland Selkirk Straights die men niet terug kruist in de Brittenfok. Het voegt niets toe :(
De meeste verenigingen in NL zullen dit niet toestaan.

Die discussie werd al uitgebreid gevoerd.
Het is een welles nietes spelletje zonder einde.
Het mag in Duitsland en Belgiƫ, in Nederland niet.

En ik ben maar al te blij dat dit hier mag, want ons Enrico zou ik voor geen geld ter wereld willen missen. Ik vind hem zeer waardevol voor de colorpointfok bij de britten !! Hij geeft prachtige gezonde brits korthaar kittens , alsook zijn zus Estelle.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#34 Geplaatst 01 juni 2010 - 12:53

feroesti zei:

Die discussie werd al uitgebreid gevoerd.
Het is een welles nietes spelletje zonder einde.
Het mag in Duitsland en Belgiƫ, in Nederland niet.

En ik ben maar al te blij dat dit hier mag, want ons Enrico zou ik voor geen geld ter wereld willen missen. Ik vind hem zeer waardevol voor de colorpointfok bij de britten !! Hij geeft prachtige gezonde brits korthaar kittens , alsook zijn zus Estelle.

tsja het gaat er niet om dat jij enrico niet zou kunnen missen

maar de vervuiling van de brits korthaar en in jou geval de BKH colourpoint fok waar jij perfect aan meewerkt!

krullen vacht of straight vacht, het is dan wel geen gezondheids aspect maar ook hier geld niet terug in de brittenfok. en goed registeren.

Ben rasvervuilende fokkers meer dan Spuugzat :trance: :trance: :trance: :trance: :trance:
Mits de kruising een meerwaarde geeft aan het betreffende ras

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#35 Geplaatst 01 juni 2010 - 23:59

Nahs zei:

tsja het gaat er niet om dat jij enrico niet zou kunnen missen

maar de vervuiling van de brits korthaar en in jou geval de BKH colourpoint fok waar jij perfect aan meewerkt!

krullen vacht of straight vacht, het is dan wel geen gezondheids aspect maar ook hier geld niet terug in de brittenfok. en goed registeren.

Ben rasvervuilende fokkers meer dan Spuugzat :trance: :trance: :trance: :trance: :trance:
Mits de kruising een meerwaarde geeft aan het betreffende ras

Dit geeft voor ons een meerwaarde gegeven, een nieuwe gezonde bloedlijn toegevoegd en een prachtig korte vacht.
Dat zijn dingen die fokkers voor zichzelf moeten uitmaken en zien wat ze willen bereiken.
Als een bepaalde kruising is toegestaan noem ik dat geen vervuiling. Dan is die wel voor een reden toegestaan en om een reden gedaan.

Maar foute stambomen gaan aanvragen of uitschrijven vind ik niet kunnen !!!
Dat is geen vervuiling, maar gewoon fout.
Zo'n stambomen zullen dan ook in andere clubs gewoon geweigerd worden... En kittenkopers zitten dan met zeer grote vragen, ookal fokken ze niet. Zoiezo komt zoiets toch ooit aan het licht.

Een brit met zo'n mengelmoes van rassen op een stamboom vind ik dan ook weer niet kunnen. Een ander ras om een bepaalde gegronde reden toevoegen, daar heb ik geen problemen mee. Maar al die verschillende rassen gaan samenvoegen kan toch absoluut geen meerwaarde meer geven en is niet om een reden gedaan. Zoiets snap ik echt niet...

henny
henny
  • 1.601 berichten

#36 Geplaatst 02 juni 2010 - 13:11

Zo zijn er toch ook verenigingen die Britten met Rexen in de stamboom zullen wiegeren.
Henny